I rettferdighetensnavn, bør Pøbel levere ut PP og AP editions (og som @andthenPush nevnte, HF versjonen) til de som fikk bekreftet kjøp og trukket penger fra konto.
Dette er jo hans prøveprosjekt og da må de som deltok og fikk napp også få en godbit
Dette må være de mest lett tjente pengene Pøbel har gjort på lenge. Kjedelig for han at det oppstod så mye problemer rundt selve salget. Jeg er sikker på at de av dere som har fått trukket 6000 kr fra konto får dette tilbake. Alt er jo sporbart. Men kjipt at det kan ta 3+ dager å få løst det. Kjipt for de av dere som satt i god tro å trodde dere hadde kapret et digitalt verk. Blir spennende å se om Pøbel velger å gi NFT flere sjangser. Problemene man så ved lansering kunne kanskje vært unngått om man testet løsningen mer grundig? Nå blir det kun spekulasjon fra min side men kanskje de fleste slipp ikke opplever samme type trafikk. Dermed unngår de denne type problemer. Fra et IT ståsted er det mangelfull testing som skaper disse problemene. Det er jo litt dumt når vi snakker om de beløpene det er snakk om. En del av oss er nok mer tilgivende ovenfor kunsteren, men det er også snakk om potensielt skade av omdømme. Mange vil nok si at dette var en flopp. (Kjør debatt!) 
Ellers er jeg også veldig glad for at du deler resultatet @Dugstad . Da fikk vi raskt se hvordan dette tar seg ut på skjerm. Personlig. Det ser ikke bra ut. Her hadde jeg ganske fort gjort en innsats for å få trykket/printet bilde for å få det fysisk. Finnes sikkert flere trykkeri som kan gjøre den jobben.
De får pengene igjen. Velkommen til kryptoverden. Når en kaster seg inn på en ny hype som dette må man samtidig være forberedt på at ting ikke samsvarer med forventninger. Du mener Pøbel skal kompansere en digital kopi med et trykk som i dagens marked har en verdi på hva… over 20k? Hvordan virker det fornuftig? 
Enig, pluss at skjermen har feil format i forhold til bildet, men det er ikke den samme avslappende følelsen å se på et kunstverk en liker på en digital skjerm som på et fysisk verk. Blir for intenst i lengden.
Var akkurat det jeg også tenkte. Mtp feil format. Er det noe du kan lett fikse på uten å måtte editere fil/bilde?
Nå har ikke jeg kjøpt bilde, men er det folk her på kunstveggen som kjenner til gode trykkeri? Her bør en jo hjelpe hverandre til å få et godt resultat mtp å få verket fysisk.
Ser en del trykkeri tilbyr print av plakater. Problemet er vel at det gir ikke samme kvalitetsfølelse slik vi får med et trykk.
Nå mente jeg PP / AP / HF versjon av NFT’en (ironisk)
Det hadde vært noe, en HF/AP av en NFT 
Japan Photo tilbyr MYE forskjellige muligheter. På treverk, aluminiumplater, kvalitetspapir m.m.
Det kan også oppstå en ny problemstilling nå… -trykkerienes velvillighet til å printe bilder de tror kunstneren har copyright på, og at de dermed ikke vil laget trykket? Nå vet jeg om flere som har printet ut bilder av ekte trykk (synes ikke så mye om det må jeg si) og vet det pleier ikke være et problem… men man vet jo aldri 
AH! hehehe… da misforstod jeg deg kraftig! 
Hvor fett er det egentlig med et digitalt trykk av et digitalt kunstverk printet hos Japan foto? Kvaliteten vil ikke være i nærheten av hva man er vant med å få med silketrykk fra feks Pøbel. Hvem kommer til å bruke noen tusenlapper på å ramme inn dette?
For foto er det en annen sak, da kan man få spesifisert papirtype og printer av kunstneren og oppnå resultatet som kunstneren ønsket.
Ser den, men det blir vel ikke så mye anderledes enn et giclée print? Og det er det mange som har.
Det som hadde vært ideelt i dette hadde vært om man fikk et signert kunstverk i tillegg til en NFT. Da kunne NFT’et fungert som COA og vært et ektehetsbevis til evig tid. Kan det være noe?
Slik jeg ser det er det 0 forskjell på denne NFT og hvilket som helst annet giclee som handles og omtales her inne… man har “raw” filen som kjøres til printeren… det som betyr noe er kvalitet på printeren… om man feks benytter xpressprint så vet jeg de i hvert fall tidligere hadde en av de råeste printerne i Norge… man kan da også velge å printe ut på standars kunstpapir som også brukes på de andre fleste trykk som omtales her inne… ev. velger man å printe ut på lerret så slipper man unna ekstra kostnader for innramming… billig måte å få ett bra verk på veggen slik jeg ser det. I tillegg en interessant historie om at det er det “nye”… digitalkunst i fysisk utgave.
Jepp dette er noe av det NFT kan være veldig interessant som, men man mister mye av det mange setter pris på ved handel av kunst; Nemlig at det er uregistrert. Med NFT vet alle til enhver tid hvem som eier hva og hva som er blitt betalt. Derfor vil det aldri ta over for ordinær kunst (tror jeg), spesielt ikke i de høyere prisklasser. Ikke så lett å pynte på summene ovenfor samboer heller…
@Tommy_Jensen Enig i det, men hvor ofte ser man stensilkunst som giclee? Valget av medium har også mye å si for presentasjonen av verket. Papir er ikke bare papir, det finnes enormt mye å velge i, og jeg synes det er en viktig del av verket. Jeg er sikker på at selv min bestemor fort ville sett forskjell på en “NFT Lovers” printet ut og et “Lovers silketrykk” fra i fjor, selv med samme papir (og ikke på grunn av bakgrunnsfargen).
Skriver ikke dette for å kun være negativ, men jeg ser for meg at de fleste som har kjøpt NFT kunst vil la det forbli digitalt - og det er jo ikke noe galt i det. Ser jo at flere av pøbel sin NFT er snappet opp av samme kjøper, og at alle som har fått kjøpt står som “accepting offers”. Har på følelsen av mange som kjøpte dette i går enten spekulerer i verdistigning på kort sikt eller er redd for å gå glipp av det neste store de har lest om i DN.
Jeg tror også som du sier at de fleste som kjøper NFT vil la det forbi digitalt… men jeg tror ikke det er tilfelle her nå med “lovers” og kjøperene her inne… her tror jeg flesteparten kommer til å forsøke å få det ut på noe fysisk, i tillegg til den digitale biten som er spennende…
Jeg tror deg på at din bestemor sikkert vil kunne se forskjell på en “lovers” giclee vs silketrykk… men jeg kan love deg 99% av alle andre ikke vil se forskjell da man ikke har noe å sammenligne det med. Altså giclee’en som printes ut via NFS’n vil for flesteparten som beskuer det bli hovedverket og referansepunktet 
Ang flere kjøpere her så tror jeg det er mer pga rotet som oppsto under handelen, folk har ikke fått bekreftelse på kjøp og fortsatt og kjøpe… Selv fikk jeg bekreftelse på kjøp uten å ha fått kjøpt… hørt andre som fikk blokkert mastercardet fra banken under handelen pga det ble belastet x-antall duplikater på kjøp… så nettsiden var nok ikke helt rigget for denne type slipp.
Jeg har bestilt lerret. Gikk for 80x80. Spent på resultatet 
Støttes. Det hadde vært en ganske kul greie. Du kjøper en NFT som med det følger et fysisk verk. Skulle du seinere velge å selge det så er det NFT’et de kjøper. Det hadde vært en interessant vri på NFT… så har du jo visse elementer som @Ulrik påpeker. Tidig, hvor mange av oss sier til samboer “åh…gjorde et røverkjøp…kostet bare…xxx” som nærmest er halve summen. Jeg kan rekke opp en hånd med en gang… haha 
som en aktiv hjemmebrygger skrev på et forum en gang : “Jeg hadde mareritt! jeg drømte at samboeren min fant permen med alle kvitteirngene!!!”
Alle på forumet:" BEHOLDER DU KVITTERINGENE!!!"
Til kommentaren om accepting offers: det står som default og jeg har ihvertfall ikke funnet ut hvordan jeg tar det vekk.
Til de som har fått bud: får du opp spørsmål om du vil akseptere? Trykke ja/nei?
Til dere som lyger om hva ting koster: lyger dere fordi dere vet dere egentlig ikke har råd? Eller fordi samboer ikke aksepterer hobbyen deres?