Pøbel - 'Portrait of a pipe-smoking fisherman'

Og både stian og Ingrid (som «solgte») har samme postnummer og bruker du ikke kan trykke på for å se profil.

Triste grådige jævler som prøver gi et intrykk at det er solgt for høy pris. Kan vel nesten garantere at de sitter og leser her.
Synd at det er slike folk man må forholde seg til hvis man vil ha et bilde på veggen.

4 Likes

Joda, jeg vet det. Synes bare det er fascinerende hvordan folk holder på. God underholding en mandags kveld.

1 Like

Merkelig at enkelte som har vært heldig på slippet gjør alt for å pushe prisene opp. Trekker slutninger til banksy og skrik :joy:

Har sett bare på de få årene jeg har vært intressert i gatekunst at de Norske kunstnerene har dalt endel i pris. Husker min første “holy grail”. Dolk - Gwt, fantes ikke under 27000. Nå ligger den på finn mellom 17-18000.
Pøbel har vel bare lofoten og icwt som har holdt seg noenlunde bortsett fra en liten nedgang siste året.
Personlig hadde jeg ikke byttet Icwt med pipe fiskeren, på grunn av at jeg ikke liker så godt når ansiktet til motivet blir for godt skildret. Blir som å ha en annen sin bestefar, eller feks barn på veggen. Selv om jeg kan godta det litt her, siden det er en tolkning av et annet velkjent motiv.

Kommer til å prøve å få tak i det, men ikke for prisene på Finn.no i kveld :smiley:

1 Like

Velvel, om man mener noen presser prisene ned så pusher man vel prisene opp. Og sånn går no dagan! Men fint å se at denne tråden er helt på toppen i antall innlegg og har også hatt voldsomt mange visninger. Dette viser at det appellerer til folk, billig eller dyrt. Og det må jo være hyggelig for alle oss som liker norsk street-art kunst :slight_smile:

5 Likes

Denne tråden er helt jævlig å lese etterhvert.

10 Likes

Jepp, men det ser ut som vi som er enig med deg har blitt mindretallet…

5 Likes

Betaler godt for bilde. Ikke finn.no priser men over 10k. Denne er prioritert og må på veggen :confused: pm hvis du vil selge :slight_smile:

Hallooo – tenk på den årlige legolandturen som skal finansieres da konemor ikke er helt fornøyd. Bare oppholdet koster 10k…. Tippet 16-19k, så videre spådom er at om 2-3 mndr så er den oppe i 23-25k som blir flat pris fram til jul hvor prisen nærmer seg 28-30k… Blir et ikonisk motiv som topper både teddy og lofoten…

2 Likes

Når jeg ser Finn prisene som listes opp i tråden så kjenner jeg at jeg er smått takknemlig for at jeg klarte å få kjøpt…Smokey skal på veggen sammen med Lofoten og ICWT, da er i det minste 1 av de kjøpt til kostpris :roll_eyes:

8 Likes

Blir en kul trio :+1:

Oi oi oi. Nettopp hentet fiskeren. For et fantastisk kult trykk. Mitt første i «serien» men tror dette står seg utmerket alene også.

10 Likes

Jøss.

Og alle de andre er borte? Moro med litt finn-drama!

Hvis noen selger rød for 8 500 så er det vel praktisk talt et kupp ?

1 Like

Både praktisk og teoretisk. Problemet her er nok at budene skyter prisen i været fort. Hvis annonsen i det hele tatt er reell. Ikke fått noe respons enda.

2 Likes

“Kjøpte” den som lå ute til 7000.
Men selger mente prisen var urettferdig nå, så han ville heller ha den på veggen.
Nominerer vedkommende umiddelbart til årets flipper.
Først legge ut til dobbel pris en time etter slipp, for så å ombestemme seg.
Tipper vedkommende har ombestemt seg igben og solgt for 15-20

1 Like

Så akkurat den røde til 8500kr også på Finn. Merkelig prising da mtp hva de andre har vært lagt ut for. Kan det være en scam? At du ender opp med å betale 8500kr for en dorull?

Er det noen som IKKE har fått mld om det er sendt?

Har du sjekket eposten tilknyttet paypal kontoen ? Jeg bruker ikke hovedeposten min for paypal, så jeg glemte helt av å sjekke den når jeg ventet på info om forsendelsen.