Pøbel (NO)

pøbel

30 Likes

Rått! Hvor er denne?

Elsker at det er litt old school gatekunst på pøbel igjen

3 Likes

Visstnok i Bryne

https://www.facebook.com/294286691071226/posts/834928730340350/?d=n

2 Likes

Fin

Ny autograf også?
Godt at han har tatt turen ut av Finnmark igjen, la oss håpe det kommer mer :crossed_fingers::crossed_fingers:

3 Likes

ahhh… denne er rett og slett nydelig. Jeg sa til @azidops når jeg var innom i sammenheng med Dolk utstillingen at det var lenge siden vi hadde sett og hørt fra Pøbel. Min favoritt når det kommer til gatekunst. I går tenkte jeg “nå burde jo gatekunsten blomstre”. Hva skjer, jo Pøbel knaller til med dette verket. Love it!

4 Likes

Nærbilde

12 Likes

Dette er innmari sterkt jobbet av Pøbel!

Love IT

Jeg tenker denne vil ha en historisk verdi. Så kommer den som trykk vil det bli stor kamp om å få klørene i et eksemplar. Hjelper jo også at den er av høy kvalitet!

Så jeg sier…

1 Like

Virkelig? Jeg tenker stikk motsatt. Pøbel er som regel smart når han tenker hva som egner seg på veggen hjemme hos folk og hva som passer best på gaten. Denne er vel klart i siste kategori?

5 Likes

Du mener denne ikke vil ha høy verdi hos samlere? Du tenker den ikke har et budskap som treffer godt mtp nåværende situasjon og når en skal se tilbake på det vi nå opplever?

Jeg er litt usikker på hva du mener. :slight_smile:

Likte denne svært godt. Kommer den som trykk, skal jeg stå klar ihvertfall. Men det lå vel litt i kortene at det kom noe fra Pøbel snart, da bilde av sjablongen har versert rundt en stund. :fire::fire:

Helt riktig som du sier. Den har et godt budskap som treffer godt den situasjonen vi nå er oppe i. Derfor står den flott der på gaten. Men hvor interresant er den om et års tid hjemme i en mappe eller rammet inn på vegg?

2 Likes

Spør noen som studerer eller er interessert i historie om hvor enige de er i den påstanden din.

Kommer vel ikke med en påstand. Men min egen mening, samt et spørsmål.

1 Like

Verket symboliserer en «hendelse» som vil i høyeste grad sette et større fotspor enn finanskrisen. Og det tenker du blir gammelt på veggen om ca 1 år?

Dette er jo det fantastiske med kunst. Noen engasjeres, andre trekker på skulderen. Jeg henger dette lett på veggen med resten av samlingen med Pøbel. Og tipper jeg synes det er like interessant på lang sikt. Nettopp for det vil ha med seg en svært alvorlig historie. Om du ikke har sett dokumentaren om korona som er på NRK nett tv. Da anbefaler jeg deg det. Det gir innblikk i hvilke tilstander det er og har vært. Og vi har ikke sett slutten enda. Sånn sett. Historie. Kanskje det sterkeste Pøbel har laget til nå. Ja, det er lov å mene at jeg er på vidden nå :slight_smile:

3 Likes

Tror ikke en corona doku på nrk gjør det mer interresant å henge det på veggen for min del. Men jeg krangler ikke på at du vil det. Helt topp det👍

Helt enig i at dette er et typisk gate-verk

5 Likes