Nikolai Torgersen (NO)

Etter litt søking i loggen min, kom jeg frem til disse resultatene (gjerne post hvis noen har oversikt over flere, alltid interessant med auksjons-resultater):

2 Likes

Noen formeninger om hvilke tegninger som virker å være det beste kjøpet? Noen er jo litt mer typisk Torgersen-aktige enn andre

https://www.fineart.no/auksjonsobjekt/Nikolai_Torgersen_-Untitled(Avatars_Of_Love_series)/1034849

https://www.fineart.no/auksjonsobjekt/Nikolai_Torgersen_-Untitled(Avatars_Of_Love_series)/1034852

Jeg tror originalene som er litt mer tilgjort enn skisser blir mest verdt, og tror nok selv om Sonsre Lerke er en kjekk mann så vil nok de fleste gå for de motivene uten at man ser at det er han på de. Hva tenker dere andre? Jeg tror nok heller ikke det blir mulighet for å selge de så mye dyrere på andrehåndsmarkedet heller fordi det var auksjon og folk fikk bydd det de tenkte var rimelig.

Redigering:
Fikset linker (Azidops)

3 Likes

…per dags dato. Annenhåndsmarkedet er i en dupp. Bl.a fordi det har vært mange småkaotiske og populære NT-slipp den siste tida, som har rekruttert stadig nye flippere.
Når Finn endelig tømmes for de siste trykkene med dyremotiver og de fra Lerche-prosjektet, så vil antakeligvis prisene gå opp. NT holder også opplagene relativt lave (30/40/50), selv om det ikke akkurat virker sånn nå, når man scroller på Finn.

Dersom utstillingen i august i tillegg blir et enda større gjennombrudd for Torgersen, så vil det kunne være ganske hyggelig å sitte med en av disse originale tegningene.

Er for øvrig enig i hva du sier ang motivene på tegningene. Ikke alle som vil ha en ikke-blid Lerche i stua :bird::sweat_smile: (det skulle kanskje jeg tenkt på før…)

Vell jeg kjøpte også et med Sondre Lerke på, men flaks for meg at min mann ligner mer på det motivet enn Sondre selv gjør så da er det vell greit, da skjønner ingen som ikke kjenner NT sin kunst hvem det skal forestille🙈

4 Likes

Eg prøvde ein del på eit av lerche/dyrehagen-teikningane, der det berre var meg og ein annan som bydde. Gjekk for litt under 20k når eg gav meg, og eg føler det blei eit godt kjøp for den som vann. Sjølv om det var bilde av lerche følte eg at den hadde såpass fint preg frå tidligare verk at den står seg fint som eige verk.

6 Likes

Var nytt print release på Gate galleriet i Bergen kl 18 i kveld. Gir han ut litt for mye litt for ofte nå? Syntes det er noe hele tiden. Opplagene er jo ikke så store, men føler man kan kjøpe flere ganger i mnd.

2 Likes

Sitatramme

Han bør passe seg litt ja, men det føles kanskje mer ut enn det det egentlig er mtp Sondre Lerche samarbeidet var så omfattende.

Håper han ikke gir ut noe mer nå før Fineart i august.

2 Likes

Enig. Håper det blir lugnt til august.
Heldigvis har han temmelig små opplag da, 30-50eks

1 Like

Noen som fikk seg et nytt trykk? :slight_smile:

+1

2 Likes

Fikk også☺️

1 Like

bilde

1 Like

+1 :slight_smile:

1 Like

Jeg fikk jaggu meg jeg også! Klarte å slå botsa for en gangs skyld :sweat_smile:

2 Likes

Utrolig nok fikk jeg tak i begge, og da fullførte jeg først handelen på den ene. Også gikk tilbake og kjøpte den andre :scream: :scream: :scream:

8 Likes

+1

1 Like

Noe med denne storyen som gjorde at jeg avsto. Selv om jeg eier andre trykk av denne metoden.

6 Likes

Han her får seg endelig en kompis :banana:

4 Likes