Pøbel - muter Trump igjen

Ny release på gang? Deilig arbeidsmoral på gutten for tiden :sunglasses::facepunch:

14 Likes

Det er lov å håpe :heart_eyes:

4 Likes

Er det god stemning med et svært portrett av Trump på veggen?

5 Likes

Imponert over at han klarte å lage han så stygg :joy:

Så lenge noen får ham til å holde kjeft… Om enn bare i kunsten😉

1 Like

Ja jeg synes stuntet på Walk of Fame var kult, men det er mye jeg heller ville hengt opp i stua enn et så stort bilde av Trump. (Kanskje dette kan henges på en utedass en plass…)

4 Likes

Verden handler jo kun om Trump og munnbind, så disse kan fint henge side om side. Kan de ikke?

2 Likes

Bare pøbel kommer med et trykk med teksten “RASISIT” nå så har vi nyhetsbildet oppsummert ganske bra. Kanskje med en liten Abid Raja i hjørnet.

6 Likes

Når man har holdt på å muta rundt i hele verden i 10-12 års tid så er det helt innafor med en trumpmute til denne valgkampen også. Går ikke av moten, har den lett (!) på veggen om den kommer. Det er jo hans verk fra bunn av, sjelden har vel noen truffet så bra som da han mutet gullstjerna før valgkampen sist

Jeg liker den, men skjønner ikke hvorfor alt må være så jævlig digert. Blir det reelt så får jeg henge den i taket i garasjen. :zipper_mouth_face:

1 Like

Størrelsen er kun 70x50, det er en kortvokst som holder trykket opp :grin:

4 Likes

Enda bedre! Fort å havne i plassmangelknipa

1 Like

Er det en liten bart under nesa der eller?

2 Likes

Kanskje Adolf er blendet inn der?

Interessant ny release, hvis det stemmer.

Det er imidlertid flere ting man kan spørre seg om her; først og fremst så er det for meg litt uklart hvorfor Pøbel skal gi uttrykk for ets å sterkt politisk internasjonalt budskap? Han har såkalrt gitt uttrykk for politiske motiver i andre verk, men dette er sterkere, mer internasjonalt rettet, og slik jeg tolker motivet så vil dette oppleves svært kontroversielt historisk sett (min tolkning av motivet).

Er det en ny retning eller ny trend, eller er det et forsøk på å være relevant på den internasjonale arenaen etter “Lovers” som traff godt i disse Corona-tider?

Hva tror dere andre? Jeg liker det, men jeg ville tenkt litt som kunstner hva jeg vil oppnå med dette.

Jeg klarer ikke helt å se noe kontroversielt i dette, men føler heller det fanger tidsånden, og den situasjonen vi er oppe i. En semi-fascistisk leder uten skrupler og redelighet som stjeler all oppmerksomhet i samtlige medier - 24/7. Vil tro det er ganske mange som skulle ønsket de kunne satt ham på mute.

Samtidig føler jeg vel at Pøbel har mye han kunne fokusert på her hjemme med godt hell. Men kanskje han fikk smaken på pengene, ved å gjøre verkene sine litt mer internasjonale… who knows.

3 Likes

Pøbels Trump-mute er jo ikke noen nyhet, selve motivet er, men ikke budskapet hans. Det er like dagsaktuelt i dag som for 4år siden ved sist valg når denne dukket opp på Hollywood walk of fame

https://www.instagram.com/p/BDvRzK0nvxX/?igshid=1x8qq7hvj7b1p

4 Likes

Er for så vidt enig, men det er nokså stor forskjell på motivet på den han publiserte i dag og det han laget på Hollywood Blvd. (men som sagt det beror på min tolkning av bildet til Pøbel på IG i dag; og for å unngå noen misforståelser så ser jeg Trump med Hitler-bart som blir mutet).

Jeg tror vi er enig om det meste, men jeg vil anta at å blande Trump med Hitler (min tolkning) kan bli oppfattet som nokså kontroversielt.

2 Likes

AFK fremmer ytringsfrihet mens Pøbel fremmer “muting”. Kommer det en norsk gatekunstkrig nå?

3 Likes