@blanked Julia svarer nÄr hjelp behÞves. Halvard Storm - 1877-1964. Han var illustratÞr og laget raderinger fra bylivet i Christiania/Oslo og smÄbyene pÄ Þst og sÞrlandet.
Var tilknyttet det NS influerte Blix forlag, som illustratÞr i flere Är.
Fine raderinger av miljÞer som er forsvunnet, fÞler de er mere godt hÄndverk en stor kunst.
KjÞpte en radering med miljÞ fra Vika i Oslo for mange Är siden pÄ loppemarked tror jeg betalte ca 50 kr, prismessig er de ikke stort mere - men dekorativ er de.
Hei, har noen bilder etter et dÞdsbo som jeg gjerne skulle vist noe mere om. SÄ Þnsker gjerne informasjon om kunstner, navn pÄ bildet og hva folk tenker de kan ha av verdi? HÄper noen her kan vÊre behjelpelige med det. Bilde 3 og 7 er originaler malt. 4,5 og 6 er print mens 1 og 2 er 3D illustrasjoner som ikke virker som noe av verdi.
Nr 3 kan se ut som er fra H.Leander men ser pÄ nettet at signaturen hans er litt lik men varier ogsÄ fra bilde til bilde pÄ nettet.
Ja, det er en reproduksjon av et Kjell Phar Iversen materi. Et maleri har blitt fotografert og printet pĂ„ RC papir - og nummerert med kulepenn, Ăžnsket sikkert Ă„ skape litt âeksklusivitetâ med Ă„ nummerere. NĂ„r du bruker RC/plastpapir er det vanskelig Ă„ skrive med blyant som Phar Iversen og de fleste bruker pĂ„ sine grafiske blad trykket med vanlige grafiske metoder. Regner med fotoeproduksjonen stammer fra 1980/90-tallet. Kan kalle det en forlĂžper til dagens D.N.G (men uten dagens mulighet til Ă„ bearbeide blide digitalt og lage selvstendige verk av det), flere andre kunstnere ekspriminterte pĂ„ 80/ 90-tallet bla. Nerdum og Harr med fotografiske reproduksjoner i digitalfotografiets barndom. Han har ikke signert, noe som indikerer reproduksjonen ikke er et verk som hĂžrer til Phar Iversens grafiske produksjon og mĂ„ betegnes som en plakat. Pris det folk Ăžnsker Ă„ betale, men tror det blir vanskelig Ă„ fĂ„ mere en 200-300 kr.
Hei, registrerer meg her med et lite hÄp om at dere kan hjelpe meg. Jeg kjÞpte et bilde i vinter som jeg har blitt veldig glad i. Selger hadde ingen informasjon om kunstner unntatt to bokstaver malt pÄ bildet.Bildet er lite og fr eg ser det ut som om kunstneren var fra begynnelsen av 1900 tallet. Utrolig flott hvis noen kan hjelpe meg med hvem som kan vÊre kunstmaleren.
@Margrethe_Winstrup Damen i den fine blÄ kjolen med barnet et kolorert George B Petty foto fra rundt 1910. De bruker Ä koste noen hundre kroner.
Det siste er et litografi av Karl Erik Harr bruker Ä gÄ for 2-3 tusen pÄ auksjon.