đŸ“ș Medieoppslag

1 Like
1 Like

Great article, thanks for sharing, both Ulrich and Jacob are terrific street art and graffiti scholars and Nuart alumni.

Anyone interested in Graffiti should check out Jakob’s “The G-Word”

Ulrich’s “Illegal” is an in-depth look at the pre-history of street art and graffiti and well worth a look

1 Like

Nuart Stavanger up on Forbes

3 Likes
3 Likes
1 Like

Litt selvpromotering :v:

7 Likes
3 Likes

Considering how many practicing artists we have in Norway it’s quite fascinating that this and the Todel Anne Frank work can generate such a huge response from major media outlets and formal representatives from the Israeli Government. Good job street art ! As it should be. Contemporary artists, where are you ?

Livet imiterer kunsten
?

6 Likes

og kunstneren har ingenting med tipsingen Ă„ gjĂžre? 

Vet ikke. Det gĂžyeste er vel Ă„ tenke at han ikke har det :sweat_smile:

Hva er deres synspunkter om dette? Burde kunstner vĂŠrt en beskyttet tittel?

1 Like

Nei, opp igjennom historien er det massevis av egenlÊrte kunstnere som ikke fikk innpass pÄ Kunstakademiet eller blant kunsteliten i sin levetid, som i dag er meget anerkjente.

2 Likes

A similar though perhaps deeper look at the same issue

1 Like

Jeg har ikke tilgang til artikkelen i Subjekt. Umiddelbart ser beskyttelseskravet om kunstnertittelen antikunstnerisk ut, jeg ser for meg at opprĂžrske kunstnere ville betakke seg for tittelen kunstner dersom den ble beskyttet.

Jeg har mer sans for det underliggende i artikkelen Reed_Projects viser til: Ä skille mellom god og dÄrlig kunst. Dette er den vanskelige veien Ä gÄ, for hvilke premisser legger man til grunn for valget?