Prisras for Dolk?

Hehe, en ting er sikkert, om noen ønsker investere i kunst, er å stole utelukkende på KV det jeg minst ville gjort. Det er mange gode grunner til å kjøpe Dolk kunst, grunner til også å investere i Dolk, men også argumenter til å ikke gjøre det. Så får folk ta beslutning selv. All kunstinvestering er høyrisiko, men jeg ville sett etter andre premisser enn “barnevern” (at Norge skal bli en råtten stat - litt av en konklusjon som skal til), “BA” og “Gud”.

5 Likes

Håper bare interessen der ute faller så mye at jeg føler at det blir akseptabelt å ta seg råd til en Teddy Riot​:pray::rofl:

4 Likes

Kom Pope med sertifikat da? er vel mer eller mindre ingen Dolk-verk som er levert med sertifikat sist jeg sjekket.

2 Likes

Det siste er veldig viktig poeng. Uten Dolk hadde nok ikke KV eksistert og interessen for gatekunst hadde vært veldig annerledes. Dolk var lokomotivet for gatekunstinteressen i Norge i lang tid og en av grunnleggerne av KV hadde mye med Dolk å gjøre, derav også behovet for en norsk gatekunstside som KV opprinnelig var i praksis.

Det er det perspektivet jeg mener mange glemmer. Dolk tråkket opp sporene for dem som kom etter, spesielt for den kommersielle interessen for gatekunst.

4 Likes

Kom ikke med sertifikat
Men mulig det han mente var at HMP ikke hadde det i arkivet ettersom dette og Punk kom ut i Japan?

1 Like

Dere har et poeng begge to, men samtidig så lurer jeg på hvor dere vil med den tanken? Hadde det ikke vært for Dolk hadde jeg ikke sittet her på forumet. Ikke hadde veggene mine vært prydet med kunst fra den ene eller andre. Han åpnet dørene, men det er historie. Og hverken Ola eller Kari har noe forpliktelse eller står i gjeld til mannen bak navnet Dolk. I måten du ordlegger deg @azidops, ja så høres det nemlig ut som at her er noe vi ikke må glemme. At vi skal være takknemlig for den innsatsen han gjorde. Hvorfor skal jeg det?

Og for å være tro til trådstarter. Jeg mener fortsatt prisene har stabilisert seg mer enn at det har vært noe prisras. Noe som gjelder flere kunstnere innen samme sjanger.

2 Likes

Jeg har ikke sagt at du skal være takknemlig @gnageren. Det jeg sier er at med fortiden kan vi forstå nåtiden og mer konkret; at uten Dolk hadde vi nok ikke disktuert her på KV fordi KV hadde, høyst sannsynlig, ikke eksistert uten Dolk. For norsk gatekunst som sjanger har Dolk vært så viktig at man kan spekulere i om det hadde vært noen kommersiell interesse for norske gatekunstnere uten ham.

3 Likes

Ikke uenig i de tankene der @azidops, ikke i det hele tatt. :slight_smile:

Jeg er enig i dette men hadde Andreas ikke startet med sjablongkunst på det tidspunktet hadde nok en annen norsk kunstner tatt hans rolle, gitt de internasjonale trendene som da var rådende.

Dette får vi forøvrig aldri svar på siden historien har gitt oss svaret. Timing betyr alt :blush:

1 Like

Heisann, holder det ikke å skrive at du er uenig, er du nødt til å trekke mine evner og seriøsitet i tvil? Jeg trodde ikke det var sånn man oppfører seg på et kunstforum.

Oi… ! Du var faktisk seriøs? :grimacing:
Trodde alle de andre kommentarene med latter og morsomheter av de andre medlemmene her inne var nok til å skjønne at du var ute å syklet, men tydeligvis ikke.
Da tror jeg ikke jeg skal bruke tid på å komme med en forklaring siden du selv ikke skjønner dette.

Er ikke dette en unødvendig ufin tone?

2 Likes

Jo, og det er ikke første gang heller.

1 Like

Si det til alle de andre ovenfor her som gjorde narr av han også.
Dette bruker ikke jeg tid på.

siden prisene skal ned 80-90% i følge Christianw, er det ikke bare til å teste da? Jeg kjøper ALLE print som er 70% lavere enn dagens marked, gitt i god stand. Tenker at alle selgere i dag burde være superfornøyd for det siden det egentlig skal lavere.

Populære motiver selges sjeldent på nett, spesielt originaler. TR omsettes fortsatt for 35.000 +, Kitty Riot omsettes sjeldent. Naturligvis, print som var tunge å omsette selv når han var populær, vil naturligvis være vanskeligere å selge i en nedgangstid. Sammenlign gjerne Pøbel “Anna” og “ice ice baby” med “Balaclava” og “Pope”.

1 Like

For å være fair så er vel ikke det å si at man tror prisen skal ned 80-90% det samme som å si at det er en god ide’ å selge til 70% under det prisnivået ligger på i dag :slight_smile: Hvor lang tid nedgangen på 80-90% skal ta, er vel ikke nevnt.
Uansett ok å kunne uttrykke sin mening (uansett hvor lite sannsynlig det virker for andre), uten å bli gjort narr av her inne, tenker nå jeg.

5 Likes

%C3%A5pne%C3%B8l

6 Likes

Denne tråden minner meg om en tråd jeg kom over i mars 2008. Der var det motsatt. Prisen var lav, mannen som hadde troen på økning ble flamet, og bitcoin steg 6-7000% i verdi😆

http://no.donkr.com/Forum/bitcoin-som-investering-543923

det var for å sette det på spissen. populariteten virker som er det fortsatt, men folk kjøper nå heller det trykket/motivet de virkelig ønsker, fremfor å kjøpe bare for å kjøpe (regner med jeg tråkker noen på tærne her).

Jeg tror stabil pris / litt økning frem til 2021 :slight_smile:

1 Like

Hvorfor kaller du deg “feit hund” på det forumet da Jaako?

1 Like