Medieoppslag

Christian har jo forsåvidt et poeng og la oss ta godt imot ham. Mitt poeng var vel at jeg mener målet helligjør middelet i denne sammenhengen😂

Sånn sett overlagt og forsettelig, og enda verre-dog gode intensjoner :slight_smile:

Velkommen til forumet Christian👍

2 Likes

Det koster folk 1 kr å lese artikkelen så Christians poeng er godt.

2 Likes

Godt nok

1 Like

Interessant kommentar under delt innlegg:

4 Likes

Det er DHL som burde blitt politianmeldt. Håper det finnes en konkurrent som kan tilby denne tjenesten.

Takk for velkomsten Ola og John! Forumet virker veldig trivelig og jeg setter stor pris på at jeg ikke blir hetset til tross for en upopulær kommentar, det hadde vel fort skjedd på mange andre forum. Jeg synes personlig det er bedre å eventuelt sende teksten ovenfor på epost eller lignende hvis enkelte ikke kan ta seg råd til å kjøpe avisen.

Blir spennende hvordan det går i rettsaken om bildet.

Skal forsøke å holde meg til kunstkommentarer i fremtiden, men kan ikke garantere at det blir populære kommentarer!

3 Likes

Velkommen fra meg også! :blush:
Enig i deg og @ulrik og alle andre at man skal holde seg til regelverket. Men her hjemme ovenfor unga må vi skille på små og store ting. For å slippe å leke politi hele dagen. Det er en grei regel spør du meg, og om man på et kunstforum poster en kunstrelatert artikkel en gang i ny og ned anser jeg som en liten ting. Og det kan for DN sin del kanskje også være en form for reklame om artikkelen er god? Så skal man ikke drive å oppmuntre til lovbrudd heller selvfølgelig

2 Likes

Oppdatering om Madonnatrykket på dn.no:

https://www.dn.no/kunst/dhl/pal-georg-gundersen/nicolai-tangen/milliardartvist-om-munchs-madonna/2-1-613406

Gundersen vil ikke gi trykket tilbake til Tangen uten “kamp.” DHL nekter å levere ut bildet til Gundersen. Episk!

3 Likes

Munchsagaen fortsetter:

https://www.dn.no/kunst/edvard-munch/madonna/dhl-exel-fine-art/dette-er-historien-om-madonna-som-forsvant-fra-fort-knox/2-1-615927

1 Like

Siden MW er litt mer enn middels populær her inne så er det vel innafor å dele denne fra nyeste magasinet KUNST

2 Likes

Artikkel i dagens Aftenposten vedr. Nasjonalmuseet og kunstsamling fra Kathrine og Cecilie Fredriksen

7 Likes

Neste høst blir det tur til Nasjonalmuseet og det nye Munch-museet.

1 Like

https://www.google.com/search?q=vebjørn+sand+fredriksen&oq=vebjørb+sand+fre&aqs=chrome.1.69i57j0l3.13511j0j4&client=ms-android-sonymobile-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=LG85M5XKxWxE-M:

Tennis-legenden Andy Murray er stor Sage Barnes-fan!

2 Likes
1 Like

Trist!
Fra BA i dag:

Hele saken er merkelig. I går fikk AFK den beskjeden at noen av medieleietakerene hadde klaget på utstillingen, men det kom ikke fram hvem dette var. Så om dette er korrekt er jo hele saken et paradoks. Her har man en politisk utstilling i en medielandsby hvor både NRK, TV2, BT, BA med flere holder hus. Altså det man skulle tro var ytringsfrihetens apostler hvor nå noen av disse klager på en utstilling som som fremmer pressefrihet… I tillegg ønsker man ikke en åpen debatt, men legger press på huseier hvor man forsøker i stillhet å få fjernet utstillingen. Man vil altså legge bånd på ytringsfriheten i det man skulle tro var ytringsfrihetens høyborg i Bergen.

Kritikken er at man mener utstillingen er ensidig, men hvis man mener det hvorfor tar man ikke en åpen diskusjon rundt det? Det er jo ingen som har bedre forutsetninger for å fronte en sak enn en av de store mediebyråene i Norge. Pressen i Norge påstår at de handler nøytralt, men det virker ikke slik når noen anonymt prøver å presse huseier til å ta ned en fullt lovlig og avtalefestet utstilling.

15 Likes

Det er fordi folk har blitt feige og mer redd for hva andre skal synes om hva en mener enn å faktisk stå for noe.

10 Likes

Du burde fronte dette til Ba - skrive et leserinnlegg?

I disse tider er det viktigere enn noensinne å verne om ytringsfriheten, enten man liker det som ytres eller ikke!

3 Likes