Nytt trykk: AFK - Question Everything But This Statement

Vi har gleden av å annonsere trykket QUESTION EVERYTHING BUT THIS STATEMENT av AFK.

Trykket er nå ferdig og resultatet er blitt fantastisk flott. Vi tror dette blir et populært trykk og det er AFKs første produksjon siden han ble landskjent i påsken med “Making a martyr”, også kjent som Listhaug-bildet. Hele motivet har blitt gjort på nytt og det er lagt til mange detaljer i bakgrunnen og på selve jenten som AFK ikke rakk å få med på gatemotivet. Det totale opplaget er noe mindre enn det forrige trykket.

Trykket vil komme i 3 varianter, henholdsvis “main”, “Bugged HF” og “Introspect HF”.

  • Main (180 eks) - 3800 kr + 5% kunstavgift
  • Bugged HF (27 eks) - 5000 kr + 5% kunstavgift
  • Introspect HF (9 eks) - 5800 kr + 5% kunstavgift

Størrelsen på alle variantene er 42*59 cm.

“Bugged HF” og “Introspect” skiller seg fra “Main” ved at bakgrunnen er påført et ekstra lag med spray slik at den er blitt mørkere. Den lyse delen av vingen er påført et ekstra lag med gullspray. På “Bugged” er det også tegnet inn en liten marihøne. På “Introspect” er sommerfuglen på fingeren byttet ut med en liten versjon av seg selv. Utgivelsen av tre varianter følger gatepiecen der AFK endret på verket jenvlig der det først satt en sommerfugl på fingeren, så en Alice in Wonderland og til slutt en liten versjon av seg selv. Dermed endret bildet seg hver gang man besøkte det, noe som skulle få folk til å tvile på det de trodde var sannheten, om de husker rett.

Trykket kommer i salg fra 4 desember kl 15 på Gategalleriets nettbutikk http://shop.gategalleriet.no. Trykket vil også være tilgjengelig hos Galleri Günther, Rommelhoff Kunst og Kafė, Kube Bergen, Mint Gallery og www.afkstreetart.com.


Main



Bugged HF


Introspect HF

12 Likes

:+1:

Bilder av QE street pieces fra artist sin side:

Endelig! For meg er en dette en no-brainer! :wink:

Oppfordrer til å prøve å se nærmere på detaljer og dykke dypere inn i kunstverkene til AFK, for å finne flere av budskapene han formidler!

“Question Everything…” er vell en fin plass å starte, men man må gjerne også kombinere flere av verkene hans for bedre forståelse!
Her er det mye interresant for den søkende :slight_smile:

God helg folkens!

Nå har jeg lest innlegget ditt flere ganger, men klarer ikke finne ut om du mener det eller er genialt ironisk :grinning:

11 Likes

Mener det 100% :slight_smile:

Finnes mange små stikk her og der i de aller fleste verkene hans. Let og du vil finne :wink:

googlet litt og fant denne også:

Ok, lykke til på release :slight_smile:

1 Like

Jeg LIKER dette bildet like mye som at jeg absolutt ikke skal kjøpe flere prints.
Det er et bilde som jeg bare liker å se på.

Irriterende!

Enig med @Shagga_Son_of_Dolf når det kommer til mengde budskap i verkene til AFK. Der er han god. Har sansen for en del av det AFK har laget, men dette verket blir litt for sukkersøtt etter min smak. Og synes en del gatekunstnere i lengre tid har beveget seg veldig i den retningen. Motiver av kjæledyr, kids eller annet som passer på veggen i et nyinnredet barnerom eller over det nyinnkjøpte spisebordet.

Tror faktisk jeg har sutret over dette før så nå skal jeg klappe igjen! Skal ikke jeg sitte her å snakke ned verkene til AFK. Så ønsker han masse lykke til med det nye slippet. Får ta en tur innom @azidops når jeg besøker byen mellom de syv fjell i desember. :slight_smile:

1 Like

Hva er budskapet her? Er det en «mengde»? :slight_smile:

2 Likes

Meg du spør? Jeg bare sutrer :slight_smile:

1 Like

Neida, spør mer generelt. Jeg kjenner ikke så godt til AFK. I dette verket vet jeg ikke om det er noe jeg ikke ser, eller om budskapet er helt innlysende. :slight_smile:

“Disclaimer - dette er ikke personlig, ei heller er det angrep på en kundegruppe eller gallerister som må tjene penger for å overleve”

MEN jeg må jo spørre, hvor er de kritiske røstene?

Som en annen grusom tråd her på forumet minnet meg på nylig, så handler kunst om følelser.

Dette trykket får meg til å føle meg kvalm, trist og oppgitt. Så sukkersøtt at jeg får vondt i tenna, så fullt av klisjeer at det dreper budskapet og så lite nyskapende at jeg synes synd på hele sjangeren.

Ta dere sammen!

13 Likes

Synes dette var platt og direkte kjedelig. Å bruke en «kjent» strofe og smelle på en jente, sommerfugl og vinger? Noen religiøse og kapitalistiske symboler i bakgrunnen gir meg heller ikke noe…

Tommel ned fra meg

5 Likes

@Phly: Direkte platt og kjedelig å melde “kjent strofe” om en setning som kunstneren har funnet på selv…
Kunstveggenpropaganda for å bli poppis her inne eller?
Anbefaler deg å bruke google først neste gang du skal beskylde noen for å “stjele kjente strofer”, så
framstår du i hvert fall ikke som fullt så ignorant.
Du har vel ikke stjålet forutinntattheten din av @Gammel_Erik?
At du ikke ser mer enn noen religiøse og kapitalistiske symboler i bakgrunnen som ikke gir deg noe er jo ytterligere bevis at du ikke har sett på trykket og i hvert fall ikke har forstått innholdet.

Tommel ned for politisk korrekt (på Kunsteggen) post.

@Gammel_Erik: Greit nok at det er så lite nyskapende at det dreper hele sjangeren, dette har vi jo hørt fra deg om AFK i noen år, men regner ikke med at det inkluderer selve tittelen/teksten, eller skal du melde kjent strofe om tittelen også kanskje? Forøvrig gjentar du deg selv så ofte at det dreper budskapet…

Som bakgrunn til dette sukkersøte trykket kan jeg nevne at dagen før AFK laget piecen på gaten, så laget han først følgende sukkersøte piece som rektoren ved den katolske skolen over veien fikk fjernet umiddelbart med
begrunnelse av at det gjorde barna REDDE.
enjoy%20the%20real%20thing

Svaret til AFK neste dag var altså gatepiecen av trykket hvor jenten først stirrer på en sommerfugl, som etter et par dager blir til “Alice” som etter et par dager blir til en mindre versjon av seg selv.

Jada jada, @Gammel_Erik, i know, platt, kjedelig, sukkersøtt og til å bli kvalm av…

8 Likes

AFK er sterkt undervurdert spør dere meg. Også har han den umisskjennelige touchen som gjør at du kjenner igjen alt han gjør fra andre

3 Likes

Nå gikk du hen og tok det personlig igjen og viser det som jeg også gjentar til det kjedsommelige at det ikke går an å diskutere kunst her inne, bare si fine ting og klappe hverandre på skuldrene.

“Question everything…bla bla” sitater er så velbrukt at det å gi en liten vri på dem ikke gjør det originalt. Ei heller gjør det å bruke Pepsi eller Coca Cola logoer i gatekunst - ja ungene var sikkert stive av skrekk :slight_smile:

Men siden jeg har gjentatt dette i åresvis så har vel AFK også laget slike søte klisjefylte trykk i åresvis? Skal jeg overgi meg til flommen av søte trykk?

14 Likes

Har ingenting i mot AFK, men er litt lei oppbrukte klisjeer samme hvem som lager trykk av disse. Blir også fort lei hvis det blir for mye likt fra samme kunstner.

Tror det er vanskelig å komme unna at AFK sine trykk har høy waf og regner med at det er helt bevist for å øke salg. Jenter med sommerfugler, vinger og kjente sitat (og andre oppbrukte klisjeer) får tommel ned av meg uavhengig av kunstner. Er ikke ute etter å være pop her på kunstveggen ( tror egentlig ikke jeg er det heller), sier min mening og enkelte ganger så er noen uenige med meg og tar det personlig.

6 Likes

Av de som er aktiv på gaten i Bergen er AFK i en klasse for seg synest jeg.

Tror ikke man skal beskylde denne artisten for og jobbe med og øke salg bevist. Ikke ofte han gir ut trykk (andre har jo nye trykk opp til mange ganger i året, og med 10 forskjellige bakgrunnsfarger)

Er ved få som også donerer vekk så mye som AFK gjør?

For min del, så passer nok dette bedre på veggen en f.eks en naken dame med silikon pupper og mikke mus ører (miss me).

Men da er jeg nok ikke kunst interresert da😂

1 Like

Banksy har også laget mye søppel og hjelpe meg, se på stensilens gudfar, Blek, det er jo grusomt å se på det han produserer av nye ting!

AFK lager sikkert bra ting han, men det betyr jo ikke at dette trykket er bra kunst. Det er helt greit å like det, som jeg også har gjentatt, men ikke å like det - det skal man holde kjeft om.

4 Likes