Nytt trykk fra Whatson

Ser ut til at vi får et nytt trykk fra Whatson snart. Noen ideer? Fyr løs!

Er det noen flere som syntes at Whatson begynner å bli litt ensformig? Samme taggingen, oppå ganske generiske motiver… Man må spørre seg om han kun jobber med mønstere, eller om han faktisk forsøker å pushe sin egen kunst fremover. Hva er retningen liksom? Hvor er Watson om 10 år? Tegner han fortsatt zebraer med tagging oppå da?

Eller er jeg helt alene om å syntes dette?

13 Likes

Om ti år blir det esler med tagging på.Litt fornyelse.

Jeg synes mye fra Whatson ser ut som det er kopiert rett fra nett.
Eternal reflection er jo en ren rip off, med unntak av sommerfuglen som er lagt på.
Synes mye av det andre også ser mistenkelig likt andre fotografier som ligger på nett. Sommerfuglene og taggingen er vel i vertfall hans, så langt jeg kan se…

Edit:
Denne var også et kjent syn:

Kom nylig over salvador dali-woman in window som ble brukt ved nuart’15 …

Neste steg for Whatson er nok å ta bildene selv.

Rimelig skuffende å se disse om eternal reflection, det var jeg ikke klar over. Jeg vet det er samme greia på “en pointe”

Trodde ikke det var noen hemmelighet at stensilkunst ofte er photoshoppede bilder fra nett.

2 Likes

Det er vel kanskje ikke det :frowning:

Jeg kan ikke se at de andre store norske innen sjangeren gjør det samme. (Dolk, Pøbel, DDD)

Dette er gammelt nytt og endrer ikke mitt syn på motivet. En del av kunsten er å ta elementer fra noe som eksisterer og sette det inn i en annen kontekst enn det det opprinnelig var. Jeg vil utfordre dem som kritiserer å få til et like bra resultat.

3 Likes

Jeg trodde også at MW var med opp der med Apollo 13

2 Likes

Et godt eksempel er “Nam” av Dolk.

Blir som @azidops sier:

Jeg synes dette er et dårlig eksempel, grunnen til at Dolk sitt bilde er virkningsfullt er jo pga. det er basert på et kjent motiv. En astronaut er en astronaut, motivet til Martin hadde ikke blitt mindre/mer virkningsfullt hvis han hadde tegnet en astronaut ut fra fantasien. Det viser vel heller bare en litt slapp tendenes hos de “nye” stensilkønstnerne.

4 Likes

Dette frikjenner jo Whatson for kritikken han har fått for ansiktet!

Ikke helt…han må jo bare ikke velge damer med ansikt som ikke tilfredsstiller, høye panner eller pajlabber :joy:

Jeg pekte bare på et eksempel på:

Sier ikke med dette at disse bildene kan sammenliknes på noen som helst annen måte, ville bare få frem at det var noe normalt i denne type kunst, at man tok bilder og endret de selv. Om man vil tro at noen velger mer ukjente bilder for å unngå å bli “oppdaget” for å fremstå original er det jo opp til en selv.

2 Likes

Enda et lotteri :dizzy_face:
https://www.facebook.com/martinwhatson84/photos/a.153686184689370.30628.153656844692304/1032899606768019/?type=3&theater

For mye tagging møllers tran…
https://www.instagram.com/p/BDBkN97hZwZ/?taken-by=martinwhatson

Joda, du har nok rett i det.
Jeg har fått nok av Whatson og må innrømme at jeg er i utgangspunktet er negativ til hans arbeid for tiden.
Det blir litt mye copy-pasta bilder fra nett med generisk tagging over.

2 Likes