đŸ“ș Medieoppslag

Christian har jo forsĂ„vidt et poeng og la oss ta godt imot ham. Mitt poeng var vel at jeg mener mĂ„let helligjĂžr middelet i denne sammenhengen😂

SÄnn sett overlagt og forsettelig, og enda verre-dog gode intensjoner :slight_smile:

Velkommen til forumet Christian👍

2 Likes

Det koster folk 1 kr Ä lese artikkelen sÄ Christians poeng er godt.

2 Likes

Godt nok

2 Likes

https://www.facebook.com/254533640286/posts/10161735522910287?s=1790283278&v=e&sfns=mo

Interessant kommentar under delt innlegg:

4 Likes

Det er DHL som burde blitt politianmeldt. HÄper det finnes en konkurrent som kan tilby denne tjenesten.

Takk for velkomsten Ola og John! Forumet virker veldig trivelig og jeg setter stor pris pÄ at jeg ikke blir hetset til tross for en upopulÊr kommentar, det hadde vel fort skjedd pÄ mange andre forum. Jeg synes personlig det er bedre Ä eventuelt sende teksten ovenfor pÄ epost eller lignende hvis enkelte ikke kan ta seg rÄd til Ä kjÞpe avisen.

Blir spennende hvordan det gÄr i rettsaken om bildet.

Skal forsĂžke Ă„ holde meg til kunstkommentarer i fremtiden, men kan ikke garantere at det blir populĂŠre kommentarer!

3 Likes

Velkommen fra meg ogsÄ! :blush:
Enig i deg og @ulrik og alle andre at man skal holde seg til regelverket. Men her hjemme ovenfor unga mÄ vi skille pÄ smÄ og store ting. For Ä slippe Ä leke politi hele dagen. Det er en grei regel spÞr du meg, og om man pÄ et kunstforum poster en kunstrelatert artikkel en gang i ny og ned anser jeg som en liten ting. Og det kan for DN sin del kanskje ogsÄ vÊre en form for reklame om artikkelen er god? SÄ skal man ikke drive Ä oppmuntre til lovbrudd heller selvfÞlgelig

2 Likes

Oppdatering om Madonnatrykket pÄ dn.no:

https://www.dn.no/kunst/dhl/pal-georg-gundersen/nicolai-tangen/milliardartvist-om-munchs-madonna/2-1-613406

Gundersen vil ikke gi trykket tilbake til Tangen uten “kamp.” DHL nekter Ă„ levere ut bildet til Gundersen. Episk!

3 Likes

Munchsagaen fortsetter:

https://www.dn.no/kunst/edvard-munch/madonna/dhl-exel-fine-art/dette-er-historien-om-madonna-som-forsvant-fra-fort-knox/2-1-615927

1 Like

Siden MW er litt mer enn middels populÊr her inne sÄ er det vel innafor Ä dele denne fra nyeste magasinet KUNST

2 Likes

Artikkel i dagens Aftenposten vedr. Nasjonalmuseet og kunstsamling fra Kathrine og Cecilie Fredriksen

7 Likes

Neste hĂžst blir det tur til Nasjonalmuseet og det nye Munch-museet.

1 Like

https://www.google.com/search?q=vebjĂžrn+sand+fredriksen&oq=vebjĂžrb+sand+fre&aqs=chrome.1.69i57j0l3.13511j0j4&client=ms-android-sonymobile-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=LG85M5XKxWxE-M:

Tennis-legenden Andy Murray er stor Sage Barnes-fan!

2 Likes
1 Like

Trist!
Fra BA i dag:

Hele saken er merkelig. I gÄr fikk AFK den beskjeden at noen av medieleietakerene hadde klaget pÄ utstillingen, men det kom ikke fram hvem dette var. SÄ om dette er korrekt er jo hele saken et paradoks. Her har man en politisk utstilling i en medielandsby hvor bÄde NRK, TV2, BT, BA med flere holder hus. AltsÄ det man skulle tro var ytringsfrihetens apostler hvor nÄ noen av disse klager pÄ en utstilling som som fremmer pressefrihet
 I tillegg Þnsker man ikke en Äpen debatt, men legger press pÄ huseier hvor man forsÞker i stillhet Ä fÄ fjernet utstillingen. Man vil altsÄ legge bÄnd pÄ ytringsfriheten i det man skulle tro var ytringsfrihetens hÞyborg i Bergen.

Kritikken er at man mener utstillingen er ensidig, men hvis man mener det hvorfor tar man ikke en Äpen diskusjon rundt det? Det er jo ingen som har bedre forutsetninger for Ä fronte en sak enn en av de store mediebyrÄene i Norge. Pressen i Norge pÄstÄr at de handler nÞytralt, men det virker ikke slik nÄr noen anonymt prÞver Ä presse huseier til Ä ta ned en fullt lovlig og avtalefestet utstilling.

15 Likes

Det er fordi folk har blitt feige og mer redd for hva andre skal synes om hva en mener enn Ä faktisk stÄ for noe.

10 Likes

Du burde fronte dette til Ba - skrive et leserinnlegg?

I disse tider er det viktigere enn noensinne Ă„ verne om ytringsfriheten, enten man liker det som ytres eller ikke!

3 Likes