Pøbel - The Lovers - NFT

Det er nok riktig, men poenget her er at det aldri ble gjennomført et «kjøp»

Definisjon: « Kjøp er overdragelse av eiendomsrett til en ting mot et vederlag i form av penger

Gå tilbake og si at hjemmelen de bruker er feil.

Du forsøkte å gjennomføre et kjøp, men siden selger ikke gjennomførte sin del av avtalen ble «kjøpet» aldri gjennomført. Dermed skal kredittkortselskapet holde deg skadesløs for alle tap som en konsekvens av de to transaksjonene.

:crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3:

3 Likes

Godt fornøyd🙂

22 Likes

Pent, printet du det ut?

1 Like

Må den NTF logoen være med, synes den ødelegger hele motivet. Glad det ikke står ABC Printhouse over hele mitt trykk.

1 Like

Jepp. Fikk printet ut og fått opp på blindramme. Usikker på om jeg skal ha på noe list. Det har jeg lite erfaring med, så tar gjerne innspill.
Gikk for 100x100

3 Likes

Han på printsjappa redigerte den først bort. Det var jo litt fristende, men det er jo denne jeg har kjøpt, så mener det må være slik.
Jeg liker den egentlig ganske godt slik den er🙂

3 Likes

Ok, det viktigste er jo at du liker den. Trodde det var en form for digitalt vannmerke eller noe som kun synes på skjerm eller noe. Eller egentlig så vet jeg ikke hva jeg trodde , synes bare det er merkelig med en så stor logo på trykket, om det er på papir eller på skjerm.

1 Like

Og hvis du da selger nft din skal du da destruere bildet?

2 Likes

Ja, eller la den følge med.

2 Likes

Printmaker har gjort en flott jobb​:raised_hands: Ble sykt fett på veggen. Den rosa NTF bakgrunnen gjør seg meget bra​:ok_hand::mask::+1:

2 Likes

Jeg liker NFT bakgrunnen - og grunnen til det er budskapet.
Selve motivet sier sitt om samfunn/corona/kjærlighet.
NFT som er nytt for mange - gir det et ekstra lag som man kan fundere over/diskutere med publikum.

5 Likes

Til dere som har denne NFTen eller kan noe om det, noe jeg ikke gjør,

Hvilken ID er det som er uløselig knyttet til en bestemt NFT, altså som ikke forandrer seg om det bytter eier?

1 Like

Er vel Token ID

1 Like

@Werekitty_OfTheNorwe kan sikkert svare på dette spm @paagra . Vår egen NFT ekspert :slight_smile:

2 Likes

Takker for tilliten!
@paagra ID og kontrakt er konstant.

I tilfelle med edition-versjonen av The Lovers, så er denne blokkjede-informasjonen som er oppgitt hos Makersplace: Authenticity of Digital Creation | The Lovers - NFT edition | MakersPlace
image

På blokkjede-exploreren etherscan ser den originale mint-transaksjonen slik ut: https://etherscan.io/tx/0xbeecd489119f1a943143094c0eeae6ddf635831f8ee0c9cb2d0b9dec52ce0a56

Hva alt dette beryr er kort forklart at disse NFT’ene er mintet på Makersplace sin kontrakt, og er også nummerert på blokkjeden deretter. Adressen de er mintet fra, er registrert som Pøbel på Makersplace sin hjemmeside.

5 Likes

Takk for svar @Werekitty_OfTheNorwe var akkurat dette jeg var ute etter :+1: Da vet jeg hvem jeg skal spørre om det er noe mer :slightly_smiling_face:

5 Likes

Nå har jeg sjekket tre tilfeldige, og alle har samme Contract ID. Så av disse to, ContractID og ID er det bare ID som gjør at man lett kan skille disse 1-50 utgavene fra hverandre og som er som en tradisjonell nummerering?

1 Like

Det er korrekt. Kontrakt-iden her er lik for alt som er mintet på Makersplace-plattformen, og id-en er “makersplace serienr/produksjonsnr”- hvis det gir mening?

2 Likes

Ja det gir absolutt mening. Takk skal du ja :+1: :slightly_smiling_face:

3 Likes

Noen som kan oversette dette fra gresk til norsk?

3 Likes