Pøbel - Lovers

Synd at «the lovers» blir brukt på forsiden av en slik bok. Det er vel ikke noe kunstnere får gjort med sånn som dette, når kunstverket er laget ute i det offentlige rom?

2 Likes

Sikkert enklere å slippe unna om man fysisk har tatt bildet selv… men bildet som er brukt med den passerende sykkelen mener jeg å ha sett tidligere. Det er mer problematisk

Er det NFT han skal til med nå?

1 Like

Ser vitterlig sånn ut.

Hva er det for noe greier? Ble ikke så klok av Google :face_with_monocle:

Føler meg så sjukt gammel når det kommer til NFT. Prøvd å se litt videoer osv, men klarer ikke å skjønne poenget. Kan noen forklare fordelene eller hva som er så bra med dette?

På forhånd tusen takk fra meg på 90 år.

3 Likes

På tide å dumpe alt av kunst

Jeg har ikke sett noen fordeler, men det kan hende det er en måte å kunne skryte av å eie dyre ting online…

Og hva er NFT?

Sjekk https://rarible.com/

Og jeg forstår fremdeles nada av disse greiene uansett hvor mye jeg ønsker å forstå det…

8 Likes

Denne godbiten her blir det nok rift om.
Har allerede kjøpt meg A1 printer og er klar for å få den på stueveggen!

cryptopump

6 Likes

Blir spennende å se hva slags NTF Pøbel lager. Virker som det er bananas stemning i USA om NTF og kommer til å bli en game changer i kunstverden innen 2-5 år.

Kombinert med fysisk produkt er det et ålreit autentisitetsbevis med litt hold i, i det minste.

2 Likes

NFT er rett og slett samlergjenstander i digital form, istedenfor kunst og fotball kort så kjøper du rettighetene til digitale samlergjenstander som bilder, kunst, videosnutter, digitale versjoner av fotball kort etc etc. Det har per nå ingen praktisk bruksområde, utenom at du kan si at du eier verket og se på det på valgfri skjerm.

Med nåværende oppsett, så føler jeg at NFT er ren hype og spekulasjon uten verdi bygget på blockchain og kryptobølgen de siste årene og som mange hopper på rett og slett i håp om astronomiske avkastninger. “Alle” er redde for å gå glipp av den neste Bitcoinen.

Jeg synes at det er vanvittig kul teknologi som ligger i grunn, men jeg er mer spent på applikasjonene det kan medføre. Hvis systemet åpner for at man kan feks automatisk begynne å hente royalties på NFT verkene du eier så begynner vi å snakke om noe. Det er også perfekt “arvtager” for de klassiske fotball kortene og lignende som folk samler på, istedenfor at ungene har det fysisk så har de det på mobilen.

Problemet nå er at mesteparten av det vanvittige volumet med NFT som blir pumpet ut i markedet er Pump & Dump schemes av folk som prøver å tjene raske penger, det er bare å ta en rask titt på rarible og hva som blir solgt der. Det er dermed veldig fort at mange mennesker sitter igjen med skjegget i postkassa når man i fremtiden kanskje begynner å få litt klarere former på hvordan NFT kan brukes, og at mesteparten av det ute i markedet er verdiløst.

Merk også at hvem som helst kan selge ting som NFT på feks rarible, og det er ingen kontroll på om du faktisk er personen som står bak verket/objektet.

Jeg anbefaler folk å ta en titt på denne videoen, ja den tar utgangspunkt i basketball og NFT-er som NBA har laget men dette gjelder for alt som har med NFT å gjøre, samt at jeg føler han legger det frem på en god måte: This Might Just Be The Craziest Thing I've Ever Seen - YouTube

11 Likes

Jeg har NULL peiling på NFT. Mulig spørsmålet mitt derfor bommer kraftig, men jeg tenker sikkerhet. Hvordan er sikkhet ivaretatt om en kjøper disse digitale samlerobjektene? Tenker da på type hacking med intensjon å stjele. Som sagt. Dette har jeg fint lite greie på. :slight_smile:

Det er her NFT blir litt surrete akkurat nå. For ettersom det er et digitalt verk så kan i utgangspunktet hvem som helst laste det ned, se på det, bruke det som de selv ønsker, som hvilket som helst bilde på internett, men det er kun et begrenset antall mennesker som kan kalle seg autentiserte eiere av verket, hvor mange mennesker det er bestemmes av de som selger verket. Tenk edisjoner.

Sikkerheten rundt autentiseringen vedlikeholdes via blockchain teknologi hvor alle transaksjoner av verket kan verifiseres. Det du egentlig eier når du eier en NFT er denne slutttransaksjon som viser at du er sistemann som har fått verket. Autentiseringsteknologien i seg selv er bygd for å være failproof, men det er mulig å stjele verket via å stjele den koden du som eier av NFT får etter at en transaksjon blir gjennomført.

Jeg vet ikke om det ga noe mening, jeg sliter selv med å forklare det på en god måte :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg ser at TheVerge akkurat kom med en artikkel som forklarer det litt bedre: NFTs, explained: what they are, and why they’re suddenly worth millions - The Verge

2 Likes