TCG tråden

Aha, kult. Blir litt gira på å samle 151 selv😅

Forstår det, 151 som dro meg og ekstremt mange tilbake igjen til pokemon. Jeg selv mener dette er absolutt det beste av nyere sett.

1 Like

Det beste settet :raised_hands: håper på reprint for å få ned prisene :sweat_smile:

1 Like

Som nevnt tidligere tror jeg det kommer, men da er det nedgang i pris i en begrenset periode. Dem vil selge ut fort som bare det nok en gang. Blir utrolig spennende å se. Premium boksen vil gjøre at prisene går ned alene den også.

1 Like

Min første booster bundle åpnet :joy::saluting_face:

2 Likes

Første gang jeg har gradert kort, dette var gøy :star_struck:

6 Likes

Nice! :face_holding_back_tears:

1 Like

Flere som følger med på galskapen i pokemon om dagen? Som å se kunst selge ut på sine beste tider. Bokser til 2000kr selger ut på under to minutter og hjemmesider kræsjer. Gøy å se :slight_smile:

Dem som eventuelt følger med, hva tenker man om det her? Er det en stor hype akkurat nå som vil dø ut over tid eller er dette bare starten?

2 Likes

Brennhett om dagen! :slight_smile: Følger med selv.

Men markedet for kort følger, som mange andre markeder, sykliske bevegelser. Akkurat nå er vi inne i et bull market, drevet av høy etterspørsel, på grunn av pokemon tcg pocket mm. og begrenset tilgang på produkter. Mange som kommer til hobbyen for å tjene penger nå, noe jeg tror vil påvirke etterspørselen negativt hos de som faktisk samler og spiller. Jeg antar at tilbudet gradvis vil ta igjen etterspørselen utover høsten, ettersom vi begynner å se resultatene av økt produksjon hos Pokémon. Dette tror jeg vil føre til en tydelig markedsmessig korreksjon.

3 Likes

Men kan fort være at det tar lengre tid også og at vi må vente til 2026 før vi ser en korreksjonen :slight_smile: Er vel 30 års dagen til Pokemon i februar :smile:

Den hjelper ikke til :sweat_smile:

Jeg startet med pokemon igjen for over ett år siden og da var det ingen problemer med å få tak i bokser/pakker.

Men når over 100 produkter til flere tusen per pakke blir revet bort på 2 min blir ikke dette lett fremover.

1 Like

Hvor er det mulig å lese seg opp på dette og hvor kan jeg følge med på priser. PriceCharting?

PriceCharting er en fin pekepinne på priser men ikke alltid 100%. EBay last sold er ofte brukt også.

Info så må du bare lete litt rundt, det tar tid da det er en del å sette seg inn i.

2 Likes

For graderte kort benytter jeg PriceCharting, som også inkluderer oversikter over nylig solgte kort på eBay. Når det gjelder raw cards bruker jeg TCGplayer som referanse. Verdien på raw cards avhenger av kortets tilstand, noe PriceCharting ikke tilstrekkelig tar hensyn til. For sealed produkter bruker jeg begge. :slight_smile:

2 Likes

Har samlet i mange år og kjenner meg igjen i det som nevnes her.

Vi er helt klart midt i et bullmarked, hvor etterspørselen langt overgår produksjonen. De siste 6 månedene har mange såkalte “investorbros” kommet inn i Pokémon-hobbyen, og flere store YouTubere snakker om det daglig. Produktene blir revet bort på sekunder, og det rapporteres om folk som sover utenfor butikkene i USA for å sikre seg produkter ved restock. Det er ganske vilt akkurat nå.

FOMO spiller definitivt også en rolle i å drive hypen enda høyere.

Jeg tror vi må vente godt ut i 2026, etter jubileumsåret, før ting roer seg noe. Pokémon vil trolig klare å møte etterspørselen bedre med økt produksjon i løpet av de neste månedene, men hypen kommer nok til å vedvare en stund. Vi ser allerede tendenser til at det nyeste settet, Journey Together, begynner å “krasje” litt. I tillegg er det restock på vei av både 151 og PE.

Historisk sett har denne hobbyen alltid gått i bølger, men det meste stiger i verdi over tid ettersom produktene går ut av produksjon og blir vanskeligere å få tak i.

Uansett er det gøy å se hvor populært Pokémon er for tiden. Jeg lar meg ikke styre av FOMO – jeg får tak i det jeg vil ha før eller siden, på en eller annen måte.:relieved_face:

Vi @inoma har jo også blitt bedre kjent via pokemon☺️

2 Likes

Fant masse greier på loftet😂

3 Likes

Kult! Charizard base set er et ettertraktet kort. Generelt mye fin vintage i den permen :slight_smile:

Ja har stort sett 1 av alt. Så var det en annen serie også på den tiden

Den serien der - verdt noe eller boss? Har hele serien i shiny. Og 1 set i vanlig.

1 Like

Den siste du sendte nå er ikke veldig populær :slight_smile: Om du vil ha litt info om kortene dine og hva du burde gjøre videre så kontakt meg på PM :slight_smile: Hjelper gjerne til!

2 Likes