Pøbel - 'Portrait of a pipe-smoking fisherman'

Gutter og jenter. Riktig pris er ca 3500.

4 Likes

Hvorfor? Fordi at begge annonsene er lagt ut med samme profil på finn, så ja dette er nok pris pressing. Ble også lagt ut en annonse med Martin Whatson - Connection med samme profil(som er fjernet nå), svaret jeg fikk fra han er avbildet.IMG_0502

Kan bekrefte at verk er omsatt for 15.000 på finn, så du tar nok dessverre feil.

Hva er det jeg ikke forstår her? Hvordan kan «Mustafa» fra Lillestrøm og «Selger» fra Stavanger være samme profil? Hva med han som «selger» til 5000 i 4001 Stavanger?

Den der er sleip ass!

Ja, du har helt rett i at det er blitt solgt for 15, men de andre som forsøkte seg med 20 og som nå ligger på 15 får ikke solgt. En enslig svale gjør ingen sommer… Alltid noen kjøpere med nok penger som er desperate og som ikke har is i magen…

2 Likes

Postnummer skriver man jo selv, så det er jo bare å lage 2 annonser med forskjellig postnummer. Hvis du ser på bildet, så har jeg gått rett fra meldingen til denne personen inn på profilen hans.

OK, da har du rett :+1:t3:

Tydeligvis mange triks og muligheter hos Finn som jeg ikke kjenner til :grin: Du får bare rapportere disse annonsene til Finn så forsvinner problemet…

1 Like

Stiller meg bak dette.

Dukket opp noe som gjorde at jeg vurderte salg. Fikk bud på 15 000, men solgte ikke. I tillegg var det flere av de som kom med bud på rundt 10 000 som åpenlyst sa at de kjøpte dette nå for å tjene penger på det senere. Det at noen forsøker å holde prisen nede for å skaffe seg trykket selv for å selge det dyrere senere er derfor for meg ganske åpenbart.

Det ble i hvert fall ikke noe salg i mitt tilfelle, og gleder meg til å få det på veggen. Trenger litt inspirasjon til innramming. Noen har lyst til å vise bilder av hvordan de har innrammet Lofoten eller ICWT? :slight_smile:

Har ikke bestemt meg helt om jeg skal gjøre det samme med pipemannen, men tenker egentlig det. Grå passepartout med svart kjerne.

4 Likes

Som Toris sa, en eller et par tilfeller gjør det ikke til fakta. Ved flere dolk slipp for flere år siden så man samme tendenser - noen er trigger happy og betaler i øvre sjikte for de tørr ikke la trykket slippe på annenhåndsmarked og så roer temperaturen seg og priser deretter. For eksempel ved dolk slipp var det alltid noen som betalte 10k rett etter slipp for trykk som kostet 4k ved slipp. Men så roer det seg kjapt og prisene ofte stabilisert seg på 8k før evt oppgang senere.

20 Likes

Svart ramme med trestruktur. Dobbel pp. Innerste med svart kjerne. Fiskemannen skal ved siden av.

2 Likes

Ja, ikke bare Dolk slipp - tror det som Ross og Toris sier stort sett stemmer.

Igjen må jeg si at det var leit at trykket måtte slippes på denne måten. Det får frem det verste i folk, på alle måter.

Det eneste lysglimtet er at Pøbel ser ut til å løfte sin popularitet og kan sikkert ta mer for kunsten sin i fremtiden.

1 Like

Jasså, hvem må vike? Babybilde eller brudebilde? :joy:

Da er den midlertidig stanset:

image

4 Likes

Hva syntes folket om at galleri legger ut til 21k en uke etter slipp da?

Passe drøy pris, skal bli interessant å se om de får solgt til den prisen hvertfall…

Ja, si det. Havner vel i knipa uansett hva jeg gjør:) Men blir en nokså bra Pøbelvegg:)

1 Like

Ja det blir det garantert! :smiley: