Urban kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen II - 3 - 15. mai 2022

I’m selling quite a few but as I have impeccable taste I have no qualms about recommending them to prospective buyers :stuck_out_tongue:

5 Likes

Noen som vet hvilke andre farger dette motivet kommer i?
Antar ikke alle versjonene er grønne….

Opplag 6 med alle fargene i forskjellig farge :slight_smile:

Blant annet lyseblå og “sandfarge”

3 Likes

Takk.
Og det er vel kun grønn som har kommet for salg (offentlig) siste årene?

1 Like

Ikke helt korrekt. Served er i opplag 5. Ble for øvrig solgt en for noen år siden på auksjon…

2 Likes

Takk for linken @Gabba.

13.750$ er vel uten hammer? Så ca 160-170’ NOK.
Det må vel være et meget sterkt resultat for Dolk lerret? Markedet var kanskje litt hottere for 6 år siden.

Det var jo en vanvittig mye flottere farge enn denne grønne som har florert rundt i noen år nå.

2 Likes

1*1 lerret har vel egentlig sjeldent vært over 100k, så lenge ingen SKAL ha motivet og selger tar seg godt betalt. Meg bekjent er vel kun Teddy Riot som har gått for de summene, og sist omsatte der gikk vel for ca 200k?

Men jeg håper virkelig det går over, for Dolk har vært mer populært i det siste - spesielt de “store” motivene.

3 Likes

9 Likes

Det er jo egentlig ganske stille når det kommer til bud i auksjonen. Er det egentlig en god grunn for at den er åpen så lenge? Virker jo som det like gjerne kunne vært auksjon i helgen, og en utstilling i forveien. Det er kanskje bare sånn det er?

1 Like

Det var rimelig likt sist, og en gjenganger for de fleste auksjoner (og slik jeg pleier å gjøre det selv). Dvs. identifiserer hva jeg har lyst på og venter til de siste minuttene siste dagen og håper at jeg kan gjøre en god deal :wink:

Til info er det også mulig å legge inn forhåndsbud med en makspris, budet du legger inn vil kun være det laveste og vil kun økes dersom noen byr over deg frem til maksgrensen du har satt :slight_smile:

3 Likes

3 Likes

Gratulerer med en flott auksjon. Mye kule verk.
Det eneste negative er at dere burde tatt bilder av skadene som er oppgitt på trykkene.
Det er utrolig vanskelig og vurdere om man skal ligge inn ett bud, når man ikke ser skaden som er oppgitt.
Ikke alle som har mulighet til og få se auksjonen live i Oslo :slight_smile:
.

3 Likes

Send en mail til Blomqvist så får du bilder av skadene :blush: De kan også bistå deg med andre forespørsler du måtte ha :+1:

1 Like

Nja….
Jeg har tidligere ytret min negativitet til Blomqvist og føler for å gjøre det igjen.

Jeg var innom her om dagen for å få info om en vin. Ja, jeg har sagt jeg aldri setter mine ben der, men da vinmonopolet sine auksjoner går via dem så måtte jeg siden jeg var på jakt etter en spesiell flaske.

Det var ca 10 mennesker som tilsynelatende jobbet der. Ikke en kjeft av dem spurte om de kunne hjelpe meg med noe, eller om jeg hadde noen spørsmål. De bare suste rundt og vimset med ulike gamle relikvier og annet oldemor Olga elsker å pynte huset sitt med.

Til slutt stoppet jeg ei for å stille mine spørsmål og fikk etter litt venting svar.
Jeg måtte deretter lage en profil på Blomqvist.no for å by på vinen.
Profil laget, men den e-posten hvor man må bekrefte profilen/e-posten kom aldri, så profilen får jeg ikke logget inn på. (Garantert noen av dere som tenker «den ligger sikkert i spam folder», men nei, den kom ikke der heller)

Så mine tidligere erfaringer og nylige erfaringer er bekreftet; Blomqvist er IKKE stedet for annet enn Oldemor sitt gamle nips.

Masse lykke til dere som har sendt verk dit, men jeg tror nesten samtlige av dere ville sittet igjen med mer penger (og bedre opplevelse?) om dere hadde solgt verkene deres andre steder.

3 Likes

Altså - hvis Oldemor får det til…

1 Like

Vel, det er vel strengt tatt ikke oldemor som selger tingene sine der. Det er vel arvingene….

4 Likes

Synes du svartmaler veldig på grunn av en teknisk feil hos Blomqvist. Det er nok ikke verre enn å ta kontakt og få de til å aktivere kontoen manuelt. Blomqvist jobber med helt nye hjemmesider som vil gjøre opplevelsen mye bedre, så det er noe de kontinuerlig jobber med.

De har mye å gjøre hos Blomqvist, og du fikk jo svar på spørsmålet ditt? At alle budene går via hjemmesidene deres er jo en del av konseptet med en nettauksjon. På de klassiske auksjonene er det ikke sånn.

3 Likes

Bortsett fra at de tar en uforholdsmessig stor del av kaka, så synes jeg Blomqvist er en relativt ryddig aktør. De har kanskje endel å hente på kundeservice og svartider, men jeg har sjeldent hatt problemer med oppgjør eller tekniske utfordringer. At de har en miks av alt fra brukskunst av Bilgrei og Galaaen til klassiske malerier, årgangsvin og gatekunst gjør jo også at de appellerer bredt, noe jeg liker godt. Men hver sin lyst, for all del.

7 Likes

Du har kanskje ikke registrert skranken ved inngangspartiet? Der kan du fint spørre om det du ønsker. De som svinser rundt med gamle relikvier og annet oldemor Olga elsker å pynte huset sitt med, har jo tydeligvis sine oppgaver å skjøte. Selv er jeg innom kanskje en gang i uken for å se om det har dukket opp noe spennende fra de store gamle, og ønsker ikke å bli kontaktet når jeg bare svinser rundt og titter.

4 Likes

Jeg legger merke til at ganske så mange av trykkene som selges på denne «KV auksjonen» hos Blomqvist har små detaljer som gjør at trykkene ikke er såkalt i mintcondition., men allikevel blir det lagt inn på enkelte av de. Blir folk blindet av at dette er et auksjonshus , eller leser man rett og slett ikke hele teksten ? Eksempel fra tilfeldige kunstnere/trykk på auksjonen.

Dolk
«Håndteringsmerker, knekker og bretter i motivet samt ytterkant av arket. Dette er spesielt tydelig enkelte steder i det sorte partiet. Bærer preg av å ha vært rullet. Små overflatemerker/flekker enkelte steder»

PEZ
«Håndteringsmerke i margen oppe midt på, utenfor motivet»

DOTDOTDOT «Enkelte overflateriper/merker langs nedre kant»

SANDRA C
«Håndteringsmerke nede til venstre»

AFK
«Håndteringsmerker. Bretter langs ytterkant av arket, hovedsakelig langs høyre kant. Rifter enkelte steder langs høyre kant»

MARTIN WHATSON
«Små håndteringsmerker i hjørnene. Liten brett i papiret nede til høyre. Ikke besiktiget ute av rammen»

Hadde disse vært lagt ut til salgs på Finn, så hadde de havnet i Dårlig kjøp tråden her ihvertfall.

6 Likes