Original Banksy på christiania Auksoner

Så lenge dette er et førstehåndskjøp direkte fra kunstneren får man med en COA derfra, slik jeg har forstått det.

1 Like

Da fikk jeg også svar fra auksjonshuset inkl en påstand om at Banksy er dyslektiker (derfor feilstavet gatenavn i London… :joy: )

Kan noen i Oslo stikke innom og få sett på denne «bekreftelsen» fra kunstneren…?

Hei,

Beklager sent svar på din e-post. Vi har jobbet på spreng for å få ferdig utstilling og katalog og det har derfor gått litt tid på å besvare alle e-poster.

Proveniensen på bildet er kunstneren selv.

Det stemmer at gatenavnet er feilstavet. Det er det også i ekthetsbekreftelsen fra kunstneren. (Han er dyslektiker)

Jeg sender deg foto av sjablong signaturen på egen e-post.

Vi sender ikke foto av ekthetsbekreftelsen på e-post, men du er velkommen til å se den hos oss eller sende noen innom for å se den.

Mvh

Michael Getz

Christiania auksjoner a/s

1 Like

Dette blir bare bedre og bedre :slight_smile:

Uansett, har skrevet til DN, prøvd å forklare og henvist både til auksjonshuset og denne tråden. Da har iallefall vi gjort vårt for at ingen skal kjøpe katta i sekken.

6 Likes

Stilig. Dyslektiker faktisk, er det kjent stoff :slight_smile:

Innsnevrer Banksy søket mitt noe…

Noen som har sendt tips om denne auksjonen til Pest control? Og forklart at auksjonshuset mener det foreligger ekthetsbevis fra Banksy på dette gateverket…

Siste utvikling i saken:

« Hei,

Vi har fått beskjed fra selger i London om at han ønsker å trekke objektet.

Han selger det privat.

Det er nå fjernet fra vår utstilling og nettside.

Mvh

Michael Getz»

3 Likes

F***, det norske publikumet lot seg heller ikke lure. Jeg selger det «privat».

1 Like

Dette stinker død mann. Tror heller det var de som fikk kalde føtter etter en rekke henvendelser fra publikum. Kanskje de fikk tlf fra DN. :slight_smile:

Kunstveggen vs svindlere 1-0

Highfive!

13 Likes

Selger i London velger å selge sin ekte Banksy med coa i norge​:rofl::rofl: allerede her lukter det fake som f@&n

Klasse av dere :slight_smile: