Pushwagner er død (1940 - 2018)

Uff. Dette var trist å høre… Blir spennende å se hvordan ting tar i vei nå, om all produksjonen av nye print stoppes eller ei.

1 Like

Trist. Hvil i fred Push.

1 Like

Trist å lese, men egentlig utrolig at han ble så gammel, han har tross alt vært ute noen vinternetter… Unner Push all suksess han fikk oppleve sine siste år!

Anbefaler forresten denne teksten skrevet av Petter Mejlænder: https://www.aftenposten.no/kultur/i/EpkMA/Fenomenet--Pushwagner

Vi får håpe Push cruiser avgårde i en rosa cabriolet med en drink og røyk i hånden nå:

18 Likes

Ikke uventet utgang for en gammel sliter, men trist allikevel. Fin fyr med mengdevis av flott produksjon. Håper ellers at medlemmene ikke gjør denne tråden til en sånn ekkel markedsprisgreie.

3 Likes

Jeg har en følelse av at Push er større enn vi aner. Mye av det han har gjort er kule greier, og for de av oss som syns prisene har tatt litt vel av mens vi har stått på sidelinja å sett på så får vi ihvertfall svaret nå i årene som kommer. Peace!

Skikkelig trist. Vært en stor favoritt i mange norske hjem de siste årene, og det vil han fortsatt være. Fikk gleden av å hilse på ham i fjor. Fantastisk mann og kunstner. Hvil i fred.

2 Likes
1 Like

Helt korrekt DN :+1:t3:

RIP Push.

Magefølelsen min sier at dette ikke stemmer. Det er litt over gjennomsnittet unikt det Push har laget her og selv om produksjonen har vært veldig stor så tror jeg faktisk på ytterligere prisoppgang på sikt. Men det er jo helt avhengig av hvem som jobber med kunsten hans nå fremover i tid.

Time will show.

1 Like

Eier du Pushkunst selv?

Jeg har kun ett bilde. Dessverre. Jeg har stor sans for hele rosa-serien, men det har ikke blitt slik at jeg har kjøpt noe av dette. Fordi annen kunst har fristet mer. Du da?

RIP :yellow_heart:

Det burde vært en karenstid etter kunstners død før man begynte å diskutere verdistigning. Mannen er enda ikke lagt i jorden.

16 Likes

For å være helt ærlig så tror jeg ikke Push hadde tatt seg veldig nær av det. Det er ihvertfall ikke vondt ment. Har stor respekt for kunsten han har laget, lånte akkurat “Soft City” på biblioteket og ble lest mange ganger. Fascinerende. Anbefales!

2 Likes

Det er helt vanlig at folk som eier kunst tror at denne skal stige i verdi. Du bekrefter dermed regelen :wink:

Jeg eier ikke Push og støtter konklusjonene i artikkelen i DN basert på objektive kriterier.

Har heller ikke tenkt å kjøpe.

RIP, et stort tap :frowning: Kan mene mye om hva Pushwagner har drevet med de siste årene, men at han er en viktig del av norsk samtidskunst er vanskelig å komme vekk i fra.

Mitt aller første kjøp som kom på veggen var av Push, En dag i familien Manns liv, 3D III. Henger midt i stua og er et av få bilder jeg ikke blir lei. Soft city ligger (interiørmessig korrekt :stuck_out_tongue: ) alltid på stuebordet på hytta og blir lest regelmessig.

5 Likes

Lett å si man da er objektiv men man er gjerne ikke det fordi man har 0 interesse i at priser skal stige, kanskje til og med vil man at de skal forbli der de er slik at man kunne kjøpt. Da er det ikke vanskelig å argumentere mot stigning og si at man er objektiv.

1 Like

Jeg tror ikke det er vondt ment, men det handler ikke om Push. Det er pårørende jeg tenker på og det kan virke ufølsomt at folk er mer interessert i verdi enn at mannen har gått bort. Derfor synes jeg det er mer anstendig å vente med å diskutere temaet.

2 Likes