Teoretiske spørsmål:
Hadde dere klaget om det var 300 for mye, og betalt makersplace tilbake overskytende?
Det er jo helt uvesentlig.
Fikk -60 her. Lukker saken og dropper nft
Bør man ikke klage syntes du?
Som jeg skriver;
Det kunne sikkert gått begge veier…
Jeg kommer ikke til å klage over det nei.
Selv om det er snakk om mindre summer, handler det jo om at kunden ikke skal tape på det - spesielt når det er platformen som gjorde feilen til å starte med. Tenker dog at makersplace ikke tenkte særlig over det da de refunderte det heller, så er vel bare uheldig vekslingskurs som så klart kunne gått begge veier
Dere betalte $645 og har fått tilbake $645… ingenting å klage på her…
Nei, da gjør vi ikke det…
You were lucky, I got back 5294
5663 taken out of account, 5294 returned, a loss of 369kro 6.97%. You think that is right?
What I think dont matter in this case Your still paid $645 and got the same amount back. Your bank can’t be held accountable for this transaction as you purchased $645 from your bank and the value on USD had declined when you returned it… Markersplace did the same, they charged you $645 and refunded you the same amount, they clearly stated the amount to pay in USD, not NOK. This is a risk we all accept when paying in foreign currency, and I’m sure your bank or MC have this in their terms.
Tar tapet som egenlæring, vi snakker om pr. øl eller pr. doble cortado folkens.
Sånn har det også vært med refund fra GP eller andre gallerier som operer med utenlandsk valuta ved salg.
Ja det er surt, og spesielt at ikke noen tar ansvar og faktisk sjekker hvem som fikk slaget først og kansellerer og retter opp i dette.
Ved tradisjonell utgivelse, så er det ekstra opplag med tanke på skade etc. som skjer, så her burde læringen også vært at kunstneren har noen ekstra på lager til denne type hendelser. Og det blir ikke første gang dette skjer, vil skje mer av dette fremover.
Bare se for deg at du kjøpte med ETH eller BTC, tapet kunne vært mye større, eller gevinsten
Når du betaler 5500,- for en NFT i opplag på 50, så vet du at det er 50stk. Det er jo fordelen med NFT at det er helt transparent. Om opplaget plutselig noen dager etterpå hadde økt til 80stk pga noe trøbbel under release ville jeg blitt mer forbannet Uansett, jeg var også en av de som fikk en refund. Vi overlever dette… og om det er viktig å eie en NFT så er det mulig å kjøpe de til en rimelig penge fremdeles. Dette er jo ett svært høyrisiko kjøp, så om det koster 5500 eller 6500 bør vel ikke bety all verdens (?).
Understand where you are coming from, 100% - nothing to do with the bank, they take what they take in exchange rates. You make a bid on makersplace for $150, the equivalent in NOK is reserved in ones bank account for four days. When the bid fails or one cancels, the reserve is no longer. Ex, 1300 kro reserved is still 1300 kro in ones account. Makersplace took $650 5663 kro for the NTF straight away, as I had bought it (thought I had.) So, first there is the disappointment of being told I had an edition, one of the first available, and then 2nd) I have lost 400 kro (7%) in the process…
Leser at noen vurderer å gå til sak, mot Makersplace, med tanke på at de kan gå glipp av fremtidige inntekter om dette verket, som de betalte for men ikke fikk, stiger i verdi.
Okey, venter de ett år for å se om det stiger i verdi da eller?
Spør du meg?
Gjør vel det:man_shrugging: Link til dette? Jeg fikk jo ett, jeg skal vurdere å saksøke noen om det ikke stiger i verdi:money_mouth_face:
I kommentarfeltet her;
https://makersplace.com/steffensangolthoff/the-lovers-nft-edition-1-of-50-52030/
Haha… det er alltid noen av disse folka når man ikke får kjøpt ved en release… brukeren har fremdeles mulighet for å kjøpe NFT’en til en tilnærmet kostpris. I norsk lov er det vel noe som sier at man er ansvarlig for «stop - loss», altså i dette tilfellet om NFT’en skulle bli verd en mill i morgen, så vil man bli ansvarliggjort fordi man ikke kjøpte det i dag til $700 eller hva nå billigste måtte vært.