Mehdi Ghadyanloo

Jeg syntes det er ofte å se mehdi trykk til rundt 10’ dessverre.
De siste 10 auksjoner som artnet har registrert viser salg på 8/10 og «alle» endte rundt ca 950$.
Et solgte for 1600$. (En kube)

De prisene på Finn er dessverre ikke mulig å oppnå.

En skulle tror de asiatiske markedene som stort sett har drevet mehdi sine originaler oppover ville satset på flott prints med lavt opplag, men de sitter foreløpig på gjerdet.

Inntrykket er at de kjøperne ikke ønsker å handle via f eks eBay. De går kun for auksjon eller gallerier. Og når galleriene ikke ønsker å selge dem, så sitter du igjen med auksjonshusene som ikke ønsker å sette en høyere minstepris enn siste referanser, som er ca 800-1100$.

Det er noen som må starte opp støvsugeren og ta ansvaret her så alle printene etterhver kommer opp på et respektabelt nivå. :rofl:

Det var det (etter ryktene sier) som skjedde med Banksy print i covid også. Noen få som startet å støvsuge markedet og så flere som heiv seg på, noe som bidro til den elleville prisveksten vi så på hans print.

jeg er faktisk lidt overrasket over det her resultat, ville tro, at det var højere efter den første auktion, hvor hans billede gik for 193k euro. Tror vi, at de vil blive ved med at stige i takt med at han kommer ind på museer og måske får representation af Gagosian? Det må det da gøre

Jeg også ble overrasket når jeg ble presentert med resultatet. Alle disse 10 salgene var forøvrig i 2023.

Gagosian ønsker ikke å selge hans print pt.

Vi snakker ca 665k nok for et nokså lite lerret og kanskje ikke det hotteste motivet. Dette er vel en 4-5 ganger kostpris fra galleri og nokså bra sum :smiling_face:

1 Like

Ja, selvfølgelig er det mye – ingen tvil om det. Men trodde nok likevel at et bilde som dette ville koste opp til 85k euro eller lignende. Det er nok om ett år.

prisen på gallerierne er omkring 70k euro+

Billig i USD og EUR dette. Edition 50. Print-prisene hans henger virkelig ikke etter originalene, merkelig nok.

(Ikke min annonse)

3 Likes

Vil gjerne ha anticipation of sin hvis noen sitter med den?

For å hjelpe til med prisene så gir jeg 30k, eventuelt bytte i noe jeg har? :smile:

Hei, du mener 15k er en bra pris ?
Mvh Karl

Ja det vil jeg si - bra for kjøper - om man har troa på Mehdi framover.

2 Likes

http://www.thelongmuseum.org/en/exhibition-369/detail-1863.html

3 Likes

Fikk besøkt museumsutstillingen til Mehdi i Shanghai. Var en stor utstilling og the Long Museum var vel på størrelse med Guggenheim så en veldig svær greie. Kjekt å se hvor bra han gjør det om dagen!

35 Likes
7 Likes

Kult å se Mehdi gjøre det så bra om dagen :ok_hand:

1 Like

Abstract Loneliness ligger ut til salgs på finn.no, ikke ofte den blir lagt ut. Ikke min altså.

7 Likes

Vil fortsatt ha anticipation of sin hvis noen sitter å ruger på en slik. Penger eller bytte :blush:

1 Like

Sitter noen på verkslisten fra den første utstillingen til Mehdi i Bergen? Og bilder? Prøver å samle info for Mehdi.

4 Likes

Hva tenker folk om det nye auksjonsresultatet

8 Likes

Tenker det er vel fortjent!

Hva blir det i NOK med kommisjon?

Enda en solgt

6 Likes