Takk for velkomsten Ola og John! Forumet virker veldig trivelig og jeg setter stor pris pÄ at jeg ikke blir hetset til tross for en upopulÊr kommentar, det hadde vel fort skjedd pÄ mange andre forum. Jeg synes personlig det er bedre Ä eventuelt sende teksten ovenfor pÄ epost eller lignende hvis enkelte ikke kan ta seg rÄd til Ä kjÞpe avisen.
Blir spennende hvordan det gÄr i rettsaken om bildet.
Skal forsĂžke Ă„ holde meg til kunstkommentarer i fremtiden, men kan ikke garantere at det blir populĂŠre kommentarer!
Velkommen fra meg ogsÄ!
Enig i deg og @ulrik og alle andre at man skal holde seg til regelverket. Men her hjemme ovenfor unga mÄ vi skille pÄ smÄ og store ting. For Ä slippe Ä leke politi hele dagen. Det er en grei regel spÞr du meg, og om man pÄ et kunstforum poster en kunstrelatert artikkel en gang i ny og ned anser jeg som en liten ting. Og det kan for DN sin del kanskje ogsÄ vÊre en form for reklame om artikkelen er god? SÄ skal man ikke drive Ä oppmuntre til lovbrudd heller selvfÞlgelig
Hele saken er merkelig. I gÄr fikk AFK den beskjeden at noen av medieleietakerene hadde klaget pÄ utstillingen, men det kom ikke fram hvem dette var. SÄ om dette er korrekt er jo hele saken et paradoks. Her har man en politisk utstilling i en medielandsby hvor bÄde NRK, TV2, BT, BA med flere holder hus. AltsÄ det man skulle tro var ytringsfrihetens apostler hvor nÄ noen av disse klager pÄ en utstilling som som fremmer pressefrihet⊠I tillegg Þnsker man ikke en Äpen debatt, men legger press pÄ huseier hvor man forsÞker i stillhet Ä fÄ fjernet utstillingen. Man vil altsÄ legge bÄnd pÄ ytringsfriheten i det man skulle tro var ytringsfrihetens hÞyborg i Bergen.
Kritikken er at man mener utstillingen er ensidig, men hvis man mener det hvorfor tar man ikke en Äpen diskusjon rundt det? Det er jo ingen som har bedre forutsetninger for Ä fronte en sak enn en av de store mediebyrÄene i Norge. Pressen i Norge pÄstÄr at de handler nÞytralt, men det virker ikke slik nÄr noen anonymt prÞver Ä presse huseier til Ä ta ned en fullt lovlig og avtalefestet utstilling.