Ny TABBY

Helt fint at du støtter en mobber, Ingrid. Alle har rett til å ha sin egen mening, det er ikke det som er problemet. Problemet er holdningen til Ronny og du er nok her inne til å se hvordan han herser med folk. I dette tilfellet hoppet han rett på et nytt medlem. Synes du måten Ronny svarer på er en grei måte å svare på? Er det slik du svarer vennene dine på?

Du skriver at med retten til å uttrykke seg fritt… Vel, måten Ronny svarer andre på gjør at folk lar være å bruke forumet i frykt for å bli hengt ut. Da ønsker ikke folk lengre å uttrykke seg.

Dessuten falt du i akkurat samme fellen som meg. Du mente jeg var frekk og kritikkverdig og så svarer du på akkurat samme måte.

Du har helt rett. Jeg har ikke fulgt med på hvordan Ronny har snakket til andre, så jeg må ha vurdert setningen ut av kontekst. Jeg syns likevel ikke du er det gode eksempelet selv, som jeg poengterte isted. Det jeg svarte var nettopp for å illustrere for deg at man ikke kan svare med samme mynt og få et annet resultat en det man gikk så hardt ut for å bli kvitt.

“Du skriver at med retten til å uttrykke seg fritt… Vel, måten Ronny svarer andre på gjør at folk lar være å bruke forumet i frykt for å bli hengt ut.”
Jeg har ikke fått med meg at forumbrukerne er redde for å bli hengt ut av denne personen. Samtlige her inne er anonymiserte brukere, så det går nok fint.

2 Likes

Enig !

Ja, utenom deg pussig nok :wink: Men det at man har en avatar gjør ikke at man er helt anonym. Man blir like påvirket av trolling selv om man ikke har navnet sitt i brukernavnet og det kan gjøre at folk slutter å bidra. Forumet har vært preget av relativ høy grad av høflighet, men i den senere tid har det kommet inn personer som har bidratt negativt. Ronny er den fremste av disse. Lar man slikt ugress om Ronny sin omgangsform få gro bidrar det til økt negativitet og flere trekker seg unna forumet. Det er ingen tjent med.

Måten jeg svarer Ronny på er den eneste måten han forstår. Hensynsløs, nedlatende og respektløst.

1 Like

Nei, og jeg leser ikke gjennom alt hva hver eneste bruker på forumet har skrevet for å vurdere hvordan det passer seg best å svare vedkommende ut fra hva jeg syns personen “fortjener”:

Jeg vurderer om Ronny er en trussel for miljøet selv, takk. :wink:

1 Like

Innlegget er nedlatende. Ovenfor kunstneren. Innlegg som dette kan skremme bort nye kunstnere fra å presentere seg og sitt, gallerier som bidrar med informasjon om nye verk, og den potensielle kjøperen som kjøper etter egen lommebok, og som var happy helt til han/hun forstod at dette forumet kun er for folk med egen søndagsbil og superbruker på tidssonen. Forsvinner disse blir ikke dette forumet gammelt.

Takhøyde ja, men hvor går grensa for hva som er ok? Btw er jeg ikke fan av Tabby selv.

3 Likes

Enig med deg.

Det er greit med takhøyde, men man bør ha respekt for andres meninger og smak. Uansett tema egentlig. Grensen går vel når man begynner å bli ufyselig og spy drit.

Jeg har ikke vært her så lenge, og jeg synes ikke det er stort problem egentlig. Det er i alle fall verre andre steder.

Det går fint her inne så lenge man liker det samme som de mest aktive trollene. At kunstsmak er forskjellig er lite respektert her. Det er lov å si høflig at noe ikke faller i smak. For meg er det ganske likegyldig hvem som liker Tabby eller ikke, men siden han er relativt populær utenfor Norge, og jeg selv følger han tett, formidler jeg gjerne nye verk til forummedlemmer som ikke bare er MW, SC, CH, eller Dolk lovers.

3 Likes

For meg virker no det som gallerister har kunstsmak som i stor grad kan kobles opp mot hvem og hva de formidler… :wink:

2 Likes

Kanskje omformulere det du sier litt. Vi (i allefall jeg) videreformidler kunst vi liker og har tro på.

1 Like

Jeg synes det er moro at man kan være uenig, og tidvis er det festlig å lese spydigheter med glimt i øyet, men det er fascinerende hvor lite respons og interesse det er for andre kunstnere enn “de vanlige”.

1 Like

Stor respons på Tabby:-)

Er vell ikke uvanlig med en kunstkritiker gir total slakt eller en hyllest til et verk. Synes kommentaren fra Ronny er i gråsonen, men om det er hans mening, så har han da fulle rett til det uten at folk tyr til mobbing/personangrep. Er enig med thopet at det er en usunn holdning ovenfor nye medlemmer, samlere som har Tabby og kunstnere (har vi noen?!) som ønsker å delta i debatten eller bli stemplet som «dårlig samler», dårlig smak eller kunnskapsløs. Vi ønsker da ikke en heiagjeng som kun trykker på liker knapper når det dukker opp noe fra «Gjengen» (les; Chevrier, Whatson, Dolk osv) eller en gjeng med skeptiske pessimister som kun er ute etter å provosere for å forsterke meningen sin avhengig av sin egen kunstsmak når folk ønsker å dele eller bidra med aktivitet på forumet. :grin::grin::grin:

6 Likes

Virker som denne Tabby virkelig vekker følelser og engasjement her inne.

Han er kanskje et geni?

Personlig syns jeg dette bildet er like spennende og originalt som et knekkebrød med brunost. Men det er min mening, har ingen problem med at folk liker dette.

5 Likes

Knekkebrød med brunost er kanskje ikke så originalt, men det er godt da :wink:

3 Likes

Akkurat Brunost er en god sammenligning… veldig spennende, en ost som egentlig ikke er en ost. :slight_smile:

1 Like

Brunost, god helg!

1 Like

DEt grenser vell nesten til mobbing :slight_smile: Men morsomt var det!

Tusen takk for at du sier det! Takk :slight_smile: Så slipper jeg å ta det opp. Det ville være interessant å lese samlernes begrunnelser for hvorfor de liker kunstner X, utenom investeringsaspektet og trenden, jeg savner mer konkret kritikk på forumet, hva volk liker i farger, hvorfor, stil, teknikk, slike ting. Jeg er kunstner selv, og det ligger i min rolle å ikke stryke alle med hårene, det skal være lov av alle her inne å uttrykke at de ikke liker noe, og at de liker noe. Men gjerne begrunn begge deler, og kanskje spør hvorfor personen liker det han liker, være nysgjerrig fremfor å kritisere at han liker det? Kanskje man lærer noe nytt om et og annet verk…

4 Likes

Bedre, kanskje man lærer noe om hverandre. Kunst handler for meg like mye om de unike menneskene som kjøper dem, og smak er så mye mer enn hva som er “fint” eller “kult” eller “riktig nå”.

2 Likes