Pejac (Spania) Tråden

Jeg blir bare mer og mer forvirret :joy::joy: Takk for flere innspill, selv om jeg er usikker på om noe over her stemmer :sweat_smile:

Vi får bare krysse fingrene og håpe på at lotteriet inneholder 60 trykk. Det gir ihvertfall økt sannsynlighet for å motta e-posten vi alle vil ha😆

2 Likes

Beklager spamming her. OCDen har kicka inn

Ved 3000 lodd og 60 muligheter, så har du 60:3000 sjanse. Altså 1:50 ved første trekninga. 2% av loddene vil være vinnerlodd Når siste lodd trekkes så har du ca 0,03% sjanse, fordi 1 av (nesten) 3000 lodd gir gevinst.

Blir ikke sannsynlighet for å vinne regnet slik?:
Ved første trekning: 60 / (60+2940) = 2% sannsynlighet
Andre trekning: 59 / (59+2940) = 1,97% sannsynlighet
Osv, helt til ca 0,03% på den 60. og siste trekningen.

Samme jeg kom fram til i natt. Muligens ikke et kvalitetstegn.

1 Like

Litt rusten på sannsynlighetsregningen jeg også, men tenker det stemmer slik du tenker @Chrstr dersom du har 60 lodd på første loddtrekning, da har du 60 av 3000 lodd, dvs. 2 % av loddene, og sannsynligheten for at ett av dine lodd trekkes er da 60/3000, dvs 2 %.

Dersom du har kjøpt ett lodd, så har du 1 av 3000 lodd i treningen på første bilde; dvs. 1/3000 sannsynlighet for å vinne, dvs 0,03333 %.
Dersom du ikke vinner da, så vil du ha 1 av 2999 lodd på neste bilde, dvs 1/2999 sannsynlighet (0,03334 %).
Dersom det er 30 bilder som trekkes, så følges logikken slik 30 ganger (dvs. 1/2998, 1/2997 osv), og den totale sannsynligheten for å bli trukket ut med ett lodd på 30 trekninger er da alle disse sannsynlighetene plusset sammen, summert til 1 %. Dersom det trekkes 60 bilder, øker sannsynligheten til 2,02 %.

3 Likes

Kjøper man et lodd har man en sannsynlighet for å vinne. Kjøper man flere har man flere lodd. Da er det bare å vente i håp og spenning på en eventuell mail. :nerd_face:

1 Like

Og en faktor til som ikke er tatt med:
Jeg vil tro at en ikke kan vinne mer enn ett trykk uansett hvor mange lodd en har kjøpt? Så ved hver trekning vil de resterende av lodda til tidligere vinnere kasseres. Eller?

3 Likes

Tenker egentlig at det er 50/50.

Enten så vinner du, eller så gjør du ikke.

Easy math :star_struck::nerd_face:

10 Likes

Det stemmer, slik at hvis f eks jeg med 50 lodd vinner på ett av de på første trekning vil mine 49 andre bli kansellert. Nå er det jo avhengig av når i trekningen jeg vinner på ett av mine 50 også…

Bare for at @Chrstr skal miste nattesøvnen totalt så hadde det vært kult å sett den formelen også :rofl:

3 Likes

Så mellom 1600-1800 i dag smeller det – lykke til alle sammen! :crossed_fingers: :crossed_fingers: :crossed_fingers:

7 Likes

Sant det, @Fingercut Vi burde vel egentlig håpe at de største haiene (du & co) drar hjem noen gevinster, for å tynne ut bunka med lodd.

Blir godt å bare få det gjort nå, kjenner jeg :joy::exploding_head::crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3: Lykke tel!

4 Likes

Lykke til alle sammen :pray:

6 Likes

andre som har begynt å sjekke innboxen noen timer før trekning?.. eller er det bare meg :expressionless:

Begynner vel om 5 min?

2 Likes

ja men jeg begynte å sjekke innbox (og junk) rundt 13:30… just in case… de kunne jo være annige de og :smiley: :smiley: :smiley:

2 Likes

Lykke til! Håper virkelig alle dere som virkelig samler her inne vinner :heart: Det beste som er når samlere her inne vinner bilder som går rett på vegg! :grin: Blir en flott julegave på vinnerne her :christmas_tree:

9 Likes

3 Likes

Fingercut: «Pick me! Pick me!» :joy:

1 Like

Venter og venter, men ingen mail enda :grimacing:

2 Likes

1 Like

Nobody!???!?!?!?!?!?!?!?!?!?!