Flott serigrafi av Bjertnæs. Har selv tre arbeider av han, et lito og to malerier. Lev litt med det på veggen, så kanskje du får mere ut av det. Vil anbefale hans bok Mine Bilder, en blanding av selvbiografi og den bok om å være kunstsamler.
Veldig fin! Siklet på den selv, endte på trykket av den men trykket var ikke så bra kvalitet på papiret. Burde hatt originalen istedenfor si.
Takk. Har 3x Bredenbekk. Liker alle 3,men dette er nok favoritten😊
Hadde jeg rett tagmed? ![]()
Ja, virkelig!![]()
Disse var skikkelig fine! Gratulerer
Takk! De er enda finere live enn på bilder. Har siklet etter de siden 2021, endelig kom de i hus😊
Angrer jeg ikke prøvde meg på denne.
Snublet over dette Bleken-trykket og klarte ikke å la være. Det er signert og datert 1962, men ikke nummerert eller navngitt (på front i alle fall). Motivstørrelse er 13x18 cm.
I 1962 var vel ikke Bleken så kjent ennå, og muligens «bare» arkitekt. Jeg har lett og lest litt her og der, men finner ikke stort om motivet eller eventuelt serien.
Noen som kan noe som jeg har lyst til å vite før jeg spikrer det fast på veggen?
Fint tidlig Bleken fra tiden i Gruppe5 og ett typisk bilde komposisjonsmessig for tidlig 1960-tallet fra hans hånd. Bleken har ikke fullført noen arkitekt utdannelse, han begynte og var der noen uke i 1949. - hans far var arkitekt - men Bleken var førsteamanuensis på institutt for form og farve ved NTNU fra 1960 til 1972 og underviste arkitektstudentene i komposisjon, maleri, tegning og kunstteori. Det var den gang en arkitekt kunne tegne og male og ikke bare satt med AutoCAD og Revit.
Så til det viktigste som en stresset Charlotte glemte å skrive - Linosnittet ditt heter “Strandfragment” er trykket fra 3 plater. Det er kun kjent noen prøvetrykk med forskjellige farger. De er trykket av Bleken selv og det er ikke laget noe nummerert opplag, kun de få prøvetrykkene sannsynligvis 5-6 stk. Alle eksemplarene er datert 1962. Bleken eksprimentere med linosnitt i 1962-64 og kun ett ble det laget opplag av det heter “Vekster”.
Hei sann!
Skriver mitt første innlegg her inne. Ville bare dele noe jeg kjøpte for en stund siden, men som jeg nå nylig fikk rammet inn. Jeg ble veldig fornøyd med den grønn-svarte trerammen (+kunstglass).
Kult, skummelt og vakkert ![]()
Stor takk til Magne hos Kollekt Rammer i Oslo!
Stor takk til kunstneren også, så klart, som heter Jørn Melnes ![]()
Tittelen på bildet er “Nøkken: En måneskinnsserenade“.
Pøbel - Will work for food (silo edition)
Som utflytta jærbu føles det 100% riktig å ha denne bonden over sofaen
Veldig nøgd!
Nicolai Howalt: Dingo Gap & A Journey - The Near Futuree. Fotografisk quadtone print. 2022. Howalt er representert av Martin Asbæk Gallery I København.
O la la ![]()