Synes det er den tøffeste Mehdien til nå. Digget dette bildet. Har selv ikke hentet min på posten enda. Noen som har denne i hus?
Min leveres inn hos Rammeservice i morgen
Min er ankommet, men ikke hatt mulighet til å hente enda.
Fikk muligheten til å kjøpe dette. Fryktelig kjedelig spør du meg.
Hentet mitt idag. Utførelsen så bra ut!
Tror det blir rimelig tøft innrammet. Har dog en forkjærlighet for Logic of Metaphysics (litt større del av et fly), men ikke fått tak i dette.
Også spent på to print av Mehdi (cube-serien) som er i prosess og på vei etterhvert.
Liker historien bak bildene og informasjonen om Mehdi jeg har fått fra galleriet. Spent på fremtiden til Mehdi.
Har ingen trykk av mehdi selv men virker som om så og si alle trykkene havner her hos KV sine medlemmer
For meg virker det som han produserer trykk i et enormt tempo?
Ja, virker som en del havner i Norge.
Er en del print, men er også relativt lave opplag på 25 og 50 om jeg ikke tar feil. En del er også handfinished (figuren) på de i Cube-serien.
Mange trykk, men heldigvis ikke så stor opplag. 25 og 50 pr stk…Noe mindre enn Pushwagner
Er veldig fan av Mehdi selv og gleder meg til å se fortsettelsen
Anticipation of sin og Illusion of Happines, samt Counting down er vel de jeg syns er best til nå.
jeg liker best win win situation
Den er det…ble positivt overrasket da jeg så denne. Så så kjedelig ut da den kom ut, men live…helt nydelige farger, så biildet ble “mer”
Jeg hentet min på posten i går. Enkel men utrolig flott Mehdi.
Uten unntak, var også denne enda finere i virkeligheten enn hva bildene klarer å formidle.
Er det slik at alle her på forumet har en eller flere Mehdi verk? Synes noen av dem er fine og se på, men synes verkene er dyre til å være en relativt ukjent kunstner utenfor dette forumet(?)
Correct me If I´m wrong
Har ingen
Er langt på vei enig med deg med hensyn til pris.
Samtidig har Mehdi får god omtale i ulike tidsskrift så det er lov å håpe at dette er en forsiktig begynnelse for en kommende stjerne.
Personlig liker jeg veldig godt flere (men ikke alle) bildene hans og kjøper dem jeg liker og som jeg får tak i.
Er vel ikke superbegeistet for at “alle” bildene hans havner her i Norge.
Har ingen, synest de er litt kjedelige
Jeg har en og har to på vei.
Liker mange av bildene (visuelt), og syns også det virker som en spennende historie kunstneren har og historien/tankene bak bildene. Dette gjelder ihvertfall de jeg har lest litt om i Cube-serien og Under the Umbrella/Logic of Metaphysics.
Spennende galleri som virker å ha en strategi rundt kunstneren. Noen av bildene virker å bare selges til tidligere kjøpere, og noen er forbeholdt de som ikke har kjøpt tidligere slik jeg har forstått det.
Når det gjelder prisen er den nok høy sammenlignet med utgivelsesprisen for en del andre og virker også som om galleriet gradvis skrur opp prisene på de nye printene som planlegges. Men lave editions og virker til å være meget god utførelse på printene.
Mehdi har jo også laget noen voldsomme murals rundt om i Iran spesielt (?) og 3D-effekten og teknikken hans imponerer meg ihvertfall!
Tidligere på forumet er det jo skrevet litt om han: http://forum.kunstveggen.no/t/mehdi-ghadyanloo/1010/18
@Gard skriver også at hans galleri planlegger en utstilling. Noe mer informasjon rundt dette?
Tell over hvor mange print han virkelig har gitt ut før mann sitter i gang da. Det er vel like mange som et halvt Dolk slipp eller? Grunnen til at det er mange av dem i Norge er veldig enkel. En kar på KV røpet seg om at Mehdi ble solgt gjennom galleriet før slippdato. De erfarne samlerne og flipperne på KV skjønte tegningen og tok kontakt med galleriet.
At galleriet var blitt slaktet på Banksyforum gjorde at det var stille rundt Mehdi i UK etter Zero Time utgivelsen. Alle var dog enig om at Kunstneren var noe nytt og etterlengtet. Galleriet har virkelig svart på tiltale med fantastisk arbeid etter den ene missen. Noen er sikkert ennå bitter men de fleste har nå våknet. Som kompensasjon til bitre briter vil det bli gitt ut et trykk kun i UK. Mitt råd er kjøp mens det ennå er mulig.