Løst og fast om lanseringer

Oppretter denne tråden hvor dere kan diskutere nye lanseringer sånn at vi får holdt lanseringstråden det den er tiltenkt til.

Håper det blir tatt godt i mot! :slight_smile:

10 Likes

Gooner :heart:

4 Likes

Da fyrer jeg løs med å si at jeg synes det er for lite variasjon i produksjonen til Mr Jago

6 Likes

Da kan du vel si det samme om Martin Whatson og Sandra Chevrier og lignende? Går i det samme gang etter gang med kun forskjellige motiver eller actionfigurer?

Jeg selv har en del fra begge å tenker å kjøpe min første Mr.Jago nå neste uke :slight_smile:

Er vel ikke så uvanlig at kunstnere holder seg til det dem har truffet markedet med og hva kjøperne vil ha.

2 Likes

Jago har noen særdeles gode kvalitetestrykk via goldmark atelier, men neste blir en Orginal for meg :slight_smile:

3 Likes

+1 på Mr.Jago da. Noen fler?

2 Likes

+1 :heart_eyes:

3 Likes

+1 Mr jago

1 Like

Noen som har gjort seg noen tanker rundt den siste lanseringen til Hirst?

Etter hva jeg har skjønt er det HENI, som stiller ut arbeidene hos Phillips i London (med velsignelse fra hans andre gallerier), som selger arbeidene via en «application process» og arbeidene koster 100 000 - 1 300 000 USD eller GBP (husker ikke).

Hirst har tidligere vært utrolig flink til å finne nye måter å selge på og jeg er spent på hvordan dette kommer til å gå. Først og fremst om dette skaper nye kunder eller om det er et spill for galleriet, og Heni (med hjelp av Phillips og hans andre gallerier) selger til «the usual suspects».

Bidrar denne prosessen til et mer åpent marked?

Mer info her:

1 Like

Hva mener dere om dette slippet?

Er dette bare noen dyre plakater når de ikke er signert av kunstneren?

1 Like

Fikk den på pre sale. Men denne lå ute leeenge .

2 Likes

Jeg synes det er blir å regne som en dyr plakat. Det er godt over 30 år siden Basquiat døde nå.

1 Like

Vet du hva prisen er?

Det greiene her skjønner jeg ingenting av. Det er mer merkelig enn at kompisen til Pushwagner signerer trykk etter hans død.

Denne artikkelen fra 2015 syntes jeg oppsummerer det ganske greit. Her ser du også et lite hint om prisingen.

2 Likes

Ja det er vanskelig å fatte. Pace har også en kundebase som gjør at dette funker fint. Siste utgivelse ble angivelig utsolgt.

Ja. Husker de var utsolgt første dagen etter slipp. Her er forrige release.

https://mailchi.mp/paceprints/basquiat-superhero-portfolio-2022?e=d6db6c2585

2 Likes

23 likes, 0 comments - apportfolio on August 1, 2023: "The 「Disney Art Collection by Mr Doodle」project is opening TODAY!
Mr Doodle said that the pro..."

https://instagram.com/apportfolio?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
(Første post på denne kontoen, ser ikke ut til at jeg klarte å kopiere inn selve innlegget på iPhone)

Hva tenker folk om dette? Noen som vil kjøpe Mikke Mus tegnet av Mr. Doodle? Har sett han gjøre en del stunts før med å doodle hele huset sitt. Men kan ikke helt si jeg forstår hvordan man i dag bygger karriere som kunstner ved å doodle Disney-karakterer.

1 Like

Kunst som ligner på kunst selger kjempe bra!

Ja, du har et poeng…

Hva synes dere om Damien Hirst - Where the Land Meets the Sea.

Hvilken likte dere best?

1 Like