Pøbel - Kiberg Nr. 10/10 selges - BUD MOTTATT

Hei !

Selger Pøbel’s Kiberg Nummerert som nr 10 av 10. Se bilde vedlagt.
Det er mottatt et bud på kr 21 500,- som står til kl 2100 fredag 17 juli 2015.
Ta kontakt ved interesse.

Ståle

1 Like

Hei Ståle og velkommen til forumet.

Jeg vil påpeke at det kan framstå litt tvilsomt å legge ut en annonse der du påstår å ha mottatt bud på X og særlig da dette er din første post og ingen kjenner deg her inne. Nå kjenner jeg ikke til prisnivået til Kiberg, men det hadde vært bedre å legge ut den prisen du vil ha eller rett og slett skrevet bud. Det er ingen mulighet for oss å sjekke sannhetsgehalten i din påstand og bidrar bare til å legge press på en evt budgivere.

3 Likes

Fin original fra Pøbel som lyser opp når lyset har gått. Dead end sign hamer!
Lykke til med salget! Måtte selger og kjøper bli fornøyd (klisje).

3 Likes

Tror han har fått et bud på finn.

1 Like

Solgt ?

1 Like

Hei !

Ja, skiltet er solgt.
Jeg beklager en litt brå og utradisjonell start på mitt “forumliv” her.
Hadde lagt bildet ut på finn, og fikk et tips om at jeg burde gi alle her sjansen til å sikre seg bildet.
Eller i alle fall info om muligheten.

Skal være litt mer tradisjonell i fortsettelsen :smile:

Nå har det dukket opp et til av dette på Finn.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=209308543

Jeg har bare ett spørsmål, da jeg lurer.
Er dette i utgangspunktet sprayet på et offentlig trafikkskilt, som deretter er tatt ned vilkårlig?
Eller er det laget av kunstneren som en skilt-kopi med påsprayet motiv, for å likne på et offentlig skilt påført litt kunst?

Sikkert gode svar på dette.

2 Likes

Dette er vel sprayet på skilt som hang i Kiberg? Vet ikke helt hvor jeg har det fra men det er historien jeg mener å ha hørt.

1 Like

De ble solgt av ABC printhouse, så de er neppe tatt ned vilkårlig.

Brukte trafikkskilt kan man enkelt kjøpe på eBay og andre steder på nett.

Tror Pøbel plukket ned disse skiltene fra veiene engang så de skulle få den brukte, slitte looken han liker og lagde denne i editionen. Og så kontaktet han mesta og betalte for dem, noe sånt

By the way; hva gjør at disse fete orginalene i edition 10 ikke selger når mange av trykkene går for det samme eller mer?

1 Like

Tråden er vel fra 2015, jeg ville gladlig betalt mer for disse enn et trykk i stort opplag :slight_smile:

Sikkert vanskeligere å få aksept til å henge opp et blindgateskilt i stua. Jeg skulle gjerne hatt den i stua, men kona derimot😅

3 Likes

I mine øyne er dette kunst for gata, mer enn for stueveggen. Han må nok skrelle prisen godt ned på 20-tallet før han får solgt. Men fet piece - og det kan den jo være, også uten at den koster en formue.

Hei! Synes det er merkelig at det er et bilde fra Indre-Kiberg knyttet til dette salget. Det er der jeg vokste opp og det skiltet som henger på det bildet er i mitt eie. En lang historie, men det skiltet tok jeg ned mens jeg snakket med Pøbel. Vet ikke hva det er verd, men blir i mitt eie.

2 Likes

sterk tekst

Her er skiltet på bildet.

5 Likes

Bildet var vel ikke knyttet til salget. Det var en annen enn selger som la ut bildet av ditt skilt. Det finnes i 10 x og tipper det fine bildet av ditt skilt er fra Pøbels arkiv og nettside?

4 Likes

Du tok ned et veiskilt? Hadde vært interessant å høre den historien, selv om den er lang.

6 Likes

Jobba i Vadsø på NRK. Var blitt kjent med Pøbel i forbindelse med Street Art prosjektet i Vardø. Jeg er oppvokst i Indre-Kiberg og Pøbel hadde laget dette verket på blindveg ned til bygda. (Bildet som er lenger opp i tråden) ei venninne av meg som jobber med kultur i Vardø kommune ringte meg og sa at teknisk etat hadde krevd at skiltet måtte tas ned å vaskes. De hadde tydelig vis ikke skjønt noe om Street art. Jeg satte meg i bilen og kjørte fra Vadsø mot Indre-Kiberg mens jeg tekstet Pøbel om at jeg var på veg for å redde kunsten hans fra “vandalene” noe han syntes var svært artig. Kom fram, skiltet henger høyt og jeg måtte kjøre opp i Kramvikdalen hvor jeg fant en pall jeg kunne stå på for å nå opp å skru ned skilte. Fikk gjort det og kjørte tilbake til Vadsø med det mens jeg informerte Pøbel om at oppdraget var gjennomført. Men, man kan jo ikke la hjembygda stå uten bomvegskilt så måtte få tak i et nytt som jeg kunne heng opp isteden for det jeg tok. Var noe anleggsarbeid i nabolaget hvor det var satt opp et blindvegsskilt. Bestemte meg for å stjele det, men siden jeg ikke er en dreven tyv gikk det flere dager før jeg gjennom å drikke en flaske vin på styrten fikk mot nok til å skru ned skiltet. Dagen etter kjørte jeg til Indre-Kiberg og skrudde opp det nye skiltet. Blindvegskiltet til Pøbel henger nå på kjøkkenet hos meg og der blir det. Vet ikke hvor mange andre slike verk han har produsert, men tror mitt har den mest unike historien :grinning:

30 Likes