Selger Samson's Nostalgia Trap av Conor Harrington

Selger dette flotte printet, Samson’s Nostalgia Trap av Conor Harrington som er rammet inn.
Printet er rammet inn profesjonelt av Speil og Ramme i Bergen men kan selges uten ramme om kjøper ønsker det.

Samson’s Nostalgia Trap
740mm x 1000mm
Archival pigment print with gloss varnish on Somerset Satin 330gsm paper .
Edition of 200
Signed and numbered by the artist.

Pris: 10.000

Holder til i Bergen men kan sende over hele landet på kjøpers regning.
Ta kontakt om du skulle ha noen spørsmål.

1 Like

10.000?! Steike. Selges ikke disse for halvparten av prisen?

Husk på at dette er digert og dyrt å ramme inn! :wink:

Jeg finner ingen til salgs på finn eller her nå og de to siste ble solgt på Ebay i sept i fjor med snitt pris på $745.
Legger man da til litt for innramming med UV glass, som ikke var billig, og potensielt krøll med fortolling ect så er vel ikke 10k så hinsides mye som du hentyder til… :slight_smile:

3 Likes

Jeg har fulgt med på prisene på dette og jeg har vertfall registrert for at de selges for rundt 5000 kr, dog uten ramme. Men det spiller ingen rolle. Har ikke noe for seg å ødelegge en ryddig salgsannonse. Lykke til med salget! :slight_smile:

1 Like

Nei det kan du ikke ha gjort og hvorfor skriver du at det ikke spiller noen rolle når det TYDELIGVIS gjør det?
Hadde det ikke spilt noen rolle og hadde du ikke ville ødelegge denne ryddige salgsannonsen kunne du jo bare latt være og gjøre det.

Eller du kunne skrevet noe på PM til meg, men det ønsker du tydeligvis ikke å gjøre aven klar grunn…
Lukter lang vei, egen interresse av å holde prisene nede på dette printet som du ønsker å få kjøpt selv så billig som mulig…

Jeg må gi @IXOYE noe støtte her… jeg begynte egentlig å skrive et svar på hans første post, men endte opp med å ta det på pm til han for å ikke ødelegge tråden…
Siden katten nå er ute av esken så må kan jeg like gjerne ta det her. Disse selges for 400£ i UK. Det at noen har betalt overpris for innramming er bare dumskap og bidrar ikke til at salgsprisen går opp.
Dette er det veldig mange som misforstår i Norge. I utlandet så har man skjønt dette og prisen for et verk er mer eller mindre lik med eller uten ramme.

Når det er sagt så er det derimot fritt frem for selger @gletak å prøve å selge dette for denne prisen. Han må derimot vite at han kan få noen kommentarer fra folk som lurer på hvorfor prisen er satt så høyt/lavt…
Om dette er verdt 10.000,- håper jeg virkelig, fordi CH fortjener en økning i verdi/omdømme i Norge. (PS: jeg eier ikke Samson eller unveiling)

Som info til selger så var det en som prøvde å selge dette ferdig innrammet til 9.500,- for et par måneder siden. Han fikk ingen napp i nærheten av den prisen.

Så flott at du ikke ville ødelegge tråden til å begynne med :slight_smile:

Jeg skjønner ikke hva du mener med dumskap å betale overpris om en rammer et print inn og betaler det fagfolk tar betalt for dette. Og jeg er helt enig at en kan ikke forvente å få betalt mye for rammen ved et salg men en kan forvente å få igjen 1000-1500 kr. Personlig har jeg kjøpt langt flere print fra innland og utlandet enn gjennomsnitts personen her inne til at jeg kjenner bedre enn de fleste til mekanismene i dette markedet.

Er ikke selv helt klok på hva dette printet er verdt men det vil nok markedet fort fortelle. Så jeg får se om det blir solgt eller om jeg bare lar det stå å samle støv.:slight_smile:

Byr 6k :slight_smile:
(med ramme)

Ja jeg tok dette først på pm, men det var tydeligvis ikke av interesse…
Som nevnt så mener jeg dette printet er verdt 10.000,-, selv om det selges rimeligere. Et utrolig kult motiv med en ganske så spesiell bakgrunn. (Burde googles om man er interessert)

Det jeg mener med dumskap er å betale 3-5500,- for å ramme inn et kunstverk som andre rammemaker tar 1.500-3.000,- kroner for.
Mange tilfeller hvor det fremkommer at personer har betalt 5.000,-+ for innramming av et trykk andre har betalt 2.500,- for. Da har du i tapt 2.500,- av evt «fortjeneste» ved et videresalg.

Det har vært nok diskusjoner om dette på forumet, men det er dessverre noen som nekter å erkjenne/forstå dette. Noen har nok noen motiver som er bakgrunn for at de forsvarer den høye prisen på innramming, men de om det.

Jeg syntes det virker som du har en sunn tanke med 1.000-1.500 i verdi for innramming. Det høres ut som et fair estimat. Modern Monarchy er vel enda større enn dette trykket og det betalte jeg under 3.000,- for å ramme inn.

Da er nok spelly sitt bud ganske nær kost for dette.

Selv irriterer det meg mest at bildet ikke er snudd 90 grader anti-clockwise :slight_smile:

Bildet er har en marginal salgsverdi lik det markedet/“en kjøper” er villig til å betale.

Denne salgstråden begynner å ligner på UAA standard. Også grunnen for at jeg ikke gidder lese trådene der inne lengre. Denne type kommentarer bidrar heller ikke til at nye brukere blir fristet til å selge via KV.

Forstår rett og slett ikke hvorfor folk skal kritisere hverken salgs pris eller selgers kostnad for innramming, spesielt ikke når det diskuteres om maks ett par tusenlapper. Om selger ønsker å la det gå for en gitt pris, så vet kjøper hvor det finnes til salgs om ikke annet.

Kjøper har ett ansvar om å sjekke ut hva markedsverdi er, om kjøper er usikker finnes det også mulighet for å opprette en tråd hvor de spør om hjelp. Noen vil også være fornøyd med å betale litt ekstra for å slippe risiko ved å kjøpe fra en random fyr i utlandet.
Syntes rammen ser bra ut og printet gjør seg fint flytende, som også koster en noe mer enn vanlig.

Lykke til med salg :+1: og jeg har ingen CH i min samling om noen skulle lure…

11 Likes

Fordi dette er et forum som skal bidra til å spre kunnskap. Ikke spekulering og flipping.

Jeg har fått flere spørsmål om innramming på pm i dag etter mine innlegg.
Det er positivt at folk bryr seg og stiller spørsmål. Det er det som gjør at dette stedet kan vokse.

PS: De gangene jeg prøver å selge et bilde til en stiv (flippe)pris så benytter jeg kun eBay og Finn.no. Ønsker ikke å ha slikt på dette forumet.
Sier derimot ikke at @gletak sin pris var langt ut på viddene. Bare en smule høyere enn hva som er «going rate».

1 Like

Takk for budet men finn.no har allerede velsignet meg meg et bud som er en god del høyere :slight_smile:

1 Like

Takk for det og jeg er helt enig med deg dessverre. Nivået på noen her inne er ikke langt unna UAA nivå men slikt vil det nok alltid være når det er “nisser” her som blant annet @OlaNorman :slight_smile:

Det mest fascinerende med poengene og retorikken deres er at de til slutt ikke fremstår som annet enn belærende bedrevitere, kverrullerende, motsigende og selvutnevnt forum politi. :joy:

Og på toppen av det prøver de å fremstå som moralens vokter og rettferdigheten selv mens de troller noen andre sitt innlegg… De og alle andre vet at, uavhengig om noen blir lagt litt for høyt eller lavt, noe blir aldri solgt for noe annet enn hva noen er villig til å betale…

Det er vel også en grunn til ditt forrige innlegg har 9 hjerter mens vår alles OlaNorman sine innlegg på denne tråden har ingen.

Men det er vel bare sjarmen og prisen ved å være del av et forum… :joy:

:japanese_ogre:

Du bidrar vel ikke særlig selv med å høyne nivået ved å kalle folk for nisser?

Helt OK å ha andre meninger enn man selv og helt OK å respektere det, selv om man selv er uenig.

2 Likes

Det er et greit poeng det @Toris64 men samtidig faller det vel for sin egen urimelighet at du fokuserer på å stille meg det spørsmålet…

Men som på andre arenaer i livet bygger enn vel også allianser på forumer…

Admin må gjerne bare lukket denne tråden da et forsøk på en ryddig salgstråd ikke lot seg gjennomføre.

Haha.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, men virker som du tror at du på en eller annen måte «vant» noe her et sted, så jeg skal la deg få den. Ikke jeg som har behov for å forsvare meg… og grave deg selv lengre ned klarer du tydeligvis helt fint alene.(allianser…:roll_eyes::joy::joy::joy:)

Husk nå bare på hvem som innledningsvis stilte spørsmål til prisen din, og hvem som prøvde å få litt mer fakta på bordet, samtidig som han mente trykket burde være verdt 10.000,-.:wink:

1 Like