Mehdi Ghadyanloo

Kan jeg spørre hvorfor du vurderer å selge? Det er sprøtt hvor mange som røyker på auksjon akkurat nå. Det kommer en ny i morgen på Phillips. Er det bare fordi folk vil ta profitt?

Med Playground-serien mener du de nye verkene der du ser inn i en boks? Jeg har et slikt verk, men boksen er tomt

Jeg tror de som selger er ute etter profitt ja, og kanskje at man tenker den største verdistigningen nå er unnagjort. Skal mye til at ting dobler eller tredobler seg i verdi igjen nå, men det kan selvfølgelig skje. Vil tro Playground-serien er den med “leker” i, typisk disse motivene med sklier.

Jeg lurer på hva en slik tom boks på 80x70cm er verdt nå. 60k euro?

Er nok andre enn meg som vet det best. @Gard

Ingen store planer om å selge, men alltids greit å sjekke verdi og muligheter. Med de siste salgene kunne man fått en nokså god gevinst.

Med playground seien mener jeg de motivene som har leker både i utenfor boksen. De som er solgt mest av i senere tid.

Og for alle med trykk (mange her i Norge) så kan man følge denne auksjonen:
Klikk bilde

Mehdi Auksjon

Noen her som har sendt “hele samlingen” sin over til UK eller? :smirk:

6 Likes

Estimater knapt over kostpris?

1 Like

Merkelig at trykkene ikke går dyrere når originalene er såpass ettertraktet. De har jo lavt opplag og fin størrelse…

3 Likes

Den er fristende den etsingen

1 Like

Jeg snakket med et galleri ang dette nå nylig.
Ja, det er veldig merkelig, men en av forklaringene som vi kom frem til var;

Interessen for mehdi er drevet frem i Asia nå.
I Asia så er det generelt lavere interesse for print pga den høye luftfuktigheten. Originaler holder seg bedre i det klima.

Dette er jo ikke grunn nok til at det er 0 interesse for printene til mehdi, men kanskje noe?
Vi må få opp interessen for han i vesten også. (Ikke bare her på berget)

Virker veldig lite gjennomtenkt de prisene. Alle trykkene har fått satt samme prisvurdering. Lite tillitsvekkende egentlig.

4 Likes

Vil du si det er veldig stor forskjell i markedsverdi på disse printene?
Motivene og størrelsene er jo til forveksling veldig likt på så og si alle sammen, med unntak av Introduction to Stay (som jeg liker godt selv)

Jeg kan iallfall informere om at jeg nylig solgte et av de printene der til over 4x av estimatet satt av Tate.

1 Like

Ikke nødvendigvis så veldig stor forskjell, men her er alle estimatene dønn like. I tillegg ligger de i et nivå som omtrent er entry level for grafikk. Det vitner i alle fall for min del at man ikke har brukt så mye tid på å sette seg inn i markedet når man har skrevet estimatene.

Trykkene til Mehdi er flotte og vellagde, så ville ikke vært rart at de hadde høyere verdi selv om de ikke følger verdiveksten til originalverkene.

4 Likes

Men det var kanskje i Norge? Er veldig lite/ingen interesse for printene hans i UK.

@azidops selv om printene er fine er de ikke nødvendigvis verdt så mye.

Nei jeg solgte ut av landet. Ikke til UK, men megler som solgte det er lokalisert der.

Og her er resultatet etter siste TW auksjon:
https://www.tateward.com/auction/search/?st=Mehdi&sto=0&sf=[]&w=False&pn=1

Må si jeg er noe overrasket over de elendige hammerslagene. Selger har jo gått i minus på mer eller mindre alle sammen etter salærer er betalt….

6 Likes
4 Likes

Har du sett at Mehdi vil bli assosiert med Perrotin? De har et verk av ham på Art Basel, og jeg antar at han også kan bli representert senere. Hva synes du om det? Det må være et nivå opp, ikke sant?

3 Likes

Stort Mehdi canvas (120 x 120 cm) gikk for 9500 gbp på Tate i dag: Lot 168 - Mehdi Ghadyanloo (Iranian 1981-), 'Nights Of