Oki, hÄpet jo litt mer, men tusen takk for infoen. ![]()
![]()
En Renoir reproduksjon fra mange Är etter hans dÞd. Sikkert fin men du fÄr ikke store summen for den dessverre.
Ok, takk for svar ![]()
Hei. Jeg har arvet dette bildet og vurderer Ă„ selge det. Kan noen hjelpe meg med Ă„ identifisere kunstneren og bildet? Bildet er signet Patrick nede i hĂžyre hjĂžrne.
PÄ forhÄnd takk.
Hei. Jeg har arvet dette bildet og vurderer Ă„ selge det. Kan noen hjelpe meg med Ă„ identifisere kunstneren og bildet? Det er litt vanskelig Ă„ lese signaturen, men jeg tror det er âTetâ nede i hĂžyre hjĂžrne. Det ligner svĂŠrt mye pĂ„ âTall Mastsâ Danny Garcia
PÄ forhÄnd takk.
Hei, ryddet litt pÄ loftet og kom over noen gamle bilder Noen som vet hvem dette er og eventuelt pris?
Den siste er en kopi etter Tidemands Bryllupstog. Kjenner ikke det andre motivet.
William Collins - Happy as a king (replika?)
Tidemand - Bryllupstoget gjennom skogen (replika)
Hei, takk for svar kult at du kjente igjen det ene! Kjenner du igjen kunstneren pÄ signaturen?
Hei. Fant dette bildet pÄ hytta, kjÞpt ca pÄ 70 tallet tipper jeg. Noen som vet om kunstneren? Tyde signaturen?
Jeg har nettopp kjÞpt et trykk av en kunstner jeg ikke helt klarer Ä finne ut hvem er. Har prÞvd Google image search uten hell. Er det noen som gjenkjenner signaturen eller navnet pÄ trykket? Klarer ikke helt se hva som stÄr.

Ganske sikker pĂ„ at dette er kunstneren! Kaare Espolin Johnson â Wikipedia
Hei! Det ligner voldsomt pÄ bildene hans, men jeg synes ikke det ser sÄnn ut pÄ signaturen. De bildene jeg har sett av ham sÄ stÄr navnet hans skrevet i store bokstaver. Men her kan det selvfÞlgelig vÊre at det varierer fra bilde til bilde:)
Som en annen her pÄpekte er det likheter med Espolin Johnson, nÄr noen kunstnere blir populÊre er det mange ganger mindre kjente eller amatÞrer som ser sitt snitt til Ä tjene noen kroner. I dag blir dette markede dekket av gode reproduksjoner men tidligere var kopistene mange, i dette tilfelle er det OddbjÞrn HÞlen som har prÞvd seg pÄ en Espolin Johnson parafrase - men jeg fÞler gnisten og de slitene fiskernes ansikter mangler egenarten og genialiteten fra Espolin Johnson har ikke OddbjÞrn HÞlen klart Ä fange i sitt bilde.
Takk for denne informasjonen. Jeg gjenkjente Þyeblikkelig stilen til Espolin Johnson, men du vet mer og velger Ä dele av din kunnskap uten Ä fÄ noe igjen. SÄnt er alt for skjeldent.
@Iste Hjertelig takk - alltid hyggelig nÄr noen setter pris pÄ det jeg prÞver Ä formidle.![]()