TheHashMasks - 16384 unike digitale motiver distribuert via kryptovaluta

Originalen vil alltid være digital, ja. Jeg respekterer meg selv, og ønsker å henge motivene opp på veggen med public key’en til addressen som holder originalnøkkelen som “signatur”. Det synes jeg er fiffig. Jeg er forøvrig en tung samler, og respekten er intakt:)

1 Like

Dette er en veldig god tråd! Hadde vært supert om Kunstveggen kunne fått en edge på resten av kunstverdenen på NFT / digital kunst. Jeg er selv villig til å “investere” i dette, men må bare forstå konseptet bedre.

Er det andre gode alternativ der ute enn HashMasks?

Og jeg lurer selv på dette med hvordan man får slikt på veggen hjemme? Er utprint eneste alternativ? Og hvem er disse 70 kunstnerne som har laget motivene? Finner lite info om dette på siden til HashMasks.

Fiffig kan jeg være enig i :slight_smile:

Jeg kan jo leke djevelens advokat og si at alle fysiske trykk jo også bare er kopier, men det er et eller annet med formatendringen, og at kontrollen på det fysiske sluttproduktet ender opp hos brukeren og ikke kunstneren. Men joda, jeg er enig i at det spennende å se utviklingen.

1 Like

Ser at flere HashMasks selges for 1.4 ETH på Opensea (feks her: Hashmasks #6720 - Hashmasks | OpenSea). Er det noen grunn til ikke å kjøpe disse vs fra “source” som nå koster 1.7 ETH?

Hei! Takk for første hyggelige tilbakemelding. Jeg har bedt admin om å slette brukeren min, jeg gidder ikke å dele tips med folk som ikke setter pris på det. Da får folk seile sin egen sjø:)

Utprint er eneste alternativ ja. Og info om de 70 kunstnerne droppes snart:) Vet at Banksy er veldig engasjert i NFTs, så kanskje det kommer noen overraskelser. Du burde joine Discord’en til HashMasks, den ligger i bioen deres på Twitter.

1 Like

Dette er folk som flipper, de kom sikkert inn på 0,5 eth selv. Så det er lurere å kjøpe på OpenSea enn i hovedsalget!

1 Like

Dette er folk som ikke har peil som kommenterer. Foreslår at du leser siden selv, før du refererer til folk som antageligvis er Qanon-tilhengere. Hehe!

Blockchain teknologi har kjempepotensiale på mange områder, også innenfor kunst, men om dette prosjektet er det man skal legge pengene sine i, sår jeg mine tvil om, det er for mange varsellamper som lyser her. Cryptovaluta og Blockchain er store buzz words i mediene om dagen som gjør at mange fort biter på hvis de tror det er potensiale, men dette åpner også for kreative sjeler som gjerne ville fylle lommeboken litt ekstra og lover astronomiske avkastninger ila kort tid.

Som man alltid sier, hvis noe virker for godt til å være sant så er det som regel det.

men, jeg har tatt feil før og er ikke redd for å innrømme det.

Synes absolutt ikke du skal slette brukeren din! Vi trenger personer som tenker nytt her inne :slight_smile: Og vi er vel alle voksne her inne, så det er ingen som tvinger investeringer / kjøp på noen som helst. Kanskje du kan starte en ny tråd for NFT / blockchain-kunst generelt? Garantert mange som hiver seg på den diskusjonen.

6 Likes

Samsungs “the frame”?

3 Likes

Hadde du presentert dette på en mer objektiv og balansert måte ved å bl.a. si noe om nedsidene og ikke kun blåse opp oppsiden, tror jeg folk hadde satt veldig stor pris på initiativet ditt :blush:

1 Like

Jeg har ihvertfall blitt nysgjerrig.
Hadde aldri hørt om dette før engang - så tar gjerne imot mer informasjon i en egen tråd om slike prosjektet.
Er ganske ny i denne “kunstverden” generelt - og er glad for at dette forumet med hyggelige mennesker finnes!

1 Like

Hvor er det jeg skal sende pengene egentlig? Link?

du kan kun betale med Etherum, som du først må kjøpe

du følger nedtellingen du også hehe ?

Kan noen vær så snill og forklare meg hvordan dette fungerer og hvorfor dette skal ha noen verdi i det hele tatt? For alt jeg vet sitter disse 70 kunstnerne og bytter penger seg i mellom for å gi inntrykk av en verdi.

Er veldig interessert i blockchain teknologien når det kommer til autentisering. Som det ble nevnt over her er jo trykk på en måte bare en kopi, men det som gir det verdi er at det er signert og nummerert. Dette kan man vel også oppnå med blockchain? Du eier retten til å vise frem en versjon av verket. Mange skulpturer og fotografier opererer på en måte slik. Du eier retten til et nummer i serien. Om verket skulle bli skadet kan du lage en ny (eller studio til kunstneren kan lage en ny). Har også opplevd noen som kjøper foto på auksjon i USA, ber om at verket blir destruert, for så å printe en ny nærmere hjemme.

9 Likes

fant denne linken om 2nd hand markedet som blir løpende oppdatert virker det som ?

#hjemmekontor

Litt info om NFTs
The skeptics’ introduction to cryptoart and NFTs for digital artists and designers
Link

1 Like

Dette må vell være personer som kjøper av seg selv (eller venner) kun for å presse opp prisen på resterende samling? Mulig jeg er helt ute å kjøre men det bildet der har vell (etter min mening) bort i mot null kunstnerisk verdi?

2 Likes