Ikke den høyeste prisen, men motivet var jo veldig ulikt Mehdi (nesten bare sort).. hehe
De eldre motivene virker å gå mye lavere enn de nyere ala lekeplasser og rutsjebaner
. Med nyere mener jeg motiver fra og med rundt Portals of light hos Golsa. (Korriger meg om feil, Gard
)
Personlig synes jeg det er mange flotte eldre motiver, men også noen helt råe av de nye.
Her er forresten et til lerret som gikk på Phillips 7. mars i år. Ca 150x150. Likte det godt.
Jeg liker også de eldre best, men smaken er som baken ![]()
Mine favoritter (som ikke har fulgt han siden starten) tror jeg må være papirverkene hans. Fikk virkelig opp øynene for han i forbindelse med originalene på papir som ble sluppet via AA i 2020:
Kunne godt tenkt meg en slik i samlingen😅
Må også si at jeg synes han har utviklet seg mye de siste årene. De utstillingene han har hatt hos/via Almine Rech og Gagosian har vist hvor dyktig han er med detaljer i maleriene. Detaljer som lys og skygger, men også med farger.
Gratulerer, meget fin!![]()
Har dere sett at Mehdi har en ny utstilling hos Almine Rech? Hva synes dere om utviklingen hans? Er det noen som skal kjøpe et bilde fra showet? ![]()
Det er vel tilnærmet umulig for oss vanlig dødelige å få kjøpt et bilde av Mehdi fra Almine Rech selv om man har lyst og pengene klare.. Museer og store internasjonale samlere får vel pri 1..
Lettere og billigere (?) å kjøpe Mehdi-verk second hand og på auksjon for tiden - f.eks. denne som gikk 30.09.25
Var mange fine og store verk i den nye utstillingen! Turte ikke å spørre om pris, men ser for meg at de koster en del😂
Muligens, samtidig er det et verk på papir. Er vel de på lerret som er mest ettertraktet blant samlere?
Det billigste verket koster 90 000 euro – det dyreste koster 165 000 euro. Det blir interessant å se om de klarer å selge ut showet.
Jeg vil tro de får solgt samtlige. Detaljnivået er helt vanvittig, og motivene er interessante imo. Blir uansett spennende å følge med😊
Fikk mail tidligere idag om at alle originalene fra den mye utstillingen hans nå er reservert.
helt utsolgt. sprøtt!
Utstillingen er blitt stengt, og galleriet har slettet alle innlegg om den og fjernet den fra nettsiden sin. Det er virkelig merkelig. Er det noen som vet noe?
@Gard vet kanskje noe?
Det er litt avvik i estimatene på hans eldre verk og hans nyere verk ja…. Jeg personlig skjønner ikke det. Jeg ville mye heller hatt dette på veggen enn de nyeste.
http://phillips.com/detail/mehdi-ghadyanloo/222948
Ser ut som det var flere som mente at hans eldre verk er verdt mye mer.
Dette ble solgt for dobbelt av estimat.
Jeg tror et nytt galleri for Mehdi kan være like rundt hjørnet. Noen forslag til hvilke som kunne passe godt for ham?