Pøbel (NO)

Noe kan forvitre og bli gradvis borte med tiden uten at man trenger å ta det med inn. Akkurat som vil skje med dette bildet.Dette hadde i hvert fall ikke kommet opp på min vegg.

Flott motiv og budskap. Pøbel-finishen er så bra på detaljene at det blir litt småpirrende også. Amazing plassering med lyset som faller inn på det i hotellåpningen der!

Og så ser vi en Pøbel orginal laaangt borte fra ytre Finnmark og Russland for første gang på lenge. Ikke det at jeg syns det er dårlig det de driver med oppi der, langt ifra, men det må jo være lov å dele litt på godsakene

Hvordan tolker du dette bildet og budskapet sett i lys av dagens «ikke-kontakt-tider»? :blush:

1 Like

Jeg prøvde meg på en kunstanalysetråd her for noen år siden, men det er litt kjipt om bare jeg skal poste :joy::joy:

1 Like
  1. Det at man skal elske, ta vare på hverandre og vise omsorg til tross for sykdom - ikke nødvendigvis slik at Pøbel kun retter dette mot covid 19 selv om munnbindet og “be safe” tyder i denne retning. Udødelig budskap ift mange viktige konfliktområder; flyktninger/svake/syke/eldre etc .

  2. Kjærligheten lar seg ikke stoppe.

3.Evolusjon; Survival of the fittest ++. Covid-19 tar livet av eldre og syke, og det er svært lite alvorlig sykdom hos barn og ingen affeksjon av fostre. Disse to på bildet er jo også eksempler på “fit’e” eksemplarer. Han henspeiler også på evolusjon i #davidattenborough

  1. Men, vær likevel forsiktig/vis hensyn i denne tiden

Sikkert mer :sweat_smile::sweat_smile:

9 Likes

Deler akkurat dette. Er selvfølgelig ikke tilfeldig at dette dukker opp nå i disse tider. Ser mere på dette som en liten oppmuntring/glimt av noe positivt i en kjip tid- og la det bli med det heller enn å legge så mye annet i det. Blir for «klissete» å ha på veggen her i hvert fall :slightly_smiling_face:

Det er i det minste noe friskt og nytt. Ingen vinger, ballonger, hjerter, bamser eller superhelter. Fint å se PØBEL i bybilde igjen. Forstår dog at noen synes det blir litt for “klissete”, spesielt om en ikke kjenner historien. Blir litt som bunad. Noen tillater seg å henge det på veggen, mens andre mener det blir for vulgært. Personlig synes jeg dette passer minst like godt på veggen som Anna. :slight_smile:

Og den historien er?

2 Likes

Jeg snakker om frem i tid. Når noen ser bilde uten å vite på hvilke tidspunkt dette verket ble laget. Da ser de ikke sammenhengen med koronaviruset.

Første ordet som detter inn i mitt hode når jeg ser det er resiliens. Mennesker har en fantastisk evne til å komme seg gjennom tøffe tider/situasjoner på tross motstand. Og kjærlighet må definitivt være en av faktorene som bygger opp resiliens hos mennesker

3 Likes

Et annet verk fra PØBEL som kan være like treffende/passende som dette er jo PEST. :slight_smile:

Enda en i Bryne? Fra Instagram.

2 Likes

Ser ut som om han slettet den igjen? :laughing:

1 Like

Denne ville jeg ikke hatt på veggen hjemme, men litt morsom🤣
PS! Ikke Pøbel som la ut denne på Insta, funnet på en annen konto. Ser nå at Pøbel har likt innlegget selv.

2 Likes

Magritte-inspirert, kanskje?

2 Likes

1 Like

Hva er med på kunstverket her tror dere?

Jeg tipper noen har tagget en pe9s på veggen, så har Pøbel hatt det litt gøy😂

1 Like

Også delt i mediaoppslag, men den kan vel også høre hjemme her da det er Pøbel relatert:

Først delt av @Bergen

14 Likes

https://www.instagram.com/p/CI3xo0tHz-R/?igshid=lreyk4d10omh

Video på Instagram nå.

2 Likes