🔎 Kunstveggens detektivtrĂ„d

Hei. Jeg har forgjeves forsÞkt Ä identifisere signatur pÄ dette maleriet. Kanskje noen kjenner kunstneren her?

Maleriet ser ut til Ä vÊre signert C. G. - 59. Det er funnet pÄ loppemarked i Trondheim, og lerretet er stemplet med navnet pÄ lokal fargehandel sÄ mest sannsynlig noen med tilhÞrighet til omrÄdet som stÄr bak. I tillegg er det skrevet noe som kan vÊre et etternavn bak pÄ lerretet, i og med at det ser ut til Ä starte pÄ G. For meg der det mest ut som Geefg, Gjefg eller Gufg, altsÄ ikke noe som ligner et (norsk) etternavn, men tar hÞyde for at jeg tyder skriften feil.

Kan noen hjelpe med denne signaturen? Maleriet er fra Ravkloa i Trondheim.

Noen som kan si noe om maleriet eller kunstneren?

Noen som kjenner denne kunstneren? Tror muligens bilde stammer fra Danmark.

Hei! Tusen takk for hjelpen! Setter virkelig stor pris pÄ det!:blush:

Noen som kjenner til denne kunstneren og/eller bilde?

Hva heter kunstneren med denne signatur.
Mvh, Mostafa

Det fins kunstnere som har jobbet seriÞst med grÄtende barn i sin kunst. Jeg ser ikke noe slikt i disse bildene.

Som prissjekk ville jeg anslÄtt dem som dekorasjoner.

Giovanni Bragolin var en Italiensk maler som levde fra 1911-1981, han spesialiserte seg pÄ grÄtende barn.
Han har en meget stor produksjon, om dine bilder er originaler, oljetrykk eller en som har etterlignet hans stil er vanskelig Ă„ se utifra bildene og min litt mangelfulle kjennskap til hans verk. Har vĂŠrt sett et par originaler da jeg jobbet ved et auksjonshus i Danmark, men det er lenge siden og mitt referansegrunnlag er for lite.
Han er mest omsatt i SĂžr-Europa og fikk et oppsving under chabby chic stilens storhetstid.
Originaler gÄr for 2000nok til 15000nok, jeg vil anbefale deg Ä kontakte Blomqvist Kunstauksjoner for Ä fÄ en mer eksakt vurdering og om det er originaler.

2 Likes

Takk for svar:)

Hei! Noen som vet navn pÄ kunstner, eller vet noe om maleriet? :blush: PÄ forhÄnd tusen takk!

Hjelp til identifisering av maleri

https://photos.app.goo.gl/LWrkH9CGNWnwJbEC8

Hei.
Noen som kan tyde denne signaturen? Det er et bilde jeg kjÞpte for mange Är siden pÄ en brukthandel. Jeg liker det godt og det hadde vÊrt gÞy Ä vite hvem som har laget det.
Mvh Hilde

Hei.
Vi har arvet disse bildene fra min svigerfar. De er optisk kunst i en serie pÄ tre. Vi vet at han var mye i Tyskland og Sveits i en periode, sÄ kunstneren kan gjerne vÊre derfra. Er det noen som kan kjenne igjen denne signaturen?

3 Likes

Hei, ny her og lurer pÄ om noen kan hjelpe meg med en signatur pÄ et bilde. Jeg har lett der jeg kan :wink:

Veggteppe ser ut til Ä vÊre vevd i 1927, mÄl er ca 110x135 cm, Finner ingen signatur.

For meg ser det ut som en parafrase over Gerhard Munthe - NordlyssĂžstre. Det ble produsert flere tepper fra ca 1897 til ca 1907 av Augusta Christensen etter forlag fra Munthe.
Ser ut som noen senere har prÞvd pÄ Ä kopiere dem - ta den med eller send et blide til Blomqvist for en vurdering.
De opprinnelige teppene har ikke den mĂžrke borden, noen av orginalene er signert ned GM i veven andre ikke.

1 Like