🔎 Kunstveggens detektivtrĂ„d

Mange takk, da har jeg forsÞkt meg hos Blomquist, sÄ fÄr jeg se hvor det bÊrer hen :wink:

Noen som kan hjelpe med Ä gjenkjenne kunstneren. Signaturen er pÄ midtenav bilde.

Hei,

Har 2 malerier med samme signatur som vedlagt bildet.
Har prĂžvd Ă„ finne utav hvem som er kunstneren uten hell.
Noen som kan hjelpe?

Hjelp med kunstneren. Takk

Bilde er en etsning av Knut Tiberg.
Tinerg var elev av Chrix Dahl og godt kjent i etterkrigstiden, men falt tilbake i glemmeboken sammen med de aller fleste fra hans samtid.
Et godt eksempel pÄ en god glemt kunstner, tenker pÄ hvor mange av de vi snakker om i dag som blir Ä lide samme skjebne.

Hei. Hvem har malt dette?

Hei
Dette er arven etter svigerfar😂
Har ikke mye forhÄpninger men alltid greit Ä sjekke fÞr de evt gÄr pÄ Fretex.

Noen som kjenner til noe av dette?

Mvh
Helge

Som et fĂžrste inntrykk: Jeg ville beholdt det nederste bildet. De tre andre er vanskelige Ă„ vurdere.

1 Like

Noen som vet hvem kunstneren er?

Er det noen som vet hvem denne kunstneren kan vĂŠre?

Er det noen som kan tyde kunstneren her? Mener det skal vÊre en spansk kunstner. Tag ble klipt bort av eks for mange Är siden. Det var en kostbar gave til ett meget stort firma der jeg ogsÄ jobbet.

David Marshall - fÞdt i Scotland, arbeider i Spania. Formgiver av dekorative interiÞr accessoarer, mye masseprodusert i stÄl og messing. Lager mye firmagaver, skilt og premier - han har funnet sin egen nisje.

2 Likes

Å, tusen takkđŸ™đŸŒ
Vet du hva dette kan ha av verdi? Eller hva hans slike og sÄpass store verk kan vÊre verdt?
Det er rimelig tungtđŸ€·

Mvh Jan

1 Like

JÞss, du er jo helt rÄ. Er dette nÄ pris eller da det kan ha blitt kjÞpt. Antar at ingen av disse er like?
Veldig stort, tungt og fint fat :pray:t3::slightly_smiling_face:

Jan

Ser ut som den fremdeles er tilgjengelig pÄ nettsiden hans til den prisen.

https://shop.david-marshall.org/en/

De bruker Ä gÄ for 1/3 av ny - det meste av tingene er i produksjon fortsatt, er Äpnede edisjoner sÄ han fÄr bare produsert nye nÄr lageret gÄr tomt.
Det finnes sikkert flere hundre av samme fat som ditt - han har noen unike ting som ligger i en helt annen prisklasse. Regner med du kan fÄ ca 2000 NOK for fatet i andrehÄndsmarkedet.

1 Like