Svindeltråden! 🤬

Han ønsket forskudd av meg og på vipps, da jeg spurte om og få kjøpe akkurat det samme bildet i Februar

Takk for deling!

Fikk og en dårlig vibe av denne personen da han ville jeg skulle sende han kunst før han betalte. Jeg sa jeg kunne sende med postoppkrav eller fiks ferdig, men han mente det var unødvendig å bruke penger på det siden han hadde så gode vurderinger. Jeg sa at jeg kunne betale det disse tjenestene koster, men selv da ville han ikke. Var aggressiv i tonen og mente at han kunne stoles på, mens han tydeligvis ikke stolte på noen. Når jeg leser det over er jeg glad jeg ikke sendte han noe.

1 Like

Anbefaler deg å anmelde, samt sende anmeldelsen med meldingene til Vipps sin kundeservice. Vipps så blir personen utestengt av Vipps-tjenesten for alltid. Politiet henlegger, men å miste tilgangen til Vipps svir mye for svindlere. Gjort dette en gang tidligere og Vipps var veldig hjelpsomme og raske med å utestenge. Tror faktisk de utestengte bare basert på meldinger via finn, sms og samtale på Vipps :slight_smile:

13 Likes

Flott du deler info!
Har selv rapporter annonsen/brukeren for brudd på retningslinjer til finn.
Men rapporter til Vipps, det er mer effektiv mtp fjerne h*ns svindelmuligheter

UPDATE: Oppforderer alle til å faktisk bruke “rapporter” funksjonen til finn.
Det er hjelpende for oss alle som liker å samle kunst, og bruker finn som portal til kjøpe og salg :slight_smile:
Rask respons fra finn:
image

8 Likes

Takk for at dere deler, dette er åpenbart en som har fått holde på med dette for lenge. Håper det er game over nå selv om det desverre ikke hjelper de som allerede er blitt svindlet.