Pøbel - Lovers

Tja. Jeg skal ikke være den som sier NFT kommer til å bli en flopp. For hvilke retninger dette tar vet en jo aldri… verden er gærn. Men… dette er et opplegg jeg aldri kommer til å bevege meg inn på. Jeg vil ha verk på veggen. Helst original. Jeg vil ha signaturen fra kunstner. Ikke bare noe jeg selv printer ut for å smelle opp på en vegg. :slight_smile:

5 Likes

samsung smart tv “the Frame”, så kan du bytte mellom bilder til enhver tid. 5-6 sånne på veggene. null stress. :rofl:

3 Likes

Jeg valgte å prøve meg på rairbles i går, men måtte hoppe av etter ca 20 minutter. Fysisk kvalm, svimmel og uvel av blinkende snurrende, epilepsifremkallende gif`s laget av 12 åringer uten kunstgen. Side opp og side ned, med håløse søke/filtrerningsmuligheter. Ordentlig dårlig, og sliter med å se at det er noen fremtid for kunsten der inne. For det må man nok gå andre kanaler - eller direkte på kjente kunstnere, og ta det derfra.

Som nybegynner vil jeg si at det mest spennende var å åpne en MEW wallet og se verdien på ETH stige. Jeg innså dog kjapt at jeg har en tilsvarende app for mine aksjefond - som igrunn viser akkurat det samme.

3 Likes

Er det bare meg som føler Pøbel er litt på tynn is?
På mange måter føler jeg det strider mot alt jeg føler han står for. Nå skal han også begynne å selge «luft»?
Berike seg på at kapitalismen betaler for verdiløse ikke håndfaste varer?

16 Likes

Har en bare en følelse av at de som har klikket liker på dette på Instagram siden hans kanskje ser for seg at det kommer mere munnbind på print eller vegg :upside_down_face:

Det tror jeg også. Jeg var blant de som så for meg at han nå skulle lage nye (farge)versjoner.

Neh, styrer nok unna dette jeg også. Foretrekker det fysisk på veggen.

2 Likes
3 Likes

Jeg må si jeg liker det. Kjør på Pøbel, vi er på vei inn i fremtiden.
Nei, jeg kommer ikke til å brenne kunsten min og lage NFTs…

1 Like

Er dette en måte å spekulere i kunst på, uten å måtte forholde seg til all den irriterende kunsten?

4 Likes

Digger Pøbel, men det er jo så 2007 å brenne bilder. Selvsagt var mesteren Marianne Aulie tidlig ute - verk fotografert, digitalisert og klare til NFT-boomen. Visjonært!

4 Likes

Forstår jo at metoden er interessant for kunstneren. I dette tilfellet Pøbel. Artikkelen fokuserer på at han brenner opp kunst som er verdt hundrevis av tusen. Kanskje det (han kan jo bare lage et nytt på et par dager), men for Pøbel vil det jo gjerne være mye mer lønnsomt å selge det digitalt. Han kommer til å få inn mye penger på det og også en andel av hver eneste andrehåndstransaksjon. Det siste er jo en bra ting egentlig, at kunstneren får en inntekt av økende interesse og videresalg.

Å brenne opp bildet er jo ikke særlig oppfinnsom synes jeg, men sikkert gøy.

Ellers synes jeg NFT er interessant, men blir jo mer interessant når seriøse kunstnere gjør sine bidrag. Har surfet og søkt på en del av de plattformene som finnes og det er rimelig mye hjemmelaget drit. Og det pushes som bare det. Sikkert av platformene selv som håver inn med saftige gebyrer. Har selv kjøpt et par nft på gøy og av nysgjerrighet. Men bilde på veggen er definitivt mer attraktivt for min del.

Disclaimer: har på ingen måte god peiling på NFT, men nysgjerrig. Personlig kunne jeg tenkt meg å eie en Julian Opie digital videokunst.

2 Likes

Veien videre med NFT er bare genialt. Det er allerede mange kunstnere som har tatt steget, og er å finne hos Rarible

Da trenger jeg ikke en NFT variant… da kan jeg like gjerne bare finne bilder på nett gratis :P. Ja om vi skal gå for slike løsninger.

Personlig synes jeg det hele virker mer til å drives av økonomisk motivasjon enn det kunstneriske. Jeg ville jo tro at kunstnere selv foretrekker å jobbe med fysisk materialer… men så er ikke jeg kunstner. Så hva vet jeg. Håper for all del ikke Pøbel nå kun satser på NFT fremover. Føler meg litt oldis når jeg sier dette her men for min del er ikke dette en kunstform å samle på. :slight_smile:

13 Likes

Det positive(?) er at om denne trenden vedvarer, vil det kanskje føre til økt etterspørsel etter den fysiske kunsten som er på markedet i dag.

1 Like

Genialt for kjøperne av kunst ell kunstnerne?

Da er vi to :older_man: sitter her og ikke skjønner en dritt, og har heller ikke noe behov eller ønske om å sette meg inn i det heller. Og det er jeg helt komfortabel med.

3 Likes

Begge vil jeg mene. Men personlig liker jeg jo det aspektet ved å prøve nye veier/trender. Ikke nødvendigvis at det er eneste platform som blir satset på, men som ett alternativ.

1 Like

trist.

Må jo være mulig å få på noe glass eller noe. Har de påført den filmen de brukte på noen av Dolk sine i Bergen?

1 Like

Er ikke noe av poenget med gatekunst at den ikke skal vare evig? Gatekunst reflekterer tid på en annen måte enn annen veggkunst.

4 Likes