Ny fra Tabby - hva synes folket?

Gleder meg til å få disse på veggen :+1:

Nytt trykkeri? Blir spennende å se kvaliteten…

Heldigvis tilhører ikke jeg kunsteliten, så jeg slipper å uttale meg :wink:

4 Likes

Dette kunne mulignes vært litt spennende og nyskapende om man skrudde klokken tilbake 10-15 år.
Tabby er sikkert en sympatisk østerrisk ravn, men mine tanker går til vokalisten i band på danskebåten som tror at han er Rod Stewart fordi han har bleket håret sitt og spist kråkeboller til middag og derfor har hes stemme.

12 Likes

Akkurat som Dolk og alle andre som har apet etter Banksy? Det er budskapet som er viktig her, og det går aldri av moten.

Denne her synes jeg faktisk var litt kul. Hva er greien med at folk ikke skulle like Tabby? Eller ripper jeg opp I gamle diskusjoner nå? :slight_smile:

1 Like

Det er sikkert fordi motivene og utrykket ikke er særlig originalt, men det går jo an å like det uansett eller respektere at andre liker det.

Selv synes jeg det er helt ok. Ville nok ikke hatt det selv.

Ja dette var helt ok. Men irriterer meg litt at hjertene jo er altfor store til å få plass i bombekasteren. Men det er jo ikke et veldig realistisk bilde uansett.

Liker dere dette, kjør på. Smakspoliti har vi over alt. De sier gjerne at all street art nå er dritt, med unntak av Banksy, som de tilfeldigvis eier selv.

Kjøp det dere liker og heng det på veggen.

Go Tabby!

8 Likes

Tror man skal være forsiktig med å kritisere kunstnere for å ikke være unik. Synes flere kunstnere har en tendens til å låne fra hverandre.

Generelt må jo folk få like det de vil. Der finnes ingen fasit. :slight_smile:

Jeg kommer ikke til å gå for denne. Har gitt meg selv kjøpsforbud for en stund fremover (med unntak av to verk om de skulle komme for salg).

Lykke til med kjøp!

1 Like

La meg være den første som forsøker å stille alles nysgjerrighet: hvilke to verk er det som kan løfte kunstembargoet?

2 Likes

@Virus … hjertene er laget av marshmallows, og passer helt fint inn i bombekasteren.

2 Likes

41142-1413236433-Banksy, Morons (detail)-large

13 Likes

Snik sin “Fix the Sky” bronse og Pejac sin “Seppuku”. Tror ingen av de kommer ut på markedet innen nær fremtid. :slight_smile:

Konstruktivt forslag: Last ned bildet til @thopet til senere bruk. Da blir stemningen god når vi sprer rundt oss med dette gladbudskapet hver gang en ny Chevrier eller Joy, eller annet vi ikke liker, kommer ut. :thumbsup:

2 Likes

Følte @thopet kom med det mest konstruktive svaret som var mulig her. Av det lille jeg får med meg av “street art” i dag føler jeg det begynner å ligne mer og mer på gutteversjonen av motivasjonsplakatene jener har på rommene sine. Dette blir jo ikke noe særlig mer enn illustrerte klisjeer, eller er det noe jeg ikke får med meg?

For de som ikke tok den er klisjeen “Make Love, Not War”

10 Likes

Det er som sagt greit å spre rundt om seg med eder og galle i en tråd som diskuterer en kunstner, eller et kunstverk…men ikke når folk vil vise frem hva de har på veggen og er stolt av sine kjøp! Denne diskusjonen har vi hart tidligere og jeg er forundret over at du har så liten korttidshukommelse…! Det er ufint…og det er min personlige mening over det jeg observerer…

3 Likes

Jeg støtter meg til @Gard som mener bildet representerer en konstruktiv tilbakemelding, til potensielle kjøpere av Tabby, eller for min del, Chevrier.

Støtt deg til hvem du vil, min støtte har du ikke, men det betyr ikke så mye. Men forskjellen ligger uansett i at det her diskuteres åpent om et kunstverk åpent, men når folk legger ut skrytebilder av det de har kjøpt så er det bare ufint. Da går det an å bare klappe igjen. Jeg kan legge ut en tråd til deg som vi diskuterer Chevrier igjen så kan du få lov til å spy ut bilder og kommentarer om det du bare kunne ønske. Hadde ikke det vært godt?!? Fått ut litt av den innebygde frustrasjonen? :joy:

8 Likes

Synes bilde var kjedelig. Motivet er en oppbrukt klisje og bilder med røde hjerter er gjort så utrolig mange ganger tidligere ( nesten alle streetartkunstnere har vell sin egen utgave), og dette er etter min mening en av de dårligere. Hjertegranater er også temmelig oppbrukt. I tillegg så synes jeg ikke at printene til Tabby ser bra ut. For meg ser de ut som om de er laget i Photoshop og printet direkte ut. De er rett og slett for rene i utførelsen. Ingen “fading”, urenheter eller noe som gir liv i bildet, heller ikke noe som gir en illusjon av at dette er laget med stensiler.

Ta en kikk på siden til Tabby hvor héle prosessen er godt illustrert (spraying, trykking, stensiler, etc.). Dette er ikke photoshopkunst, som mye annet som trykkes til brystet her på forumet, men derimot stensilkunst av høy kvalitet.