Kan jeg spørre hvorfor du vurderer å selge? Det er sprøtt hvor mange som røyker på auksjon akkurat nå. Det kommer en ny i morgen på Phillips. Er det bare fordi folk vil ta profitt?
Med Playground-serien mener du de nye verkene der du ser inn i en boks? Jeg har et slikt verk, men boksen er tomt
Jeg tror de som selger er ute etter profitt ja, og kanskje at man tenker den største verdistigningen nå er unnagjort. Skal mye til at ting dobler eller tredobler seg i verdi igjen nå, men det kan selvfølgelig skje. Vil tro Playground-serien er den med “leker” i, typisk disse motivene med sklier.
Jeg snakket med et galleri ang dette nå nylig.
Ja, det er veldig merkelig, men en av forklaringene som vi kom frem til var;
Interessen for mehdi er drevet frem i Asia nå.
I Asia så er det generelt lavere interesse for print pga den høye luftfuktigheten. Originaler holder seg bedre i det klima.
Dette er jo ikke grunn nok til at det er 0 interesse for printene til mehdi, men kanskje noe?
Vi må få opp interessen for han i vesten også. (Ikke bare her på berget)
Vil du si det er veldig stor forskjell i markedsverdi på disse printene?
Motivene og størrelsene er jo til forveksling veldig likt på så og si alle sammen, med unntak av Introduction to Stay (som jeg liker godt selv)
Ikke nødvendigvis så veldig stor forskjell, men her er alle estimatene dønn like. I tillegg ligger de i et nivå som omtrent er entry level for grafikk. Det vitner i alle fall for min del at man ikke har brukt så mye tid på å sette seg inn i markedet når man har skrevet estimatene.
Trykkene til Mehdi er flotte og vellagde, så ville ikke vært rart at de hadde høyere verdi selv om de ikke følger verdiveksten til originalverkene.
Har du sett at Mehdi vil bli assosiert med Perrotin? De har et verk av ham på Art Basel, og jeg antar at han også kan bli representert senere. Hva synes du om det? Det må være et nivå opp, ikke sant?