Sandra Chevrier (CAN)

Utrolig trist! Er det ikke det? Jeg mener jo det er noe helt spesielt med disse som nå blir ødelagt? Mulig bare jeg tenker sånn, men ville følt meg litt “snytt” om det er lov å si. Hva tenker du selv?

2 Likes

Helt latterlig spør du meg. Mister all integritet ved å utvanne sitt beste sett av trykk. Chevrier er ihvertfall død som investering.

Hun har tatt den enkle løsningen og blitt en IKEA- kunstner. Hadde det ikke vært for at jeg synes de tidlige trykkene og originalene jeg har er veldig flotte, så hadde jeg kvittet meg med alt og tatt gevinst.

Kunst er heldigvis mye mer enn investering, men synd at hun kastet bort potensialet og mulighetene hun hadde med dårlige valg.

3 Likes

Ekstra kjipt for de som har det ‘originale’ trykket. For min del har jeg vært på leit etter de lenge uten hell, så jeg ser heller på dette som en sjanse å endelig få tak i de :sweat_smile:

3 Likes

Tote-bags, pop sockets, mobildeksler, mouse pads, og nå også;
nye opplag av gammel moro. Helt enig i IKEA-parallellen til @Iskald .

Andre kunstnere som her inne har fått kritikk for å «printe penger», har i det minste lagd nye motiver til nye slipp.

:printer::money_with_wings:

3 Likes

Skal også nevnes hun kjørte på med en poll på insta, over 80% svarte ja til ett XL trykk om jeg husker rett, sjokkerte meg veldig da jeg så det. Mulig flesteparten er uenig med oss

Hvis du får tak i disse så tror jeg du lett får igjen det dobbelte. Løp å kjøp;)

Ironi @Phly eller er du seriøs nå?

@Invader tror faktisk dette er et ok kjøp. Populært motiv, lavt opplag og bra størrelse.

2 Likes

Tenker nok at alle er enige i at det å gi ut samme motiv på nytt er en uting. Det bør helst ikke forekomme.

Syns det også gjelder dette tilfelle, selv om motivstørrelsen er endret og opplaget svært lavt, så er det ikke bra.
For dem som ønsker motivene på veggen er det jo såklart en gyllen mulighet å få tak i dem - tross alt kun 105 sett i hele verden, selv etter denne releaesen…

Uansett, dette er nok en gang et “bevis” på at originale verk er veien å gå over tid. Av originaler finnes det kun 1 maleri av hver - når det gjelder Sandra Chevrier, og håper inderlig det forblir slik! :slightly_smiling_face:

7 Likes

Nye opptrykk av prints er en skikkelig uting og viser at kunstneren kun vil ha raske penger…

Enig i dette vedrørende originaler. Samtidig har vi jo også sett mange kunstnere som lager “nye” originaler av populære motiver med ulik størrelse, på ulike materialer etc. Dette synes jeg også er en uting, men det er jo ikke noe nytt… Selv av Munch sitt “Skrik” finnes det vel fire versjoner?

5 Likes

Ny opplag av tidligere arbeider er en uting.
S.C. blir nokk å flyte så lenge det er avsetning for bildene.
I Norge tror jeg Dag Alveng har rekorden med forskjellige opplag av samme motiv - Selvskutt (selvportrettet der han stuper i havet) - han må sikkert være oppe i 20 forskjellige størrelser av det.
Munch skrik er i fire versjoner + litografiet i opplag på ca 30.

8 Likes

Nytt print, release 6. februar:

TITLE: La Cage et l’encre noire (black ink)

Artist / Artiste : Sandra Chevrier

Dimensions of each print / Dimensions de chaque print : approximately 28x28’’

Medium / Médium : Giclee on Cloud Dragon rice paper/ Giclée sur papier de riz Dragon dans les nuages

Signed and numbered / Signés et numérotés

Main Edition of /édition principale: 165

PRICE Main edition at $425 usd

Hand finished edition of /Édition rehaussé à la main: 25
PRICE Hand Finished edition $725 usd

5 Likes

gleder meg til å få det på vegg!

Noen som har fått rammet denne inn?
Vurderer litt hvordan jeg skal ramme den inn, flytende hadde sikkert vært kult med tanke på å fremheve papiret. Eventuelt andre forslag?

Spurte Sandra om tips,- fikk tilsendt denne

3 Likes

Pent! Skulle likt å sett en med svart ramme, men syns den er veldig pen med hvit☺️

Enig, også en med sort bakplate også for å se hvordan det blir

1 Like

Det var en kul tanke, da vil jo det lyse papiret «poppe» enda mer :smiling_face:

Blir vel ca noe sånt vil jeg tro

1 Like

Ja det ble faktisk enda bedre enn hvit! Tror jeg har bestemt meg :sweat_smile: