Ny fra Tabby - hva synes folket?

Jeg synes dette var kjedelig og lite kreativt.

:sleeping: mye mer enn Sandra. Og jeg er enig med ganmel Erik. Hvorfor ikke gruble litt på meningen med ting. Mye mer tilfredsstillende…og man blir ikke så fort lei. Akkurat som når man er på date…tenk å få vite alt med en gang…Booooooring…!!!:joy:

Er forsker, og jobben min er å tenke :slight_smile: Heldigvis er vi mennesker litt mer enn bare instinkt og formering.

Hvis du ikke har fått med deg budskapet bak “cage” serien til Sandra, tror jeg du har sovet litt i timen :thinking:

1 Like

Hva er “cage” serien, og hva er budskapet?

"With work demanding to be dissected beyond it’s surface value, Chevrier’s portraits are quite literally torn between the fantastical heroics and iconography of comic books and the harsher underlying tragedy of oppressed female identity and the exposed superficial illusion therein. Exhibiting a male-dominated world within her ‘Cages’, Chevrier’s subjects denounce the role given to the female counterpart therein, refusing to play the part of seducer or victim.

In the greater body of Chevrier’s work, the images used within the ‘cages’ range from scenes of conflict, triumph and defeat. The artist is choosing to highlight the fragility of the superhero, their own struggles and weaknesses, exposing the humanity within the superhuman.

Despite all the playfulness of the thing itself and all the “CRASH BAM POW,” superheroes are also fragile. We are merely human; men and women and we are entitled to the flaws and errors."

1 Like

:sleeping:

2 Likes

Ble det for mye girl-power for deg nå :smile: og så “skjult” girl-power også :joy:

Me like

Min kjære fru er feminist, men liker SC like lite som meg :grin:

:joy:

Vi har forskjellig smak :slight_smile:

Jeg fikk tak i et originallerret i 2013 før hun ble kjent og snakket om. Kommer nok alltid til å være i samlingen. En god historie og minner rundt kjøpet også. De gamle verkene hennes er best syns jeg. litt mer uperfekte. Nå skal det sies…hun er rå på å male virkelighetsnære ansikter. Jeg liker og tegne de selv fra tid til annen…men hun er fantastisk flink til å få til øyne m.m.
Men utover det syns jeg hun skulle lagd de litt mer uperfekte igjen…og ikke modell-pene og “retusjerte”. Ikke så pent og pyntelig…

3 Likes

Ja, heldigvis er smaken forskjellig :slight_smile:

Prints gikk relativt fort (venteliste nå), noen som kjøpte?

Jeg kjøpte. Sikkert en bombe for mange :grin:

1 Like

Nope😂

1 Like

Kjør på. Liker du det så løp å kjøp😁

2 Likes

Ny fra Tabby, folkens! Hva synes Norges kunst-elite?

1 Like

Nå snakker jeg på vegne av folket… Det der var J**** bra! :thumbsup::grinning:

3 Likes

Ikke det verste han har klart å presse ut!

Link?

@Peder http://tabbythis.com/

1 Like