Ligger/lå noen rimelige i 20-25000,- kronersklassen på Finn. Og de blir solgt umiddelbart visstnok,så jeg tror du må være skikkelig på hugget der ihvertfall skal du klare å kapre deg en
Tror ikke @Desperado er interessert i de.Han kjøper ikke av flippere, og kun til kost
Helt riktig, så hvis ikke prisen er det dobbelte så er det ikke flipping, så det går. Og nei kjøper ikke alt til kostpris, men hvis noen angrer så er det et fint hjem.
Og så tror jeg denne flipper debatten er ingen enig i så parkerer denne
Hei,
Med fare for å bli uthengt her…
Jeg var så heldig at jeg fikk tak i en main på release. Planen var at den skulle på veggen men etter at jeg la ut bilde på min instagram så har en “bekjent” spurt om han kunne kjøpe den, etter litt frem og tilbake har han tilbudt meg 18000 kr, et reelt bud bare så det er sagt…
Jeg ønsker som sagt denne på veggen men er ikke bråhast for min del så tenkte jeg eventuelt kunne selge og kjøpe igjen litt frem i tid når markedet har roet seg noe. Men så ser jeg flere her sier at prisene vil vedvare og da gidder jeg ikke.
Jeg sliter veldig med valget og tenkte dermed å spørre, hva hadde dere gjort?
Er jo en pen fortjeneste. Men hvis du virkelig vil ha bildet på veggen, ville jeg beholdt det. Er jo ingen garanti for hvordan prisene vil se ut om 1 år? Erfaringsmessig faller de litt etter at flipperene har solgt ut, men de kan også stige mer.
Du må nesten bare veie opp for om du ønsker 12.000 i fortjeneste på noe du egentlig ville ha på veggen
Tatt pengene og løpt, fort som F.
«Lovers» Har for meg og sikkert andre blitt ett symbol på denne perioden, og når jeg tenker på covid-19, så reflekterer jeg over alt det kjipe, men Pøbel sine trykk viser at kreativitet er viktig, også i dårlige perioder. Jeg tror at dette trykket vil få en stor verdi som et symbol på hva vi har opplevd den siste tiden, og hva verdien vil bli for trykkene er ikke lett å spå. Men jeg tror de som fikk tak i en av variantene kan betrakte seg som veldig heldige i årene som kommer…
Enig. Noe av det mest fornuftige som er skrevet her på en stund. Når man om ti og tjue år skal fortelle og snakke om året 2020, tror jeg dette bildet vil stå igjen i historisk sammenheng. Bildet under broen i Bryne vil bli brukt som en illustrasjon på tiden vi er i nå i generasjoner fremover, og for de som klarte å få tak i en versjon av bildet vil det være en gullgruve. Å sammenligne dette bildet med andre Pøbel-bilder, og si at fiskeren med headset eller hva det nå er for noe vil være mer verdt om noen år, blir rett og slett tullete.
Gratulerer med kjøpet ditt
Jeg mener ærlig talt at 18k rett etter et release er for mye uansett om det er Dolk, Martin Whatson, Pøbel eller AFK. Historisk sett så tar det tid før et trykk får bygget seg opp til det prisnivået, men det er alltid noen nybegynnere med innbytterpuls som kaster seg inn et dyrt kjøp.
Spørsmålet er hvor god kompis dette er. Hadde dette vært en fjern bekjent så hadde jeg akseptert budet og kjøpt meg et til på ebay. Hadde det vært en god kompis hadde jeg informert ham om eBay. Det er såpass stor forskjell på eBay og Finn akkurat nå at man lett kan få 18k på Finn så vurderer jeg nesten å begynne som i gamle dager der jeg kjøpte rimelige DOLK på eBay og solgte dyrere på Finn.
Akkurat her vil jeg tro at det ikke en gang bare er nygebynnere, men folk som rett og slett bare skal dette trykket pga Corona/Avis etc. Det gjør nok historiske paraleller litt mere vriene
Når det er sagt, så er det vel det samme som ved Bruce Springsteen konserter etc
Prisen er alltid høyest umiddelbart etter det står “utsolgt”. men who knows
som Azidops sier, om det er en god kammerat, hjelp ham heller med å kjøpe et billigere på Ebay og behold ditt eget.
Evt hjelp ham med et billigere print på ebay og prøv heller å selge ditt for 20K, da får du i pose og sekk.
Det viktigste her føler jeg er at du skal prøve hjelpe kammeraten din, ditt salg er mere sekundært
Det ligger vel ingen Pøbel på eBay??
Jeg får ikke denne frem når jeg søker i eBay appen (?). Denne annonsen er kanskje kun listet på UK.
Det stemmer. Kun listet i UK.
Spørs om du får den så billig på EBay. Listet i UK til 16k. + 5% mva + tollavgift + frakt. Da er vi over 18k.
disclaimer* nå la jeg til grunn at det ligger på Ebay billigere
Hei igjen,
Takk for alle gode tilbakemeldinger. Det er snakk om en bekjent som jeg har møtt et par ganger så hadde ikke hatt noe problem med å selge til han til 18k.
Til tross for fristelsen så har jeg derimot bestemt meg for å beholde trykket, den skal rammes inn og opp på veggen
Det virker ut som at det ikke har vært all verdens med flipping på trykket med få annonser på finn og ebay, så da vil jeg heller ikke ta sjansen å måtte betale dobbelt opp ved et senere tidspunkt.
Godt valg