Nytt slipp fra Dolk!

HMP har en spesiell måte å regne momsen på, men den blir garantert høyere enn 5%. Det har noe med at man ikke betaler moms for hele beløpet.

Rart man må betale toll på noe som sendes fra Bergen…
Det var nok det jeg reagerte på sist, at jeg måtte ut med 3-400,- for noe som ble sendt fra nabobyen min…

Betalte du dette mot HMP eller når du hentet det på posten?

Hvis det var mot HMP så er det vel kunstavgiften du omtaler som toll?

De sender vel fra england om ikke jeg tar feil?

Gir deg en solid mva og tollavgift.

Da trykk ikke er kunst pr definisjon blir det heller ikke 5 % men 25% på dette.

Man må ikke betale toll. Jeg kan ikke svare på hvorfor du måtte det, men da har du ikke fått det fra HMP. Kjøpte du det fra en annen nettside?

Printene sendes i fra Bergen.

Det kan nok være at man blander mellom moms og kunstneravgiften på 5%.

Når jeg kjøpte GR, så betalte jeg 12 £ i shipping, 48,18 £ i Norwegian art tax og 350 £ for bildet. Totalt ca 410 £.

Jeg gjorde samme som Krillebille, men jeg husker ikke hvor det ble sendt fra.

Er det slik at reglene knyttet til salg i Norge er ulike reglene for innførsel med tanke på definisjon av kunst?

Så det er 12,5 % i kunstskatt

Se link:

http://www.handmadeposters.com/display.aspx?menuid=-1062

Står 5% i kunstavgift, mulig de resterende 7,5 % er salær til HMP?

Sendte en Mail og spurte. Svaret jeg fikk var at de sender fra Bergen og at moms legges til i handlekurv

Jeg kan også informere om at jeg sjekket opp i mva/avgift etc. da jeg ikke fikk det til å stemme sist gang, men jeg fant ut at det stemte, jeg husker bare ikke hvorfor det stemte.

2 Likes

Moms eller ikke. Blir spennende å se om siden klarer trykket. Tipper alt er blåst bort før man skriver 09.02

Blir spennende ja. Noe som ønsker å dele strategi for å klare og skaffe seg et print. Er trikse og stå på fremsiden i hanmadeposters.com og trykke F5 eller står du i mappen prints og F5 der? Uansett, lykke til folkens!

En sak til. Er det samme blåfarge på bakgrunnen til Chief og GR?

Sist gang kunne du ikke F5 noe sted, da refresher du bare en utdatert side :slight_smile: Er diskutert litt ovenfor!

sist gang så kræsjet siden, jeg begynte å bli desperat og trykte add to cart på alle trykk, jeg hadde oppe flere sider for å lett hoppe imellom dem med alt- tab mens siden prøvde å laste inn. Når jeg endelig frå en Idea painer i kurven og går for å betale står det at jeg skal betale for IP og Vandal.

Og det var lenge lenge etter slipp…

tror GR er lysere blå

Enig i at GR er lysere…

Litt usikker ang det dere sier om F5 på forsiden, det har ikke satt sine spor i min hukommelse allefall…
Jeg var litt i samme båt som deg ved forrige slipp @Sake, bare at når jeg skulle betale fikk jeg bare Vandal, selv om begge var i handlekurven…

Et tips til alle er å bruke Google Chrome, legg alt av informasjon inn i autofill, til og med betalingskortet.
Så får du sjekket ut på svært kort tid hvis det skulle være noe bugs med slippet. Siste slippene har hatt opp mot 10k hits, så ikke rart serverne får seg en knekk.

Blir BINGO i morgen, lykke til allesammen :slight_smile:

Mangen som prøver seg i morgen? Jeg synst om begge men bakgrunns fargene er det værre med! Den grå firkanten er bare meget stygg IMO!