Martin Whatson - Dancer

Fin pris foreløpig. Eller bommer jeg helt her?
Martin Whatson - Dancer

Fin pris foreløpig. Eller bommer jeg helt her?
Denne er foreløpig på Black Friday salg 
Jeg tror det meste vil skje helt på slutten av auksjonstiden, for å være helt ærlig.
Enig. Sjeldent noe særlig bud i begynnelsen på nettauksjoner. Hender noen slenger inn et førstebud med en gang bare for å sende et signal.
Prøvde meg på noen i går, til info så er det mulig når man byr å legge inn maxprisen du er villig til å by. Sånn at når jeg bøy det såkalte “neste budet” fikk jeg umiddelbart beskjed at jeg var overbydd… dvs at de budene som ligger “høyest” pr nå kan være fra en budgiver som har autobud over deg inntil maksgrensen hans/huns/hens er nådd. Så… greit kanskje å ikke sitte helt panisk den siste timen og ikke skjønne en dritt når man tror man har lagt inn “det neste budet”. Eksempelvis ligger Dancer nå billig, men den som har høyeste bud pr nå kan allikevel ha skjulte bud helt opp til 60k for eksempel uten at man vet det… derfor viktig at folk faktisk byr.
Jepp, samme måte som ebay der altså, men siden det er sniper protection på 4 minutter vil man unngå den fullstendige panikken som kan oppstå på ebay 
Enig i at flere ting vil bevege på seg mot slutten. Det jeg derimot også tror er at salæret til Blomqvist kanskje gjør at et par ting forblir usolgt, som ellers egentlig er greit priset.
C215 postkassa er utrolig lekker !!
Helt enig
Heisann! jeg er ikke så bevandret i dette spesifikke markedet, men har av en eller annen grunn klart å samle en del verk innenfor segmentet (noen av dem er til salgs som en del av auksjonen). Men som en som vil lære mer… er det lerreter og prints som er kulest? eller er ting som C215s postkasse, Pøbels teppe og dør osv samleverdig det også? Jeg er genuint nysgjerrig på hva folk tenker…
Det er vel smak og behag. Jeg personlig har kun prints. Hadde jeg hatt mer penger så hadde jeg nok hatt mer lerret og originaler. Andre figurer, gjenstander osv, har jeg liten interesse for.
Jeg ser pengeaspektet, men hvorfor er ikke andre formater spennende?
Usikker på hva du spør om egentlig, men om du lurer på hvordan markedene er innenfor urban kunst så er det vel definitivt størst innenfor prints. Printmarkedet er igjen oppdelt i editions main/hand finished/ap/pp/opplaget/popularitet osv. Originalene/canvasene av disse igjen er også et stort marked, men mindre pga prisene som regel er ganske mye høyere. Så har du det litt “hardcore” samler markedet som går mot de ekte varene, som f eks pøbel dør fra kaviarfabrikken er det vel (?) Her er markedet mindre, men kanskje gjevere kred om du er ute etter sånt.
Men samlere er samlere, fortsett å lytt til deg selv og kjøp det DU synes er fett, ikke hva du tenker at andre måtte synes er det, om det er et print av taggede dyr eller en postkasse spiller rockandroll så lenge det er elsket av sin eier. 
Om du har plumpet over verk i denne sjangeren du nå auksjonerer så betviler jeg ikke at du nå har kommet til det rette stedet her på KV i alle fall, spenn setebeltet og hold deg fast, en safari her inne kan bli dyrt for deg - detta er verre enn heroin(og dyrere)! 

Vell, hvorfor jeg ikke liker figurer og lignende. Det vet jeg ikke. For 5 år siden var jeg ikke særlig interessert i kunst i det hele tatt, kanskje jeg finner interessen for annen type kunst I løpet av de neste 5 årene 
Personlig finner jeg interesse i både print, lerret og annen form for kunstgjenstander. Det som ofte gjør at man må gå for første alternativ er pris. Både lerret og kunstobjekter av annen form er gjerne priset mye høyere. Ikke så rart da det har noe med opplag/versjonering å gjøre. Jeg hadde lett gått for dører og det som måtte være hadde jeg hatt muligheten. Plass skal jeg alltids finne… pengene… ja det er en helt annen sak. 
Har lagte inn mitt første bud.
#spennende 
Skal vi tippe MW? 
Er det lov å spørre om det er Pøbel eller ABC som auksjonerer bort store deler av de unike verkene til Pøbel, eller er det en samler som har fått tak i mye godsaker?
På generelt grunnlag kan vi ikke si noe om selgerne av verkene på auksjonen, det er konfidensielt.
Ser den – fryktelig nyskjerrig