🔎 Kunstveggens detektivtrĂ„d

Hvem er kunstneren?


1 Like

Noen som kjenner til kunstner?

1 Like

Han her?:

1 Like

Hei, kan noe hjelpe Ă„ finne ut hvem kunstneren er?



KjÞpte dette for kanskje 15 Är siden i et galleri i Oslo. Husker dessverre ikke verken navnet pÄ galleriet eller hvem kunstneren var, og har lett hÞyt og lavt i noen Är etter hvem som kan ha malt dette.

Er en original malt pÄ glass. Legger ved baksiden av kunstverket ogsÄ. Dessverre usignert


Noen som vet hvem kunstneren er, mon tro?


Signert KOKO, hvem kan dette vere?

Noen som vet noe om desse?
Glad hobbykunstner?


90 x90 og 100x70


Hei!

Jeg har ryddet pÄ loftet til min onkel og kom over disse bildene. Er det noen av dere som har noen som helst peiling pÄ hvem kunstnerne er? Og hvilken verdi de eventuelt har?

Tusen takk for all hjelp!


Det siste er Eleanor Rappe

Klarer ikke Ă„ tyde det Ăžverste bildet.

Det nederste bildet:
Verdi 2000,- pluss ?

Printmaker and photographer Eleanor Rappe Raugust was born in Brooklyn, New York, on February 14, 1933. She received her B.A. from Brooklyn College and did post graduate work at San Francisco State University. She was a member of the San Francisco Society of Women Artists alongside Beth Van Hoesen, Emmy Lou Packard, Imogen Cunningham, and Dorr Bothwell, among others.

In 1975, after teaching at the Graphic Arts Workshop for several years, Rappe founded the Fort Mason Printmakers program; under her direction, the printmakers published one themed portfolio of color etchings each year, with text written by Rappe as well as her own etching contribution. She was the Chair of the Art Department at City College of San Francisco before retiring and moving to Santa Fe. There, she continues to be involved in arts scenes. Her work is included in the collection of the San Francisco Museum of Modern Art and the United States Embassy in Moscow, among others.

Eleanor Rappe Raugust currently lives in Santa Fe, New Mexico.

2 Likes

Beklager, sÄ ikke at dette var besvart av Gooner :slight_smile:

1 Like

HÄper dere kan flytte denne pÄ riktig lokasjon om den ligger feil

Men jeg fant et bilde hjemme under opprydning. Er det noen som vet hvem denne signaturen tilhĂžrer?
Bildet skal ikke selges, for jeg er helt forelsket i det, men hadde vĂŠrt gĂžy Ă„ vite.


Hei. Jeg fikk denne innrammede tegningen, men klarer ikke Ă„ identifisere kunstneren. Jeg finner ingen signatur. Er det noen her som ut i fra bilde/tittel/Ă„rstall kan hjelpe meg med Ă„ finne ut hvem dom har tegnet dette?



Noen som klarer Ă„ tyde denne?


Noen som vet hvem dette er?

1 Like


Hei! Jeg driver og rydder, dette maleriet har kommet fra min mormor, jeg skulle til Ä hive det pÄ gjenbrukstorget men oppdager at dette er jo et orginalmaleri. Vet ikke alderen, men mÄ vÊre litt gammelt. Noen som kan tyde signaturen eller evt om dette har en verdi?

Det er nok av Ants Lepson, som dĂžde vĂ„ren 2023: Vennen: – Han malte daglig helt til det siste - agderposten.no

1 Like

Hei, jeg kan ikke se at du har fÄtt noe svar om broderiet med den norske lÞve. Jeg har de siste Ärene laget meg et lite bildearkiv over fotografier av slike bildetepper, fordi jeg begynte Ä merke meg at de finnes i utallige versjoner. (Bildesamlingen er bare til privat bruk - mitt eget lille forskningsprosjekt.) Jeg har et slikt selv, det kjÞpte jeg for 500 kroner. En dag finner jeg nok ut hvordan denne moten oppstod, men jeg er rimelig overbevist om at det skjedde i tiden rundt unionsopplÞsningen i 1905. Jeg har sett noen som prÞver Ä ta en (relativt sett) hÞy pris for slike tepper - basert pÄ hvor mange som Äpenbart finnes, anser jeg at prisen jeg selv betalte er ganske riktig. Dette er kulturhistorie, men ikke veldig verdifulle som enkeltobjekter.

Kjenner ikke kunstneren, men nederst stĂ„r det: “Un souvenir d’un magnifique sejour”, som betyr “Et minne om et fantastisk opphold/en fantastisk reise”. SĂ„ ikke usannsynlig at kunstneren er fransk(talende) - men husk at fransk har vĂŠrt et vanlig “kunstsprĂ„k”, og Frankrike et vanlig mĂ„l for kunststudier. :sunny:

Hei, tenkte Ä spÞrre om noen kunne hjelpe med dette bildet? Rydder litt rundt omkring og fant det stuet bak trappen pÄ jobb.
Bedriften ville prĂžve Ă„ finne ut om det er verdt noe eller bare hvem det er som har malt.
Ser ut til at signaturen er skjult bak rammen.