Pøbel - All I Had I Gave

Takk @Witchdoctor for å hjelpe meg :grimacing:

Må drømme videre

1 Like

Hva mener han med denne teksten og dette bildet?

Spiller det på de som bodde der kanskje gav alt de hadde og penger og arbeidskraft men det var allikevel ikke nok og når står det tomt og forlatt og venter på at naturen skal ta det tilbake?

Eller er det Pøbel som har gitt alt han har på vegger rundt om og er ferdig med det?

Etter min mening så er nok Witchdoctor nært fasitsvaret.

Når muren falt var det flere byer og samfunn som kollapset og “forsvant” av ulike grunner:

“When the Soviet Union collapsed, government didn’t have much funds to support some small cities around strategically important objects. People of these cities were left all by themselves. Nobody could support them because any communication with this places terminated after the army decided that they now don’t have money to support those objects. People had to leave their places and move. Some were lucky to find their place under a sun of the Army of new Russian Federation, some less fortunate had to leave such places without any hope to find a new home, just because the shops stopped working, water stopped coming out of the faucet and nobody cared about them any more.”

2 Likes

Stod over denne gangen. Dekorerer gjerne veggen med Pøbels symboler på desperasjon og elendighet i utkantstrøk så lenge motivet er tiltalende, men dette falt ikke i den kategorien for min del.

2 Likes

Jeg digger Pøbel’s engasjement og kunstneriske virksomhet. Fotoet i seg selv er det høy kvalitet over, og i mitt hode var dette en vanvittig fin motvekt mot den enorme sjablongproduksjonen vi har sett de siste årene. Teksten i seg selv ( All I Had I Gave ), kan også sees på ulike måter, som jeg personlig setter pris på. Jeg likte måten Edward Goldner hadde tolket det i intervjuet (som lest over i Marhaug sitt innlegg):
“I really liked the duality of the text in that it can be read as a celebration of pouring everything one has into life, or, alternatively, almost a eulogy of someone having expended everything they had to give.”

Gleder meg stort til å få det, selv om det mest sannsynlig betyr at Pipe-røykeren ryker og må omplasseres til hytte til fordel for dette.

Lurer fælt på hvordan jeg skal ramme det inn. Tenker noe klassisk til sort hvitt. Noen som har noen gode tanker?

1 Like

Fine tanker!

Jeg tenker flytende med hvit ramme. Tror det blir bra til et sort/hvitt motiv.

Blir spennende å se hvordan de ulike verkene ser ut da alle er litt unike :slight_smile:

2 Likes

Første har funnet veien til Finn.

Tror det hadde vært flott i en ramme laget av drivved el. :slight_smile:

Hvis noen angrer på 55x55 kjøpet sitt, så er jeg interessert.

2 Likes

fair byttehandel. Ingen tjener penger og begge får det de vil ha.

Ser det, og jeg hadde overhodet ikke brydd meg om noen hadde solgt for å tjene penger heller, det må folk gjerne gjøre. Var ment som en observasjon av at nå er trykkene sendt ut og begynner å sirkulere. På ulike måter.

Takk for tips. Jeg tror jeg vil prøve med en hvit, grå, eller sort trelist med struktur :blush:

Mottok tuben i dag, massive greier :grin:

Noen som har greie på denne typen trykk og vet om det er OK at trykket ligger litt i tuben før innramming?

Papir er papir. Det handler mest om hvor flatt du får papiret til å ligge når det er innrammet. Store bilder bør i alle fall lagres flatt før innramming.

Jeg ser forresten at det ligger en haug med plakater av Pøbels motiver på ebay : pøbel | eBay

Er dette lovlig?

Nei, ABCprinthouse burde tipses og ta tak i det!

1 Like

Disse folka har solgt Dolk kopier i årevis. Mange andre kunstnere også, og de skriver tydelig at det er print av print.

1 Like

Ikke vet jeg, men ser for meg at det er Pøbel som eier rettighetene, ikke ABC (?).
og derfor er det vel kunstner som må «anmelde», ettersom kunstnerene da også må stå frem med navn droppes vel dette ofte. Eller hvordan fungerer det?

1 Like

Vil tro at “galleriet” som representerer Pøbel vil ta kampen for han.

Utgaven på 55x55cm var tilgjengelig tidligere i uken på Galleri GEO.
Ferdig innrammet.