Hei, er det noen som kan hjelpe med identifisere dette kunstner/bilde?
Hei! Vet noen hvem som har laget dette? Eller noen som kan hjelpe meg Ä tyde signaturen? Takk pÄ forhÄnd:)
JĂžran Flo.
Hei!
Har et maleri (olje pÄ plate) hvor jeg ikke klarer Ä tyde signaturen.
Bak pĂ„ maleriet er skrevet âFra Lofotenâ, 'kr 400,-" og âLeif Rudiâ. Sistnevnte er kjĂžperen av bildet (bildet fulgte med et bo jeg overtok deler av), en skipsmegler, og senere -reder, fra Trondheim, som blant annet ogsĂ„ var ordfĂžrende mester i frimurerlosjen i byen.
Grunnet plassbehov rydder og selger jeg unna ting som har hopet seg opp, og lurer derfor pÄ om noen gjenkjenner signatur eller trekk ved maleriet, samt om det har noen verdi utover det kunstneriske uttrykket?
Alle gode tips mottas med stor takk.
Roger
Hei!
Noen som har noe Ă„ si om dette bildet?
Trolig olje pÄ plate, men mulig repro/ oljetrykk.
Signert EW 84, og da er det 1884 det er snakk om.
Motiv trolig fra Frankrike - muligens Paris.
Alle tanker, innspill og ideer mottas med stor takk.
Roger
Noen som mot formodning vet noe om disse?
Ukjent kunstner som signerte med: RE
Ukjent kunstner som signerte med: Eidem(?)
Ukjent kunstner som signerte med: KW
Alle er nok av eldre dato.
Anyone? @Julia ? ![]()
Mot formodning ropte du i skogen pÄ Julia. Er lite skog der Julia oppholder seg, ropet ble oppfattet.
De tegningene signert R.E er formodentlig skisser til en illustratĂžr, reklameskole elev eller lignende.
De tre tusj/blekk tegningene kan vÊre av Paul Lorck Eidem 1909-1992. Eidem var kjent i mitten av forrige Ärhundre for sine tegninger og bÞker fra resturant og nattklubber, bla bestselgeren En herre pÄ byen fra 1937. Han besatte et gammelmodig kvinnesyn sett med dagens Þyne og er et glemt navn i dag. Er litt vanskelig Ä se om det er han eller noen som har kopiert Eidems tallrike tegninger.
Siste bilde er mere spennede, det er i art nouveau stil og en kopi malt av noen med initialene K.W - det opprinnelige bildet er av den Ăsterrikske maleren og illustratĂžren Raphael Kirchner 1875-1917 med tittelen Les amours de pierrot fra ca 1905-1917. Fint bilde men dessverre en kopi du har, av en av art Nouveau stilens fremste utĂžvere innen malerkunsten.
Du leverer sÄ til de grader i dine svar her pÄ KV - Tusen takk ! ![]()
Holder Ă„ legge det ut ett sted. Ville tro det er stĂžrre sannsynlighet for napp om du legger ut bilde av hele motivet
lykke til!
Hei Jeg mÄ bare beklage hvis jeg har lagt dette i feil emne men kunne gjerne trengt hjelp med Ä finne ut navnet pÄ denne kunstneren. Godt mulig jeg er litt treg, men greier ikke Ä tolke signaturen.
Vi har noen bilder som er arvet som vi er litt nysgjerrige pÄ, og som vi lurer pÄ om er av noen verdi.Er det noen som vet noe om disse melerne?
Hei, hadde satt stor pris pÄ om noen kunne hjulpet oss med Ä finne ut av hvem dette maleriet er av ![]()
Noe som vet hvem som har laget dette. FÄtt i gave for ca 30 Är siden.
Klarer ikke Ă„ tyde signatur, er nummeret.
Vet noe om hvem dette er og om dette er noe av verdi ?
Hei jeg lurer pÄ om noen kan hjelpe meg med navn pÄ kunstner og prisantydning pÄ dette eldre oljemaleriet. Det er et kitsch og ligner pÄ stilen til sigÞynerkvinnen bilde. Omtrent mÄl er litt stÞrre enn et A4 ark.
Dette er arvegodt som jeg ikke vet noe om mer enn at det er et oljemaleri pĂ„ 60x50 cm. med en nesten uleselig sinatur nede i hĂžyre hjĂžrne. Det er skrevet âSommeridyllâ pĂ„ baksiden av lerretet. Noen som kan si noe om dette ?
Jens Gustavsen
Takk for helpen. NÄ vet jeg ihvertfall hvem kunsteren er. Om maleriet er verdt noe fÄr jeg vel kanskje ikke vite uten Ä fÄ det taksert, men taksering vil sannsynligvis koste like mye som verdien av maleriet ?