Nytt trykk fra Pøbel(?)

En ting er at jeg ikke skjønner at folk legger ut ting de ikke har for hånden til salgs på finn.no, men det er jo like rart å by på noe som ikke er sendt ut, er dette ikke? Har folk så dårlig tid at de ikke klarer til å vente til trykkene er sendt ut?

Rettelse: du håper ABC bryter loven. Har du inngått en salgsavtale og mottatt betaling, er det ikke slik at overlevering av tingen beror på din egen moralske vurdering av hva kjøper ønsker å gjøre med tingen. Enten det er å selge det videre, henge det på veggen, eller legge det på gulvet og bruke det som toalett.

For orden skyld fikk jeg ikke dette trykket, og hadde jeg fått det hadde det havnet på min vegg. Å krangle om kunstinteresse er like nyttig som å proklamere at pappa har større motorsag en din. Hva gjør deg (med resten av hylekoret) berettiget til å kaste dom over andres kunstinteresse?

Selv solgte jeg Chief like før jul for 7000. Den var i tuben sin. Tanken var å ha den på veggen, men jeg tok meg ikke råd til å ramme inn, trengte heller penger. Er jeg da flipper? Eller er jeg ikke flipper fordi jeg kunne tenkt meg å ha den på veggen og da er tilstrekkelig “kunstinteressert” til å få din og hylekorets velsignelse? Og hadde jeg vært mer flipper om jeg solgte trykket i juni? Eller juli? Og hva da med gallerier som solgte trykket til 9000+ like etter slipp (blant annet Geo mener jeg hadde dette inne) eller innrammet for 15.000 en stund etter slipp (Gategalleriet, blitt rettet på at det ikke var like etter slipp). Hvorfor er det så mye mer moralsk forsvarlig?

Hele denne klagesangen om Flip-Per, som dere så kreativt kaller ham, er et eneste stort sytekor etter hvert slipp. Mens om noen måneder så selger de “kunstinteresserte” selv trykket for å “investere i andre verk”. Da til samme eller høyere pris enn Flip-Per så klart. For fortjeneste skal de kunstinteresserte ha. Det har de fortjent. For de er interesserte.

Hylekorets selvrettferdighet og mangel på selvinnsikt er forbløffende.

15 Likes

Dette har blitt diskutert flere ganger i detalj, iallefall på det gamle forumet. Begge sider har sikkert gode poeng. Hvis ordet flipper er et skjeldsord og folk blir støtt, må vi kanskje slutte å bruke det. Så får “de som ikke lengre kan nevnes” slutte med hylekor-karakteristikken:)

3 Likes

Forbanna lotteri! Dette trykket hadde jeg virkelig lyst på!

23 Likes

Vi kan bytte. Du får trykk av meg og jeg de bildene i bildet av deg :wink:

…sikle…sikle…

1 Like

Jeg føler med deg @Bergen !

1 Like

Flipper er vel ikke et særlig negativt ord, i hvert fall ikke i min ordbok. Hylekoret som @krapyl beskriver bruker mer negative karakteristikker. Over her leser jeg at vedkommende er blitt kalt både dust og parasitt, og særlig hyggelig er ikke det. Nå tror jeg ikke det er mange som går hjem og griner over å bli kalt det, men dobbeltmoralen er påfallende, for mange av de som roper høyest driver selv storstilt salg. Kunstveggen er et flott forum, men den dårlige stemninga mange klarer å trylle fram etter hvert slipp kler forumet dårlig.

3 Likes

Håpet er ikke helt ute. Fikk nettopp mail. Fikk hvit

4 Likes

Neida, jeg er enig, vi skal holde oss unna personkarakteristikker. Det er mye følelser i sving under slike slipp og det er jo egentlig veldig bra i seg selv :slightly_smiling:

Vi får nyte Bergen sine lerreter heller, flotte ting.

1 Like

Da krysser jeg fingre for at jeg får fatt i en da det sikkert er noen leftovers fra de som ikke vil ha men som var med på loddtrekningen

Noen som vet når disse sendes ut?

Tipper mange allerede er sendt. Jeg har fått beskjed på epost med sporingsnummer.

2 Likes

Sporing dukket opp i post-appen her

Mitt er klart til henting hos Posten, men rekker det ikke før i morgen. Spent.

1 Like

Hentet, og tydeligvis ikke eneste på Søreide som har fått…

8 Likes

Fortsatt fortvilt etter å ikke ha fått tilslag på lotteriet! Hvis noen vil selge/bytte ta kontakt :slightly_smiling:

14 Likes

Lekker!! En smule misunnelig.

Hvis det er noen som “angrer” på kjøpet sitt, ta kontakt.

1 Like

Syntes opprinnelig den hvite var den fineste, men etter å ha hatt den blå som bakgrunnsbilde på tlf. en stund og å se dette bildet må jeg si den blå utgaven er veldig fin. Var redd for at den babyblå fargen skulle bli litt for babyblå men den gjorde seg godt mot den gule buksa og sydvesten, gratulerer så mye. Gi beskjed om du vil bytte i hvit :wink: