Svindeltråden! 🤬

Bare å være obs folkens!
Denne typen svindel er det ikke lette å sikre seg mot! Skummel lesning, men kan muligens spare deg mye penger.
Sjekk alltids en ekstra gang før du betaler noe som helst, uansett!

6 Likes

Viktig info!

Informasjon:

Fikk idag mail fra info@everydaysgallery.art om min interesse for Trude Vikens kunst. Eg har vert i kontakt med dem tidligere og idag fikk en overraskende og hyggelig mail.
De har fått inn noen verk og ønsket å sjekke om eg fortsatt var interessert.

Heldigvis hadde dere her (og via IG) informert meg om denne type svindel tidligere og plukket det opp i mailen. Om dere ikke allerede har sett det selv, så kom mailen fra en “falsk” espostadresse, som har en S for mye i teksten - info@everydaySgallery.art…

Har sendt informasjon til andre kjente og også sendt melding til Everydaygallery og fått svar, så de er på saken. Pass på folkens!

3 Likes

Vil det si de har blitt hacket eller noen som har plukket opp din interesse et annet sted? Ikke bra. Våkent av deg!

1 Like

Trude Viken har et norsk galleri nå. Så du slipper å deale med det skumle utlandet :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Bare ikke bli hacket du da :slightly_smiling_face:

4 Likes

Galleriet har handlet raskt og nå sendt ut mail for å gjøre folk oppmerksomme!

@Gard, har dere noe tilgjengelig eller tenker du på Buer på samme adresse som Trude?

3 Likes

Det kommer noen nyheter fra vår side snart :wink:

4 Likes

Jakter Meadow hf for tiden og oppdaterer enda en svindler her:

Ikke ta kontakt med brukernavnet zzoldtown på EB, det er en fake profil.

Ikke mail med britishedx@aol.com
Ikke mail med macosbey@gmail.com

Dette er svindlere. Det nevnes navn som Eric Osbrey og Correia.

7 Likes

Slenger meg på her, med et råd om å unngå å handle med brukeren “paulknoop” på EB. Begynner å bli et par år siden, men lang historie kort: ble svindlet for ca. 6000 kr.

4 Likes

Mulig dumt spørsmål, men hva er EB?

3 Likes

EBay?

3 Likes

eller expressobeans.com ?

3 Likes

Jeg aner ikke :joy::man_shrugging:t3:

1 Like

Expressobeans :+1:t2:

4 Likes

Har bare hørt at det er dumt å ikke stille spørsmål :blush:

4 Likes

Hehe ja her fikk jeg også ett svar jeg ikke hadde klart å gjette meg til :joy:

1 Like

Stemmer! Expressobeans. Har slått ihjel en del timer på det forumet, mye bra å hente der, både med tanke på kjøp/salg og å innhente kunnskap! Men appellerer tydeligvis til banditter også, så man må bare være forsiktig.

3 Likes

Stemmer, expressobeans er etter min erfaring (5 svindelforsøk) ganske full av banditter. Men man kan komme over ting der også, men vær varsomme er mitt råd :blush:

2 Likes

Ønsker å advare Kunstveggens medlemmer mot JONATHAN ZANESKI som holder til på Stord.

Kjøpte et trykk av han 7 Januar, vippset med engang vi ble enig, altså forskuddsvis. Avtalte at han skulle få levert trykket som var innrammet til meg i Bergen når han likevel skulle til byen cirka 4-5 dager senere. Plutselig måtte han til USA der han originalt kommer fra og skulle få en annen til å levere.

Hørte ikke noe mer, purret på han og fikk da en tlf dagen etter at han som skulle levere hadde klart å miste trykket i bakken og glasset var knust etc etc. Varsellampene mine gikk men jeg ga han “benefit of the doubt” for hvis man søker han opp på google så er det flere artikler om gode ting han har gjort i lokalsamfunnet sitt på Stord.

Purrer på han i februar etter noen uker om han er tilbake i Norge. Da begynner han å bli aggressiv i tonen, forsikringen hans ville ikke dekke siden jeg var formell eier da det skjedde siden jeg hadde betalt for det. Jeg ba om penger tilbake og han mente jeg måtte ta delvis skyld siden jeg liksom ikke hadde kunnet hente trykket på Stord på et tidspunkt vi hadde avtalt jeg skulle prøve på det.

Jeg skjønner etterhvert at her kommer jeg ingen vei, så jeg sa meg enig i å motta trykket med ødelagt glass etc og at jeg kunne prøve bruke min forsikring. Han later som han har sendt det, men det har han naturligvis ikke gjort for han vil ikke oppgi hvem har sendt med, noe sporing eller annet. Tar han på det og han er bare aggressiv tilbake i tonen, som om det var jeg som hadde svindlet han.

Han har hvertfall denne annonsen ute på finn:

Det finnes alltid 3 sider av en sak, min, din og den riktige, men hadde dere sett meldingene vi har sendt på finn og sms så er jeg rimelig sikker på at min og den riktige er lik.

11 Likes