Kjenner noen til denne signaturen?
Guttestreker (St Hanshaugen)
Reitan hadde en gallerist i Spania en periode Galleria de Arte El Catelejo og de arrangerte bla en separatutstilling med han i 2003.
Guttorm Guttormsgaard, 1938-2019. Han var en av de sentrale norske grafikerne fra 1960-tallet og frem til sin død. Guttormsgaard påvirket mange grafikere med sin undervisning ved grafikkavdelingen, Statens Kunstakademi fra 1979 - 1986 hvor han var Professor, i 1983/1984 var han rektor samme sted. Han udførte under hele sin karriere store utsmykkingsoppdrag bla fasaden til Domus Athletica UiO fra 1996. De to raderingene er fine eksempler på Guttormsgaards kunst.
Hei Julia
Takk for god oppklaring, min far gjorde en jobb for han på slutten av 60 tallet og fikk disse som betaling.
Har du noen anelse om verdi på de?
Hilsen
Thomas
De bruker å gå for 1000-1200 kr pr stykk hos Blomqvist.
Takk for info👍🏼
Jørgen Wiberg
Her selges det samme bildet på dansk finn.no
Tusen takk ![]()
![]()
Noen som kan hjelpe meg å tyde denne signaturen? Jeg har ingen forhåpning om at bildet er av en kjent kunstner, men jeg liker det og det hadde vært artig å visst opphavspersonen.
her har jeg noe jeg har arvet, og alltid merkelig nok likt bildet, men nå som huset er mer og mer pusset opp og tiden har gått er jeg litt lei av dette (mulig dette er “å bannes i kirken”) men siden jeg da vurderer å selge, lurer jeg først og fremst på hvem dette er/var og om det i det hele tatt er noe verdi i det?
kan tyde en signatur K. Engan nede til venstre.
googlet mye men ingen info å finne.
bildet er ca 120cm x 45cm
Noen som vet hva dette kan være? Noe som har vært solgt på Nasjonalgalleriet sin museumsbutikk kanskje?
Er litt usikker på hva du lurer på her, det kommer ikke så godt frem i posten din. Men kunstneren er kanskje:
Fått svar, mange takk!! ![]()
Kunstner er Alexander Stub