Urban kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen II - 3 - 15. mai 2022

Vår første urbane kunstauksjon, avholdt høsten 2021, var en stor suksess med 110 verk solgt for tilsammen over 2,5 millioner kroner. Auksjonen skapte et fantastisk engasjement med stort besøk på vernissagen og visningen, og mange positive tilbakemeldinger, og ikke minst noen fantastiske salgsresultater.

Interessen og etterspørselen fra samlere har gjort at Blomqvist og Kunstveggen har bestemt å gjennomføre to årlige auksjoner dedikert til urban kunst. Målet med auksjonene er å tilby gode verk fra de fremste norske og internasjonale kunstnerne innenfor urban kunst til et norsk og internasjonalt publikum.

Vi gleder oss til å avholde den neste auksjonen 3 - 15. mai 2022 på Blomqvist.no. Det vil være mulig å se alle verkene hos Blomqvist på Fornebu før og under auksjonen. Les mer her.

For en uforpliktende verdivurdering av kunstverk du vurdere å selge, send oss en forespørsel her. Innleveringsfrist 8. april.

Har du spørsmål knyttet til auksjonen så spør gjerne her, ta kontakt på post@kunstveggen.no eller diba@blomqvist.no :slight_smile:

UTVALGTE RESULATER FRA URBAN KUNST NOVEMBER 2021

Alle resultater er listet uten omkostninger på 25%




Sist kom det flere spørsmål knyttet til prising av kunstverk på auksjon, så her er litt info:

Blomqvist opererer med ulike begreper ved salg av kunst. Vurdering: Prisen vi mener er markedspris og som vi forventer at verket blir solgt for. Minstepris: Prisen budgivningen starter på, et verk blir solgt dersom et objekt oppnår et bud på minstepris.

Blomqvist sin erfaring tilsier at det er smart å sette minstepris til ca. 60 % av vurderingen. Dette vil øke antall interesserte, skape budkrig og medfører at objektet blir solgt for en høyere pris enn dersom minsteprisen settes for høyt opp mot estimatet.

25 Likes

Vi gleder oss :blush:

2 Likes

En null for mye på Banksy matten? 16 5000

Gleder meg til dette! Kommer til å levere flere verk denne gangen også :heart_eyes:

4 Likes

Nå er det i orden! Skulle ønske det var riktig :sunglasses:

4 Likes

Vi har fått inn mye bra til auksjonen allerede, men ønsker oss mer! Fristen for innlevering er satt til 8. april, og det går fort dit.

1 Like

A few re-lists at Blomqvist with Ernest Zacharevic, M-City, Dotmasters and SinnSykShit

4 Likes

Dagens utgave av Aftenposten for de som fortsatt leser papiraviser

11 Likes

Bilde postet i en Sandra Chevrier-Facebookgruppe. Artig å se at verkene fra forrige auksjon dukker opp hjemme hos folk, og dette hjemmet var i USA.

14 Likes

Nice!

Sykt fristet til å prøve å selge dette bildet på auksjonen med tanke på den andre versjonen som gikk for Kr. 106k sist gang (riktignok under prisvurdering, men det var i hvert fall 1 budgiver til som var keen så jeg) hadde det ikke vært for at det er juvelen i samlingen og at jeg fikk tak i det ved en ren tilfeldighet da det ble lagt ut på C.O.A gallery i 2013. Ekstra stas er det at det er akkurat dette eksemplaret det er laget flere trykk av senere. Så blir nok sittende på det en stund til.




5 Likes

Kan man spørre om størrelsen på bildet?

2 Likes

På Sandra-bildet? Selve bildet er 48,5cm x 61cm. Ikke kjempestort.

2 Likes

Nå går vi inn i de to siste ukene hvor det er mulig å levere inn verker til auksjonen!
God helg alle sammen

2 Likes

De henta bildet mitt for tjue minutter siden. God helg :slight_smile:

4 Likes

Sendte inn forespørsel på 4-5 bilder. For noe uker siden, men bare fått tilbakemelding på 1 av de. Så står nok over denne gangen.

3 Likes

La meg sjekke det. Sendte deg en melding

2 Likes

Vi ser spesielt etter mer av Dolk, da vi har fått inn få verk av han. Både trykk og originaler!

2 Likes

Jeg vil tro det er litt sammenheng med prisene som ble oppnådd for selgere forrige gang.

Håper det dukker opp trykk fra Eddie Martinez denne gangen også. Den glapp sist gang😑

Lite grafikk av Dolk sist også strengt talt, men flere originale verk som var mer for “samlerne” enn for det brede markedet. Virket ikke som samlerne hadde betalingsvilje for gamle litt røffere verk. Jeg trodde i utgangspunktet at disse var av høy interesse nettopp fordi det var tidligere verk som ikke var laget for å være mest mulig stuevennlige - mer tilbake til røttene.

5 Likes