Ja, kan man ikke være veldig godt fornøyd med det?
En bra anbefaling der!
Er det noen som har noen tanker rundt hvorfor printene hans fortsatt går for småpenger mens lerretene stadig setter nye rekorder?
Ekstremt underpriset IMO.
De burde minst koste 1/10 av prisen for en original.
Det er mitt inntrykk at auksjonsprisene i Hong Kong er ekstreme, slik rikdommen der er. Kunstneren er en av de få jeg har blitt presentert for her på Kunstveggen som jeg møter med undring, og derfor liker. Så hurra for ham, og for hans norske gallerist.
Jeg er også noe overrasket over etterspørselen etter Mehdi sine print. Har selv forsøkt å selge et print (kun i Norge), og etterspørselen er rett og slett ikke til stede. Etter flere runder på finn er det ingen reell interesse.
Er det noen som har noe særlig erfaring med å selge innrammende print på auksjon i utlandet? Tross alt relativt lite penger det er snakk om så tenker at vinningen går litt opp i spinningen, tiltross for elendig kronekurs.
Jeg har vært i dialog med flere av de store auksjonshusene i Asia men ingen er interessert i å ta i print, innrammet eller ei….
Når jeg jobbet i auksjonshus i to/tre år for ca 8-10 år siden var minste vurdering for å ta inn grafikk fra utlandet 50000 DKK. Grafikk under den prisen lønte det seg ikke, uttaket var når det var større samlinger.
Det er vanskelig når man skal selge. Har et fint maleri. Det virker som om han kanskje ikke får flere show på gagosian, men på grunn av det kan han fortsatt være verdt mer. Men vurderer om nå kan være et godt tidspunkt. Tror vi han har nådd toppen?
Mehdi har absolutt ikke nådd toppen. Alt blir solgt ut fra galleriene og jeg får ikke sett prisliste engang, for jeg er ikke er en viktig nok samler, eller et stort museum. Fra nå og utover blir det bare høyere og høyere priser. Så om en i det hele får muligheten til å kjøpe er dette det mest sikre en kan kjøpe etter min mening.
Jeg håper det! Jeg tror faktisk ikke hans siste Almine show ble utsolgt så raskt. Tror du også han kan fortsette i samme tempo hvis han ikke lenger jobber med gagosian?
Kan fort komme en ny utstilling med Gagosian. Hvem vet.
Og en til som kommer. En del utålmodige eiere. Ut for salg ca 1 år etter kjøp. ![]()
Hadde vært kult å se Mehdi samlingene en del her inne har!
Sterkt resultat i et kunstmarked som generelt sett er soft. Med norsk kronekurs og omkostninger snakker vi vel ca. 1,8 mill norske
Det er gode salg om dagen!Jeg har snakket med både Christies og Sothebys om et verk jeg har (cube serien), men de er nokså tydelig på at det er Playground serien som er ettertraktet. Begge er nokså konservative på estimatene for øvrige verker.
Det har vært lite salg av hans tidlige verker, så blir spennende å se om det kommer noe til salgs av disse fremover.